@noid. Dat is ook niet fijn. Ik moet zeggen dat het sinds gisteren iets beter gaat. Kon me redelijk aan mijn patroon houden van wat ik voor de zwangerschap at. Vandaag gaat het tot nu toe ook redelijk, het is tenslotte al 10u haha. Het helpt hoop ik dat ik vandaag wortels en veel fruit tot mijn beschikking heb. Ik eet nu 's ochtends brood ipv yoghurt en dat lijkt te helpen.
Hier ook een vroege hongerlap. Vaag dat je ineens de hele dag honger kan hebben terwijl je normaal eet. Heb van die droge crackertjes gekocht (van die hele goedkope), maakt dan dat mijn maag iig weer iets gevuld is en eet in de avond een bakje sla met komkommer extra bij t avondeten. Extra groenten zijn nooit weg heb ik bedacht en ik heb daardoor in de avond minder honger. Maar ja....dut speelt pas een dag of 3 bij mij...weet niet of t een goede tip is voor jullie. Hoop dat dit ff blijft werken!
Luister gewoon naar je lichaam. Als je maag knort, eet je gewoon te weinig. Ik heb de hele zwangerschap gegeten op de momenten dat mijn lichaam dit aangaf, of probeerde dit zelfs voor te zijn. Verder heb ik vrijwel niet gesport, terwijl ik dat normaal wel 4 keer per week doe. En resultaat; 10 kilo aangekomen tot nu toe; en je zíet het niet eens..
Oh nog meer mensen in hetzelfde schuitje!!!! Ik ben ook 15 kilo afgevallen en ik was weer bezig, ik was aan het dieeten en ik was bezig met insanity. Haha dat gaat dus nu niet meer ik heb ontzettend veel honger en vooral trek in slecht eten. Ik eet wel brood maar word daar soms ineens misselijk van. Ik ben nog maar pril zwanger.. dus ik ben benieuwd hoe het straks gaat...
Goeie @unknowable... en eigenlijk weten we dat ook wel, maar het is gewoon een 'onbekend' gevoel. Ik heb nooit trek gehad, altijd gewoon gegeten op vaste tijden, en dan is het gek om te merken dat je lichaam ineens gaat knorren etc. Ik sport nog wel, maar niet zo veel meer als een maand geleden. Ik snapte na die positieve test ineens waarom het hardlopen de laatste weken niet meer zo ging. Nu jog ik 1 a 2 in de week een rondje van 5 of 6 kilometer, omdat ik me al voor een run in mei had ingeschreven. Ik ga nu maar gewoon rustig uitlopen en niet voor een goede tijd Het eten gaat ook wel iets makkelijker nu. Moet gewoon beginnen met 1 of 2 broodjes 's ochtends en als ik niet 'hongerig' wakker word, met yoghurt. Ben nu 0,8 kilo aankomen, dus valt eigenlijk nog wel mee, maar het blijft raar om de weegschaal ineens omhoog te zien gaan terwijl het de laatste twee jaar naar beneden was...
@sita. In ieder geval van harte! Wat fijn dat je weer zwanger bent, zeker gezien je 'handtekening'. Misschien kan je gewoon brood met speltbrood vervangen? Ik doe dat sinds een half jaar en merk dat ik er veel baat bij heb.
Ik ben ruim 23 weken zwanger. Nu al 6 kilo aangekomen. . Dit voelt voor mij als veel..:-o heb om tips gevraagd aan mn verloskundige en die stuurde me door naar een diëtist. . Ik heb al overgewicht en was wel al voor mn zwangerschap 10 kilo kwijt.. maar ga dus nu een afspraak maken voor tips.. ik kan vooral niet van de zoetigheid afblijven. . Dat is altijd al een dingetje geweest voor mij.. maar vind het toch moeilijk om aan te komen. . Lastig dus..niet alleen voor mij... al doe ik t zelf :-o
tip: eet teff brood in plaats van gewoon brood. Teff houdt je bloedsuikerspiegel langere tijd constant, waardoor je minder snel weer honger hebt. Daarbij is het supervoedzaam en lekker! Het vult goed, na 1 snee (vers afgesneden van een heel brood) kan ik geen pap meer zeggen.
Hier wordt het echt erger...het is zo dat als ik me er niet aan probeer toe te geven ik gewoon eng van de honger word en zwaar misselijk...ik moet echt om het halfuur wat eten lijkt wel...als ik ff met mijn dochter naar desperltuin ga moet ik echt wat recepten mee nemen ander word ik kotsmisselijk en eng.. Teff brood dan maar proberen? Waar koop he dat?
Ik haal het teff brood (en nog meer heerlijke ambachtelijke broden met andere soorten granen, gerst, haver en spelt) bij de bisschopsmolen in Maastricht. Ze bezorgen ook door heel het land. Anders even googelen voor een bakker die teff brood maakt in je buurt