Ha meiden, Ons 'oude' senseo-apparaat is echt aan het eind van zijn Latijn. Graag willen we een nieuw koffiezetapparaat, waarmee je in ieder geval kopjes koffie mee kunt zetten. We drinken wel dagelijks koffie, maar mijn vriend alleen 's ochtends en ik 's avonds, dus niet zo heel veel. Wel houden we van lekkere koffie, zoals cappuccino of latte machiato. Ik heb al overal rondgesnuffeld en hoor uiteenlopende verhalen en ervaringen. Te denken van aan de nieuwe Senseo Sarista, krups nespresso of dolce gusto, delongi, enzovoorts... Wie heeft er tips voor ons? Welk apparaat is betaalbaar (tot 300 euro) en welke heeft heerlijke koffie? Groetjes en alvast bedankt, jufaman81
Mijn oma heeft de nieuwe senseo met die bonen. Ze moet hem elke keer ontkalken en kan geen koffie zetten totdat ze doet wat he apparaat zegt. We weten nog niet of zij een slechte heeft of dat ze allemaal zo zijn, ze moet nog terug naar de winkel.
Ik heb het espresso apparaat van Lavazza, de 'A Modo Mio' Een mooi betaalbaar apparaat en echt heerlijke koffie. Weet alleen niet of deze ook in Nederland verkrijgbaar is (en of ik reclame mag maken, doe het toch bij deze ff.) Bekijk bijlage 292151
Bonen.. Dat is het enige wat je evt anders dan nespresso zou willen Hier heel lang nespresso gehad. Zeker als je niet heel veel koffie drinkt is het ideaal. Je zet koffie per kop en de rest van je koffie wordt niet oud en smakeloos. Makkelijk schoon te maken vwb de meeste modellen en altijd goede koffie. E hij jij van sterk en je vriend niet.. Of de een van espresso en de ander van een volle kop. Allemaal geen probleem. Gek op cappuccino? Neem je er eentje met een melkpijpje/reservoir. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. (Binnenwerk qua koffie is bij alle modellen hetzelfde... Je betaalt puur voor extra opties en een luxere buitenkant) (En einde van het jaar hebben ze vaak acties waarbij je 25 terug krijgt en tegelijkertijd de "oude" modellen in de aanbieding gaan. Onze eerste nespresso kostte 25 na afprijzing en korting zegmaar... En die heeft na ons nog een tweede eigenaar gehad die net zo blij ermee was als wij ) Het grootste nadeel vond ik alleen dat zodra je meer koffie gaat drinken. (Wij zaten ineens beiden zonder werk) is die koffie ineens wel heel duur. Nu dus een bonenmachine en dat bevalt eigenlijk minstens zo goed. Kosten van de nieuwe bonenmachine was gelijk aan eem half nespresso-cups. En ja, wederom weer eentje gekocht die toevallig ook nog in de aanbieding was. En als we eens een verjaardag hebben... Doen al die koffiedrinkers een stuk minder pijn in je portemonnee Je hebt trouwens tegenwoordig ook cups van DE... Maar die vonden wij niet echt lekker
Haha.....je hebt me niet overtuigd. Ik ken ook de bonen En als wij verjaardagsvisite hebben toveten wij even een ouderwets koffieapp. Met filtergebruik uit de kast [QUOTE=Saskia78;14094575]Bonen.. Dat is het enige wat je evt anders dan nespresso zou willen Hier heel lang nespresso gehad. Zeker als je niet heel veel koffie drinkt is het ideaal. Je zet koffie per kop en de rest van je koffie wordt niet oud en smakeloos. Makkelijk schoon te maken vwb de meeste modellen en altijd goede koffie. E hij jij van sterk en je vriend niet.. Of de een van espresso en de ander van een volle kop. Allemaal geen probleem. Gek op cappuccino? Neem je er eentje met een melkpijpje/reservoir. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. (Binnenwerk qua koffie is bij alle modellen hetzelfde... Je betaalt puur voor extra opties en een luxere buitenkant) (En einde van het jaar hebben ze vaak acties waarbij je 25 terug krijgt en tegelijkertijd de "oude" modellen in de aanbieding gaan. Onze eerste nespresso kostte 25 na afprijzing en korting zegmaar... En die heeft na ons nog een tweede eigenaar gehad die net zo blij ermee was als wij ) Het grootste nadeel vond ik alleen dat zodra je meer koffie gaat drinken. (Wij zaten ineens beiden zonder werk) is die koffie ineens wel heel duur. Nu dus een bonenmachine en dat bevalt eigenlijk minstens zo goed. Kosten van de nieuwe bonenmachine was gelijk aan eem half nespresso-cups. En ja, wederom weer eentje gekocht die toevallig ook nog in de aanbieding was. En als we eens een verjaardag hebben... Doen al die koffiedrinkers een stuk minder pijn in je portemonnee Je hebt trouwens tegenwoordig ook cups van DE... Maar die vonden wij niet echt lekker [/QUOTE]
Nespresso! Echt lekkere koffie, zeker handig voor als je niet veel koffie drinkt. (als je 5 kopjes per dag drinkt wordt het wel prijzig) Ik heb een aparte melkopschuimer van lattemento erbij en drink nu heerlijke capuccino. Mijn schoonzus heeft een nespresso met ingebouwde melkopschuimer maar dat werkt niet altijd even goed. Wij hebben de pixie, deze is mooi klein en compact en simpel te bedienen. Met verjaardagen maak ik vaak koffie op de ouderwetse manier: met een filter op een thermoskan, gaat prima voor die paar keer per jaar.
Wij hebben ook een nespresso! Heerlijke koffie, apparaat goed schoon te maken en niet zo groot. Idd voor verjaardag wat aan de dure kant en dan gaat 2 bakken (ook een senseo) iets sneller.