Hoi meiden, Ik ben zwanger van ons 2de wondertje. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap mij nooit beroerd gevoeld. Maar nu zwanger van de tweede en lijkt het dubbelop te komen. Ik kan niks binnen houden en misselijk dat het gewoon pijn doet bij het overgeven omdat er al niks meer in zit. Heeft iemand tips waardoor de misselijkheid minder kan worden??
Wat naar! Ik ben zelf ook kotsmisselijk geweest de eerste 16 weken.. Hoop voor je dat het snel over zal gaan! Tip: Emesafene-pilletjes, even een recept van de HA vragen! Het hielp bij mij om de ergste misselijkheid tegen te houden (ik kon iig weer aan het werk!) Blijf in ieder geval genoeg water drinken, zodat je niet uitdroogt. Succes!
Je kan ze ook als zetpillen krijgen. Ik hield ze namelijk niet binnen Maar vervelend dat je zo misselijk bent! Ze zeggen dat het alleen de eerste 3 maanden is. Helaas ben ik het de hele zwangerschap geweest. Het belangrijkste wat ik je mee kan geven: denk niet dat je moet eten voor de kleine. Die krijgt alles binnen wat nodig is, zelfs als je nauwelijks eet. Zorg er echter wel voor dat je kleine dingen blijft eten. Probeer er achter te komen wat goed valt en wat je binnen houdt. Iets in je maag hebben helpt om je wat beter te voelen. Een lege maag zorgt er alleen maar voor dat je je misselijker voelt. Heel lastig als je zo beroerd bent. Maar denk er aan dat een enkel hapje brood al voldoende kan zijn. Zorg er daarnaast voor dat je genoeg blijft drinken! Uitdroging is je grootste gevaar. Er bestaan helaas geen echte huis tuin en keuken middeltjes om de misselijkheid weg te krijgen. Bij de een helpt zuivel goed en bij de ander is het crackers. Je zal er zelf door te proberen achter moeten komen. Ik at de eerste vier maanden nauwelijks iets. Daarna ging het iets beter en toen at ik vooral pizza, patat en andere snacks. Ga hier vooral mee naar je huisarts. Die kan je dan emesafene voorschrijven. Veel sterkte ermee! Ik weet maar al te goed hoe zwaar het is!
ik ben ook vreselijk misselijk en ik hield ook niks binnen. Ik heb toen contact opgenomen met de huisarts en die heeft mij inderdaad emasefene voorgeschreven, en al ben ik nog steeds wel wat misselijk ik houd mijn eten in ieder geval binnen nu. Dus ik zou ook zeggen ga even langs je huisarts.
Ik ben eindelijk niet meer misselijk, af en toen nog wat met vlagen,omdat ik nu de 12 weken ook voorbij dus dus het ergste wel gehad zal hebben Wat mij hielp, af en toe een beetje eten, op snoepjes sabbelen voor een frisse smaak, heel gek maar dat scheelt bij mij echt (gummibeertjes ,colaflesjes) en ik heb druppeltjes van a.vogel ; nux vomica d4, die werkten bij mij echt grandioos! Succes ermee! Hopleijk ben je gauw door de misselijkheid heen
Emesafene!! Ik ben daarmee begonnen in week 13, nadat ik al weken aan het overgeven was en 7 kilo lichter was. Ik zou willen dat ik er eerder mee begonnen was, want sinds ik die pillen krijg houd ik alles weer binnen en kan ik gewoon lekker eten! Verder inderdaad de tip om water te drinken. Mijn huisarts zei om de 5-10 minuten een slok water te nemen. Ik deed dit met een rietje, zodat de slokken niet al te groot waren. Succes!
