Heeft iemand tips voor een meditatie? Ik ben nog maar een beginneling in meditaties maar ik hoorde dat het goed zou zijn voor de zwangerschap en het kan uiteraard geen kwaad! Alvast bedankt!
Heb zelf al even gekeken maar zag op Spiritualiteit, Mindfulness & LifeStyle TV | ForYou.nl al wat meditaties die me helpen. Heeft iemand nog meer tips?
Heb ooit twee weken in meditatie gezeten in een boeddistisch klooster in Thailand. Maar denk dat je daar geen tijd voor hebt
Oke,ik dacht dat ik vaag was maar die site heeft voor mij een te hoog zweefgehalte Maar joh,gewoon zoeken wat je zelf prettig vind..je hoeft echt niet in kleermakerszit te zitten en je mag echt wel gedachten hebben de 1 richt zich op zijn ademhaling ,de ander visualiseert erbij,weer een ander vind een muziek erbij fijn,you tube staat er vol mee. Je kan mediteren terwijl je onder de douche staat of gewoon zit op de bak of in de bus zit. Er bestaan ongetwijfeld ook meditaties waarbij je contact met je kindje maakt maar die zijn vast wel te googlen .
Wat ik erg prettig vind is de bodyscan, die bij mindfulness (Jon Kabat-Zinn als ik me niet vergis) wordt gebruikt. aandachttraining.org