Wij zijn in augustus 2007 naar Thailand, eiland Koh Samui, geweest. Mijn vader heeft ons meegenomen, dit stond al heel lang vast! Nyola was toen 4 maanden. We zijn met een groep gegaan waaronder ook mijn zus met haar zoontje van 9 maanden. IK moet zeggen, het is een heerlijke vakantie geweest en met die kleintjes is het prima gegaan. Van de 11 uur durende vliegreis heeft Nyola er 8 geslapen in het vliegtuigbedje. Nu gaan we a.s. augustus weer voor 11 dagen naar Thailand, naar precies hetzelfde eiland en precies hetzelfde hotel met dezelfde groep. Ik moet zeggen dat ik me nu meer druk maak, omdat we dan ook geen bedje hebben in het vliegtuig en Nyola ook geen eigen stoel heeft. Vorig jaar gaf ik borstvoeding dus hoefde me niet zo druk te maken over het eten. Nu is dat allemaal anders. Zijn jullie wel eens ver weg geweest met een 1,5 jaar oude baby? Groetjes Angela
Hoi Angelaa, Wij gaan naar Bali dit jaar. Ook geen bedje en geen eigenstoel. Mijn dochter is dan 18 maanden als we gaan. Een tip voor jou misschien. Het boek Koters en Kokosnoten bevat veel tips voor reizen met kinderen in Thailand. Volgens dat boek zijn er overal wel luiers te krijgen en babyvoeding. Jouw dochter is dan ook al wat ouder en kan gewoon met de pot mee-eten. Wij nemen beperkt voeding en luiers mee. Op Bali is een Makro (zelfde als in NL) en daar verkopen ze luiers en olvarit voeding mocht dat nodig zijn. Ik hoop dat ze dan beter met de pot mee eet. Ik zie ook wel op tegen een lange vlucht. Heb een puzzelvertelboekje gekocht en een boekje waar je met magneetjes beestjes op kan laten bewegen. Hoop haar zo bezig te houden. Fijne vakantie!