Ik was vooral misselijk, overgeven maar een paar keer gehad. Wat bij mij echt noodzakelijk was bij die misselijkheid waren snoepjes om op te sabbelen. Zonder snoepjes werd ik alleen maar beroerder. Verder ook de hele dag door telkens kleine beetjes eten, absoluut geen hele maaltijd op een lege maag, dan werd ik meteen weer misselijk. Vanaf week 13 is het bij mij aanzienlijk minder geworden, ik ben nu soms nog wel misselijk, maar dan dus als ik bv te laat iets ben gaan eten, niet meer continu. Als je zelf het idee hebt dat niets helpt, gewoon naar de huisarts gaan, er zijn nu echt goede middeltjes waar je echt veel aan kan hebben!
oehf ik bof zeg ik ben zwanger van de 1e (pas 5 week) en tot nu niet erg misselijk smorgens lichtelijk, dan ga ik eruit ik eet direct (doe ik normaliter nooit maar nu moet ik wel haha) wat drinken tanden poetsen en foetsie is t misselijk ik heb meer last van soms stekende pijntjes (spieren zegt de VK omdat alles rekt) e soms extreme moeheid gister ook lekker mn ding gedaan in huis en vanaf half 4 ZOOO moe ben op de bank geploft en savond tot half 11 nog wel film gekeken maar vraag me niet hoe ... pfoeh man
meiden heel erg bedankt. Ik ga zeker even de huisarts een bezoekje brengen. Met klein hummeltje erbij is al het overgeven zeer vermoeiend en merk dat ik prikkelbaarder wordt. Dit wil ik beslist niet want dat verdienen mijn mannen niet. Thanx
Ik ben ook behoorlijk misselijk en spugen vanaf week 6. Heb nu suprimal pilletjes van de apotheek. Hier zit precies hetzelfde stofje (ook zelfde hoeveelheid) in als ze zetpillen van de ha. De zetpillen heb ik ook gehad maar als ik een wind liet was ik alles alweer kwijt en kon ze niet goed binnen houden. De pilletjes (reispilletjes) werkten ook wat beter dan de zetpillen merkte ik. Neem nu de reispilletjes nog en heb sinds ik ze gebruik niet meer gespuugd. Wel nog kokhalzen soms en nog wel wat misselijk maar houdbaar.
Dé oplossing tegen zwangerschapsmisselijkheid (bij mijn vrouw dan): armbandjes van Sea-Band die op bepaalde drukpunten duwen. Nooit gedacht dat het zou werken ..... maar m'n vrouw heeft helemaal nergens meer last van.
Hier Zwanger en misselijk kun je allerlei tips op dit gebied nalezen! Btw: let goed op dat je niet uitdroogt als je zo veel moet overgeven! Als je merkt dat je (veel) meer overgeeft dan je binnenkrijgt aan vocht moet je echt even bij de ha langs gaan om je ketonen te laten testen. Emesafe kan idd helpen, helaas geen wondermiddel maar bij veel vrouwen haalt het net de scherpe randjes eraf waardoor je genoeg binnenkrijgt.
Ik werd van Emesafene heel suf, vond dat geen wondermiddel. En het duurde ook best lang voor het ingewerkt was. Ik ben zelf vooral erg misselijk en moet veel kokhalzen als ik druk doe. Zolang ik me heel rustig houd, niet teveel/te vet eet gaat het redelijk. En ik heb baat bij gembersnoepjes. Die kun je online bestellen, even googlen.
Ik ben ook vanaf week 6 heel erg misselijk de hele dag door. Heb eerst tabletjes emesefene gehad en sinds vorige week zetpillen, maar bij mij helpt het niet. Ik spuug niet heel vaak gelukkig, maar kokhalzen des te meer. Bij mijn zoontje heeft het tot 14 weken geduurd, dus ik heb nog even. Kan er ook niet door werken. Ik eet al steeds kleine beetjes en diverse snoepjes geprobeerd en wat niet of wel goed valt. Merk wel dat ik sappig fruit slecht verdraag en vlees kan ik nu ook niet eten. Geroosterd brood smaakt me nu het best. Hopelijk is het snel weer over, want zo geniet ik er niet echt van.