Mijn zoontje en ik zijn op maandag en vrijdag altijd alleen thuis en als t regent (ik heb zelf geen auto en mijn man werkt en heeft dus de auto mee) zijn we dus aan huis gekluisterd! Op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer wat ik met hem moet doen! Hebben jullie tips? Wat doen jullie op regenachtige dagen???
Hmmm...lastig, misschien met familie/vrienden bij jou thuis uitnodigen? Of met het openbaar vervoer ergens heen? Verder verveel ik me eigenlijk nooit. Speel regelmatig even met mn zoontje, maar die vermaakt zich ook prima alleen, en dan kan ik lekker huishouden doen of ff achter de laptop..
Ik doe dan ook het huishouden. Ik ga bijvoorbeeld strijken en leg hem onder de babygym lekker naast me. Kunt inderdaad ook familie of vrienden uitnodigen, evt met kindjes zodat ze samen kunnen spelen. Verder vind ik dat de dag zo omgaat, door de structuur van mijn kindje: eten,spelen, slapen, fruithapje, etc. in de tijd dat hij slaapt ga ik snel even douchen of iets in het huishouden doen. en verder veel met hem spelen.
Mason kan zichzelf ook goed vermaken hoor, daar ligt het ook niet aan! Maar soms dan is even niks goed en dan heb ik t idee dattie zich verveelt! En sowieso doet hij nog maar 1 of 2 slaapjes overdag dus zijn structuur is sowieso een beetje anders natuurlijk. Hij slaapt amper meer en moet dus, als hij zich verveelt, bezig gehouden worden Maar bedankt!
ha dit had mijn verhaal kunnen zijn.. ook op maandag en vrijdag thuis en geen auto... en ik heb nu ook een beetje een baaldag dat het regent Waar woon je misschien kunnen we een playdate? Nou voor de vrijdag heb ik een paar opties van vriendinnen met kinderen die dan vrij zijn, heb jij vriendinnen in de buurt met kindjes om mee af te spreken? Misschien kun je gaan zwemmen, is er een zwembad dichtbij? Mijn zoontje kan nu mee op de fiets, nog niet voor heel lange stukken, maar ik ga volgende week eens kijken of hij het redt naar het zwembad... andere uitjes zijn de supermarkt en het tuincentrum (jippie) Als het alleen een beetje miezert ga ik wel naar buiten met de regenhoes om de wagen. Hmm heb ook het gevoel dat het bij ons meer mama is die zich verveelt dan kindje
Lastig is dat he? Ik zit ook vaak.. oke en wat moet ik nu weer doen... haha ze is te groot voor het een en weer te klein voor het ander. Meestal laat ik haar lekker rondlopen in dr loopstoeltje met dr pantoffeltjes aan, lekker sapje, koekje. Of lekker kroelen samen op de bank, teletubbies kijken.. Zwemmen is ook een leuk idee, alleen is het zwembad hier dicht met de zomervakantie... FAIL!!
ik vind dat eigenlijk juist lekkere dagen om wer een lekker goed ritme te krijgen..meestal als het normaal of goed weer is, ga ik sowieso naar buiten of ergens heen...dus dan loopt de dag zoals ie loopt...maar dagen dat ik gedwongen binnen zit...hou ik me aan een lekker strak schema, veel met hem spelen...zodat ie lekekr met zn ontwikkelign aan de gang kan... wnat de dagen dat je onderweg bent oid zit ie meerendeels in de wagen en kan ie niet met zn speelgoed spelen.. uitegebreid wat eten en mn dingetje sin huis doen...of lekker lang met hem douchen/badderen, als het aan hem ligt speelt ie heel de dag ind e docuhe!
Mijn vriendinnen (met en zonder kinderen) werken allemaal fulltime of op de dagen dat ik vrij ben..Ik werk zelf maar 3 dagen pw...zwembad is dichtbij maar die heeft geen babyzwemmen..en op de fiets ga ik niet als t regent!! Maar playdate is goed hoor Woon dichtbij Rdam!
tja toch gewoon samen spelen, liedjes zingen, soms een paar minuutjes tv kijken, boekje lezen. en als ze hangerig wordt ga ik vaak naar de slaapkamer lekker op bed dollen. dan is ze in een andere omgeving en vindt ze het weer helemaal leuk. Of even tijdens een hangerig uurtje in de draagdoek, vindt ze ook gezellig en gaat mama stofzuigen. gelijk een goede workout
Je hoeft toch niet perse naar baby-zwemmen? Hier is het zwembad overdag altijd open voor vrij zwemmen.
met zo een jonge jonge kun je muziek luisteren. plaatjes kijken en ik keek toen ook TV wat ni eng is vr de baby.
ik vond babyzwemmen niets aan, vrij zwemmen is veel leuker. ben 1x naar babyzwemmen geweest en dat was direct de laatste keer. dus wij gaan (normaal gesproken, nu ik hoogzwanger ben niet) vaak zwemmen, naar een indoorspeeltuin of bij mensen op bezoek. met de bus gaat dat prima.
Haha tv kijken en muziek luisteren wil die allemaal niet, hij wil klimmen en tijgeren en loop m de hele godganse dag achterna! haha..dus rustig zitten is meneer niet van en al zeker niet van het bij mama liggen! Maar thanks voor de tips!
tjah, ik ben 5 of 6 dagen per week alleen met de jongste thuis. wij vervelen ons nooit eigenlijk. ook niet als het regent. dan doe ik eerst mijn dagelijkse dingen hij speelt dan lekker zelf en tussendoor spelen we samen of gaan wat leuks doen. samen kleuren, tv kijken,samen dansen en muziekclipjes kijken op you tube zijn ook 1 van de favorieten, met de auto's spelen, cakejes bakken, eten koken. ( hij hakt dan met een bot mes in de paprika, wast de groentes enz . hij is wel 2 natuurlijk. maar ook toen hij jonger was was er altijd wel iets om te doen.door de kamer tijgeren, op een kleed samen spelen met grote blokken of een muziekdingetje, ook samen dansen en zingen, tv kijken naar dingen met muziek, kietel en vlieg spelletjes.hij sliep toen nog meer en dan kon mama even lekker achter de pc of een filmpje kijken met een kopje thee lui op de bank. ik denk dat je wellicht beter eens onder ogen kunt komen waarom je geen hele dag thuis kunt/wilt zijn. blijkbaar is dat voor veel mensen een straf ofzo. als je dat weet wordt het misschien makkelijker om thuis te zijn en leuke dingen te verzinnen. of om gewoon je huishoudentje op orde te maken.lekker muziekje erbij, kaarsje aan. heerlijk vind ik dat altijd.
Ik probeer er altijd wel even uit te gaan, al is het voor een boodschapje. Verder misschien wat knutselen, wat meer tijd nemen voor fruit en drinken en hopen dat mijn man vroeg thuis is