Help! We worden hier in de straat geterroriseerd met post

Discussion in 'De lounge' started by Marijke B, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo,

Misschien weet een van jullie wat je hieraan kunt doen. Ik zal het kort uitleggen.

Wij worden sinds we hier wonen nu zo'n 3 jaar overstelpt met post, pakketten en abonnementen met fictieve namen. Zoals B. Balzak, Bob de Bouwer, gkjdsdu etc. Ben niet de enigste meerdere bewoners hebben hier last van. In het begin dacht ik van nou dat kan gebeuren of van de vorige bewoners. Maar de laatste maanden is het schrikbarend erg. Bijv. 3 pakketten van Digitenne, Donald Duck, Revu , Flair, Autoweek kan nog wel even doorgaan. Bij de overburen was opeens geen telefoon, internet en tv meer. Kan gewoon zomaar met nepnamen.:$ Nu kreeg ik gister ook een brief van Telfort voor het leveren van Internet en telefonie terwijl ik al jaren bij de UPc zit. Ik heb altijd al die bedrijven gebeld maar ik krijg er mega grote telefoonrek. van. Ik heb al aangifte gedaan bij de Politie, maar die zeggen zolang jouw naam en rek. nr. niet wordt gebruikt kunnen we niks doen. Ik zeg van lekker dan zit ik de rest van mijn leven met die zooi. Alleen de bedrijven kunnen aangifte doen, maar zolang er niks verdwenen is doen ze ook geen aangifte.
    Wie o wie weet er wat aan te doen. Wordt er helemaal gallisch van. Ik heb van een bedrijf het IP adres gekregen.

Groetjes,
    Marijke

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou gek worden!! Kan je niet met het IP adres naar de politie? En anders zou ik toch zelf even gaan kijken waar die mafkezen mee bezig zijn!
    Hebben de buren ook al een ip adres gekregen? Of het dezelfde is?

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Daar hebben wij ook een hele tijd last van gehad! Wij wonen hier nu 1,5 jaar en bij ons bleek dat de vorige bewoner zich nooit heeft laten uitschrijven hier.. Heel erg lastig, ze wouden bij ons ook zomaar het water enz afsluiten terwijl we netjes hadden betaald! Ook kregen we veel toeslagen daardoor niet rond.. Wouden er ook aangifte van doen maar politie kon ons niet helpen, gemeente trouwends ook niet.. Zolang die vorige bewoner geen nieuw adres door gaf konden ze hem niet uitschrijven.. Uiteindelijk ben ik helemaal geflipt op het gemeente kantoor door alle problemen die we er door hadden en heeft een van die medewerkers hem toch uitgeschreven hoewel ze wel vertelde dat ze dat eigenlijk niet mocht doen, maar ze deed het onder de mom van 'oh dan heb ik een verkeerde knop in gedrukt op de computer'. Ben haar nu nog dankbaar!

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Wat je kan doen is de bedrijven uitleggen hoe de situatie is, de tijd van de gesprekken opschrijven en vragen of je de telefoon kosten terug kan krijgen. En een melding voor je adres dat zulke dingen niet meer toegestuurd of gedaan mogen worden.

Helaas zijn er zoveel dingen aan te vragen en te doen....ben bang dat de lolbroek er nog steeds lol aan beleefd.....en dan kan het nog lang duren.

Je kan er verder weinig aan doen, behalve als jij en de buren een idee hebben die persoon erop aanspreken....

succes!

En dat er iemand op het adres ingeschreven staat dat is heel ander probleem als van ts....wij hebben dat ook gehad, kregen deurwaarders enz..ik kon geen telefoon rekening afsluiten enz....Gelukkig hield dat op toen ik echt brieven terug ging sturen met bewoner woont hier niet meer.......Of bewoner is overleden enz....toen hield het langzaam op.

Politie gemeente enz doen idd niets!!

5. Dana

Dana Niet meer actief

als er een vreemde naam op staat met wel jullie adres dan retour afzender met de mededeling dat die persoon niet bij jullie woont, net zolang tot de aanbieders er ook ziek van worden en het hopelijk stopt.

ik zou er zo klaar mee zijn, retour afzender, ongeopend.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Charity, Ik heb al 2 keer aan de hand gehad dat er mensen op mijn adres woonde die zich niet uitschreven (op mijn vorige adres zelfs 4 mensen!). Ben toen gewoon naar de gemeente gegaan en die heeft een onderzoek ingesteld. De gemeente stuurde mij dan 2 keer een brief op hun naam die ik retour afzender moest sturen (geloof ik?) en dan werd die persoon uitgeschreven.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar de situatie van TS is wel anders, en misschien juist wel nog vervelender. Iemand is haar namelijk doelbewust aan het treiteren.

@ TS: ik heb werkelijk geen idee wat je zou kunnen doen. Wat ontzettend irritant zeg! Iemand verveelt zich duidelijk te pletter. :( Hoe kan je hier nou lol aan beleven, zeker als je niet eens de reactie van die ander kunt zien? Zou me niets verbazen als het een buur is. ;)

8. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb het IP adres aan de politie gegeven maar ze doen er gewoon niks mee. Ik snap die bedrijven ook niet want ik leg ze uit dat het voor hun ook kosten met zich meebrengt als ze niks doen, maar goed ik ben klein en zij zijn groot haha. Maar ik heb zelf het idee dat het iemand is met een verstandelijke beperking. En de overburen hebben er al 5 jaar last van. Mijn broer woont twee huizen verderop en die hebben er sinds kort ook last van.

9. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Ik snap het ook niet wie heeft er nou zin in om iedere keer dezelfde adresgegevens in te voeren. ik denk ook dat het aanons postcode ligt. Voor degene die het willen weten. stuur maar PB

10. mona23

mona23 Niet meer actief

waarom denk je dat? Waarom iemand met een verstandelijke beperking?

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,102
    2,252
    113
    Brabant
    nou sorry hoor, maar de verstandelijk beperkten waarmee ik werkte zouden dit echt niet kunnen doen!
    alhoewel iemand met zulke streken eigenlijk hartstikke gehandicapt is, maar dan anders;)

12. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    sorry, maar ik bedoel het niet specifiek, maar eigenlijk meer van dat ie niet goed bij zijn hoofd is. Maar anyway ik ben net gebeld n.a.v. de mail die ik gister gestuurd heb(bellen doe ik niet meer) Hij zou het voor mij gaan uitzoeken en kijken of ze er toch aangifte van gaan doen. Hij belt sowieso volgende week terug. Hij zag ook dat er nog meer huisnummers bij betrokken zijn.

13. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Waarom denk je dan dat het aan je postcode ligt?
    Is het zo makkelijk of zo?
    Het is erg vervelend voor je dat je steeds post krijgt wat je niet aan gevraagd.

14. Marijke B

Marijke B Actief lid

Jul 20, 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Ja die is heel makkelijk het zijn vier dezelfde cijfers en 2 dezelfde letters

15. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    aha oke...

16. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Accepteer de pakketjes in ieder geval niet meer, en vertel je buren dat ze geen pakketjes voor je mogen aannemen. Dan ben je al een stuk verder.

Share This Page