Ons zoontje heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, nou heb ik op aanraden van het cb paracetamolzetpilletjes in huis gehaald, maar nu staat er op de verpakking vanaf 3 maanden met een gewicht van 3 tot 5,5 kg. Aan dat gewicht voldoet hij wel, maar aan de leeftijd niet. Mocht hij nou straks niet lekker zijn mag hij dit dan wel of niet hebben?
hoeveel miligram heb je. ik zou maar 60 mg gaan gebruiken hij is nog zo jong. 60mg dat mag wel. als je die van 120mg hebt. kun je hem evenueel door de helft doen. door de lengte snijden. maar hier op het doosje staat 3 maanden - jaar en anders van 60 mg halen.
Wij hadden dit ook gevraagd aan onze dokter (het ging weliswaar om paracetmaolsiroop, maar zelfde vermelding: vanaf 3 maanden). Hij zei dat fabrikanten standaard aanbieden voor babies vanaf 3mnd uit voorzorg. Maar als je dokter aangeeft dat je het kunt gebruiken na bijv vaccinaties, dan kan het best. Helemaal als de kleine goed op gewicht is. Ik geef zelf trouwens ook liever wat minder, dan te veel. Zetpillen verkopen ze hier niet, wel die siroop, maar die zit dan overal, behalve IN de baby
Ze zijn 60 mg, en hij weegt 5,2 kilo, dus ik denk dat het dan wel goed komt! Bedankt voor de reacties!
Komt wel goed... en vertrouw je het toch niet... even bellen met de assistente van je huisarts.. Die kan het je ook zeggen wat je moet doen...
Nikolai kreeg in het ziekenhuis een paracetamol van 75mg. Ik denk dat 60 mg echt wel mag. Alleen werkt ie wel kort omdat de dosis erg laag is.
Ik heb van heel vabrocil(als je het zo schrijft) is niet aan leeftijd gebonden en hebben hier gelijk een hele gekregen hij werkte hier echt super goed het is wel homeopatische het is een wit met rood doosje. Ik moet wel zeggen 7 paracetamollen kosten 6.95
haha ja die siroop werkt inderdaad niet. Tenminste, niet zolang je het er niet in krijgt. Panadol Jr. zetpillen verkopen ze standaard in een Kruidvat en Etos. Raar dat het dan niet te vinden zou zijn. Beterschap voor je kleintje.
Hij heeft gelukkig geen paracetamol nodig gehad, hij slaapt alleen maar lekker dus dat is een voordeel. Maar nou weet ik iig dat ik ze mocht het nodig zijn wel kan geven.
@cvwinkoop: Ik ben met de paracetamol altijd uitgegaan van het gewicht van Jelle en niet van zijn leeftijd.. Jelle is maar een mager schrielkipje... Met zijn geboorte 2930 gr... Anderhalve kilo minder dan die van jou... In het ziekenhuis berekenen ze de hoeveelheid paracetamol ook aan de hand van het gewicht en niet van de leeftijd. (heb op een kinderafdeling stage gelopen.