Welke kleur op welke wand (slaapkamer dochter)

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 17 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Onze dochter (bijna 9) heeft een dakkapel op haar kamer gekregen en omdat de boel toch geverfd moet worden mag ze kleuren kiezen.
    Ze heeft gekozen voor geel en mintgroen. Mooie combi vind ik zelf, maar welke kleur smeer je nou op welke muur?

Er is 1 rechte muur met de deur erin, dan de wand met de dakkapel die voor de bovenste helft uit ramen bestaat en nog een klein stukje schuine wand waar de dakkapel ophoudt, dan een muur met een raam erin en de vierde muur is schuine wand (vrij schuin!).
    Ik had zelf bedacht de schuine wand en de wand met het raam erin (die daaraan grenst) mintgroen en dus de rechte wand met de deur en rondom de dakkapel geel.
    Wie heeft er tips om het juist wel of niet zo te doen?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    normaal zou ik de donkerste kleur op de gedeelten doen waar deuren en / of ramen in zitten, maar dat gaat met mintgroen en geel natuurlijk niet op. Dus zou ik haar het gewoon laten bepalen.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Misschien okergeel en mintgroen? En dan okergeel op de muur waar het licht opvalt. Ik zou iig 3 wanden 1 kleur doen en de andere wand de andere kleur. Niet 2/2

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik zou de hele schuine wand geel doen en 3 muren mintgroen;) zou ook zeker 3 wanden 1 kleur doen en dan maar 1 muur in de andere kleur.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Het geel is wel echt geel en het mintgroen vrij licht, dus geel is wel de donkerste kleur.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik dacht juist de schuine wand mintgroen omdat die dan lichter is en het daardoor ruimer lijkt...

Ik zat zelf nog te denken aan 3 wanden geel (want die kleur wil ze sowieso en ook al heel lang) en 1 mintgroen.
    De kamer is een rechthoekig waarbij de hele schuine wand en de wand met de dakkapel de kortste zijden zijn.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Zou ik denk ik ook zo doen. Normaal gesproken de donkerste kleur op de wand die het meeste licht krijgt. Denk de schuine dus, want die zit naast het raam en tegenover de dakkapel.
    Daarnaast is het dan ook een mooie blikvanger als je binnen komt.
    Anders de rechte muur van de deur, maar die zie je niet bij binnenkomst.

Deel Deze Pagina