In een wanhopige poging om mijn zoontje aan zijn groentehap te krijgen, heb ik voor vanavond een pot Gieser Wildemann stoofpeertjes gekocht (lekker zoet, dus misschien lust hij dat wel). Alleen, nu las ik dat het wel een uur duurt voordat ze gaar zijn... klopt dat? Of zijn peren uit een pot sneller gaar, en zo ja, hoe maken jullie ze klaar? Ik heb het nog nooit klaargemaakt, dus ik heb geen idee...
Echt zelf stoofpeertjes maken ben je zo 3 a 4 uurtjes zoet mee maar wat voor stoofpeertjes heb je nu dan? gewoon uit pot?
Volgens mij zijn dat kant en klare. Dus zo te gebruiken. Proef er zelf eens 1 dan haha dan weet je het zeker.
Ah, oke...bedankt Ik voel me nu echt een ongelofelijke kookklungel, maar dat ben ik doorgaans niet hoor... ik eet dit soort dingen normaal alleen nooit. Dat wordt dus lekker makkelijk de pot leeggieten in een pan, opwarmen en smikkelen maar...geweldig!
Als je zelf stoofpeertjes wilt maken heb je inderdaad wel een paar uurtjes nodig, maar ze zijn wel erg lekker. ik schil de peertjes en snij deze in 4 partjes, doe de peertjes met een kaneelstokje, een paar eetlepels bruine basterdsuiker en een flesje bessensap (ik lust geen alcohol) en wat water in een pan. Dan laat ik de peertjes net zo lang stoven totdat ze mooi rood zijn.
ik doe peertjes ook in 4en, water erbij, kaneelpoeder gewoon en "perensuiker" dat kun je in de supermarkt krijgen, word het ook mooi rood van, en roosvicee!!
Dat klinkt natuurlijk veel lekkerder dan uit een pot... en ga ik zeker eens proberen als hij dit lust. Maar vandaag zit ik op mijn werk en ben ik pas om 18.00 thuis. En ik denk niet dat hij tot 22.00 op zijn eten wil wachten
Nee, stoofperen klaarmaken is meer een "project" om te doen als je vrij bent. Ik schil de peertjes, in vieren snijden, hart eruit. Deel water in de pan, en fles met rode wijn (of fikse scheut rode port), suiker toevoegen en naar smaak kaneel.... stoven maar! Oh ja... en die alcohol die vervliegt volledig door het koken.
peren schillen deze koken net zolang dat ze roze worden geen wijn of andere rommel erin dit is niet nodig als ze klaar zijn kaneel en suiker
Zo maak ik ze ook, alleen doe ik er al meteen bij het koken kaneel in. Lekker laten pruttelen totdat ze rood zijn vanbinnen. Mmm!
mijn zoontje vind ze ook zo lekker (ikzelf trouwens ook hoor haha) me schoonmoeder maakt ze altijd we eten meestal daar maar over een week of 2 ga ik verhuizen en ga dit dan zeker zelf ook maken mmmm volgens mij doet me schoonmoeder ook alleen kaneel en een beetje suiker erin alleen die van haar zijn helemaal rood/paars en niet alleen van binnen krijg er al helemaal zin in haha