Stekende hoofdpijn en duizelig ( 2e trim)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inaya1991, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Is dit herkenbaar voor iemand ?

ik heb sinds donderdag af en aan last van pijnlijke steken/ scheuten in mijn hoofd die een paar sec aanhouden en dan weer wegtrekken ( zo 2-8 keer per dag ong )
    Ook word ik snel duizelig als ik teveel doe.
    Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen dit hoort erbij en stel je niet zo aan en misschien as week toch maar even bellen ( heb pas over 10 dagen een controle )
    Het is mijn 4e zwangerschap maar heb hier nog nooit eerder last van gehad.

mijn hb was met 8 weken 7.2 en ferritine iets van 30

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou de verloskundige gewoon eventjes bellen om te overleggen, alles even controle wat eerder kan nooit geen kwaad ;)!

Inaya1991 vindt dit leuk.
  3. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Ik heb regelmatig last van stekende hoofdpijn en duizeligheid, maar dit heb ik ook wel buiten de zwangerschap om en is dus niets nieuws voor mij. Stekende hoofdpijn komt bij mij vooral door spanning en dit uit zich dan echt door felle steken/pijnscheuten aan 1 kant voor een minuutje ofzo. Soms vaker per dag. Ik hou dan ook echt even mijn hoofd vast omdat het zeer doet. Duizeligheid heb ik in 2 vormen. 1 vorm door een te lage bloeddruk, maar goed.. dat voel je meestal wel aan. En vorm 2 heb ik ook weer door spanning/stress. Het is mij opgevallen dat ik op zulke momenten wel eens last heb van duizeligheid.. en dit voelt echt heel anders dan vorm 1. Alsof ik in een lift sta die te snel zakt ofzo. Maar goed, ik heb dit alles dus ook als ik niet zwanger ben en wijst er bij mij op, vaak ook in combi met andere symptomen als een trillend ooglid bijvoorbeeld, vaak opgetrokken schouders in rust, dat ik een stapje terug moet doen. Weet dus niet of je hier iets aan hebt.

Inaya1991 vindt dit leuk.
  4. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Die hoofdpijn is precies hoe ik het ervaar inderdaad, alleen bij mij echt pas sinds donderdag op komen zetten ..
    de laatste weken best wel druk geweest dus dit weekend echt even “niks” gedaan ..
    duik straks ook nog een uurtje mijn bed in om echt even goed mijn rust te pakken ..
    lage bloeddruk lijkt mij niet waarschijnlijk.. ik ben eerder bang dat hij eventueel te hoog is waardoor ik mij nu evt zo voel :(

duizeligheid ervaar ik eigenlijk alsof ik ieder moment om kan vallen en dus echt snel moet zitten .. als ik in bed lig lijkt het soms net of ik in een draaimolen zit dan draait het echt zeg maar ..

Met mezelf afgesproken dat ik even niks doe komende dagen en bij geen verbetering dinsdag of woensdag even bel ..

Corona test ook nog voor de zekerheid gedaan ( je weet maar nooit ) maar is negatief

5. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Hoi Inaya.
    jij hebt ook last van hoge bloeddruk toch en gebruik medicatie?
    ik ben precies een week ook een paar keer heel eng geweest. Dacht echt daar ga ik,maar wat bleek mijn bloeddruk was dan ineens heel erg laag.We gaan nog kijken wat hier aan te doen.
    Dus het kan wel degelijk.

succes.

groetjes kaatje

6. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Ja het is echt heel vervelend die stekende pijn. Maar er zijn geen zenuwen IN ons brein die pijn kunnen registreren, enkel vanuit de vliezen, bloedvaten en spieren. Vaak hebben mensen deze steken aan de zijkant van het hoofd, of boven de ogen. Dit zijn ook plekken die je aanspant/vermoeid raken bij spanning (door bijvoorbeeld het onbewust aanspannen van de kaken etc.)

Die duizeligheid herken ik ook wel die jij omschrijft. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik echt op de grond moest gaan liggen. In mijn vorige zwangerschap heel erg gehad. Ben toen zelfs in de tandartspraktijk op de grond gaan liggen :roflmao:.. maar ik heb dat dus in de zwangerschap heel snel op momenten dat ik stresserig ben, of te veel loop te malen over dingen.

Weet natuurlijk niet of dit in jouw geval ook zo is, is alleen mijn ervaring. Ik hoop dat het snel minder word voor je en andere idd even goed laten checken, want een hoge bloeddruk kan gelijke symptomen geven idd. Even lekker rustig aan de komende dagen, zo ver dat kan met kids haha ❤

Deel Deze Pagina