Het zonnetje laat zich weer voorzichtig zien en dan krijg ik weer zin om de tuin lente klaar te maken. iemand goede tips om dat te verwijderen/ tegen te gaan? ik zit nu steeds op mijn knieën met een mesje het onkruid tussen de tegels weg te halen maar is niet echt fijn voor mijn lichaam. ook bij de bloemen/plantenbak groeit onkruid dat trek ik er maar uit met tuinhandschoenen aan misschien daar ook tips voor? online zie ik wel van die langere stokken of branders wat is nou echt fijn en effectief?
Ik heb een voegenkrabber, aan ene kant borsteltje, aan andere kant een 1 hakige haak?geen idee hoe ik het anders moet verwoorden. Werkt prima! Aan een lange stok hoef ik niet te bukken. Ideaal
Ik zou echt adviseren om zo'n brander te gaan proberen. Kost geen drol bij de action. Voor in de border zeg ik altijd: overal waar een plant staat komt geen onkruid. Lekker volgooien dus
Borders vol planten idd, geen straf ook Tussen tegels maak ik me persoonlijk niet heel druk om, maar je hebt van die kleine harde borstels op een stok.
Werkt zo een brander ook goed op kiezel? Ben dat ook aan het overwegen want ik kan er niet tegenop plukken.
Tussen de tegels helpt vegen tegen. Zo veeg je de zaden uit de voegen. Wel zo nu en dan de voegen weer vullen met zand. En laat mos in de voegen staan. Dan komt er geen ander onkruid meer.
Tuinman gaf het advies voor de voegen schoonmaakazijn. Verder in gewone perken echt met wortel en al zoveel mogelijk eruit halen.
Hele slechte tip van een 'tuinman'! Dit is namelijk verboden, omdat azijn in de grond trekt en dan dus voor problemen zorgt voor dier, natuur en milieu
1x goed schoonmaken en dan zilverzand geloof ik tussen je voegen vegen. Met kiezels zou ik branden. Voor de diehard plukkers, je kan ook een transporttrolly of skateboard onder je derriere plaatsen, spaart je knieën weer een beetje. (Uiteraard minder succesvol op kiezels)
I Ik denk dat je überhaupt verder niet wil weten wat mensen nog meer gebruiken. Ik ben namelijk echt niet van plan onze oprit met mini klinkers met de hand alles weg te gaan halen. De tuin zit ik als een muts alles met wortel en al eruit te halen zonder chemicaliën.
Ik gebruik de brander van de action. Wel moet je dit structureel volhouden wil je resultaat zien. Gebruik hem nu 2 jaar en heb bijna tot geen onkruid meer de kleine sprietjes brand ik weg. En ik gebruik hem pas nadat we de hogedruk hebben gebruikt.
Voegenkrabber is heel fijn. Ik werk zelf altijd met een matje en een mesje. Ouderwetse manier maar wel super strak. Daarnaast doe ik iedere dag een deel. Anders raak ik gedemotiveerd!
Hogedrukspuit is waarschijnlijk reden dat onkruid sneller terug komt. Je spuit ook veel zand uit de voegen weg, waardoor zaden meer ruimte hebben om te ontkiemen.
Advies is om geen hogedruk spuit te gebruiken omdat je de beschermlaag van je stenen eraf haalt. Waardoor je nog eerder vuil en mos vorming krijgt.
Zou zo'n automatische veegborstel helpen? Om te voorkomen dat de zaden uitkomen? We hebben zo'n mesje op een steel van de Intratuin. Mesje op de knieën beviel het beste namelijk. Zo'n krab borstel met pin. Het werkt allemaal niet heel bevredigend... Zwoegen op 2 m² en onze tuin is behoorlijk wat groter... 400 m² kavel. Veel tuin, (kunst) gras, maar ook tegels. Woensdag maar eens met de hg Groenweg rond gaan nu het eindelijk droog is. En de vogels krijgen niets meer zoveel onkruid in de tuin...
Ff de zaadjes in de magnetron doen en als ze afgekoeld zijn in de voedertoren. Kiemkracht is er dan af. Vogels blij, jij blij
Wat een goed idee! Vind de vogels in het plasticvoeder bakje bij de woonkamer zo gezellig. Maar Poeh, dat onkruid op het moment