Ha meiden, Bij mijn vorige bevalling ben ik ingeleid. Eerst hebben ze gel ingebracht om de baarmoedermond te laten rijpen en hopelijk al wat ontsluiting te geven. Daarna hebben ze een ballonkatheter ingebracht om voor ontsluiting te zorgen, zodat mijn vliezen gebroken konden worden. De dag dat de ballonkatheter werd ingebracht had ik een hele krappe vingertop ontsluiting, maar de boel zat dus niet meer potdicht. De inleiding heeft alles bij elkaar 5 dagen geduurd. Toen vertelden de arts-assistenten nog heel mooi dat 2 dagen nadat ik bevallen was het protocol anders werd. Er zou geen gel meer gegeven worden, maar gelijk gestart worden met een ballonkatheter. Gisteren ben ik weer bij de gyn geweest. Loop hier onder controle omdat ik al vanaf 24 weken met hoge bloeddruk loop en hiervoor medicijnen slik. Op mijn vraag hoe ze dan omgaan met overtijd lopen etc, kreeg ik het antwoord dat ze in 38/39 weken gaan inleiden (omdat ze niet willen 'wachten op problemen'). Dat was wel ff schrikken, want ik vond de vorige inleiding niet zo geslaagd. Ik hou me er maar aan vast dat het dit keer minder lang zal duren, omdat ze niet eerst 2 dagen gel doen (+ daarna verplichte rustdag). Maar de vraag die bij me op kwam, is: kunnen ze ook een ballonkatheter inbrengen als de boel nog potdicht zit? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes
IK heb geen ervaring.. ik wordt morgen ingeleid.. maar de gyn zei dat ik zaterdag uiterlijk zondag ons kindje ga krijgen... krijg morgen pillen of gel.. en dan zaterdag bij stimulatie.. dat is wat mij verteld is.. vind het zo appart dat ze jou 5 dgn laten liggen... dan zal je ook wel krom hebben gelegen van de krampen... of niet? suc6 i.i.g.
Ik heb een balloncatheter gehad en had ook geen verweking ofzo maar bij mij werkte dat juist niet... 2x catheter gehad maar nauwelijks resultaat.. Toen gel gehad 2x en dat hielp wel.. 2,5 dag heeft alles bij elkaar geduurd voordat het effect had.. Bij de ene werkt de balloncatheter wel goed bij een ander juist niet en werkt gel beter.. Dus het is even afwachten voor je denk ik of de catheter bij jou werkt! Succes!
@ holiday, ik kreeg 's avonds een injectie met pethidine en een slaapmiddel (phenalgan ofzo??) Heeeeerlijke combinatie haha. Vandaar dus die verplichte rustdag.. Succes morgen!! Hoop voor je dat het inleiden mag vlotten Waarom word je ingeleid? @ kleintje, hoe heb je het ervaren dat ze de ballonkatheter inbrachten terwijl er de boel nog dicht zat? Ik heb er de vorige keer niks van gevoeld, maar het lijkt me zo pijnlijk als de boel nog dicht zit! Ging met toucheren wel bijna door de grond, want heb een ontzettend gevoelige baarmoedermond. Wat ik dus begreep was dat ze bij ons geen gel meer doen. Tis dus maar te hopen dat de ballon zn werk dan doet. Ik ga het sowieso ook aan de gyn vragen bij de volgende afspraak.
Ik Zat ook potdicht toen ik de ballon kreeg maar vond het inbrengen niet pijnlijk. De ballon is op dinsdag om 8u geplaatst. S avond viel hij eruit en de volgende ochtend voldoenee ontsluiting om vliezen te breken.
Ik vond het inbrengen wel pijnlijk maar ik had een hele lompe co assistent die het deed daar kan het ook aan liggen misschien??
@nen87 ik heb het GBS bacterie... ga bevallen met antibiotica... baby blijft ook 24 uur onder toezicht van kinderarts... ze nemen hier geen enkel risico in het ziekenhuis.. verder hou ik abnormaal veel vocht vast (geen hoge bloeddruk of zo gelukkig) en dat is geen indicatie... maar ze hebben allemaal verschrikkelijk met mij te doen... omdat ik daar ook zo'n pijn van heb in mijn handen en voeten.. ik zat vanmorgen bij de controle nog wel POT dicht.. dus als ik al die (niet) hoopvolle verhalen moet geloven.. kan mijn dus nog wat te wachten staan!! maar ja.. ik eigen altijd de uitzondering in de regel.. dus waarom deze keer niet..hihi.. we zullen het mee maken... merk aan mijnzelf dat ik nu toch wat nerveus aan het worden ben hoor.. ben ook zo benieuwd naar onze kleine uk.
Of ik had een hele goede gyn . Het voelde wel vervelend maar deed niet echt pijn. Vond die eendenbek erger.
Ben ook ingeleid met ballonkatheter.....maandag om 8.00 ingebracht (vond t geen pretje maar baarmoeder lag diep) verder die dag nergens last van gehad dus heb relaxed op de kamer gelegen met een boekje enz. Goed geslapen die nacht en 's ochtend kwamen ze om 6.00 langs om te voelen.....eerst katheter eruit gehaald en toen zei ze dat ik 3 cm haddus van niks naar 3 en niks ervan gevoeld (zat trouwens potdicht toen ik kwam) Daarna wat gegeten, douche en toen naar verloskamer gebracht. Vliezen gebroken en aan de opwekkers want kreeg geen weeen.......om 10.30 kreeg ik weeen en om 16.00 mocht ik gaan persen, ze is om 16.40 geboren. Dus hier een positief verhaal
@ naad, daar worden we blij van Ik kreeg bij mijn vorige bevalling ook in 1 dag 3cm (hij ging er 's morgens in en werd er 's avonds om 22u uit getrokken). Maar ze kunnen zo'n ding dus wel plaatsen ondanks dat het potdicht zit.
Ik wordt over een dikke 3 weken ook ingeleid dmv een balloncatheter. Is het dus zo dat je de nacht blijft ook al heeft de ballong nog niets gedaan? Heb dacht ik ook verhalen gezien dat wanneer er nog niets gebeurd is je weer naar huis gaat om de volgende dag weer terug te komen.
Ik moest blijven zolang de ballon erin zat. De volgende ochtend zou et dan een nieuwe geplaatst worden maar doe van mij was er dis d avonds er al uitgevallen. Had toen 3 cm ontsluiting. Ik mocht wel gewoon rondlopen in t ziekenhuis. Ze raden me ook aan juist veel te lopen pf te zitten want dan zit er meer druk op de ballon en dat heeft geholpen
Bij mijn eerste bevalling ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk en eiwit in urine. Aangezien ik toen ook nog helemaal potdicht zat heb ik toen ook een ballonkatheter gekregen. Met 38w2d kreeg ik de ballonkatheter en met 38w4d ben ik bevallen (net na twaalven anders was het met 38w3d geweest). De tweede keer (7 weken geleden) kreeg ik met 38w1d (voor mij iig) onverwachts te horen dat ik weer ingeleid zou worden. Dit keer omdat ze dachten dat ik HELLP aan het ontwikkelen was (leverwaardes gingen achteruit en eiwit in urine). Om 13.00 uur kreeg ik dit te horen, ze wilden meteen checken of ik al iets van ontsluiting had. Half uur later lag ik in de verloskamer, na toucheren bleek dat ik al 2 cm ontsluiting en een half verweekte bmm had en een paar minuten later hadden ze mijn vliezen al gebroken. Vijf uur later had ik mijn zoontje al op mijn buik liggen.
@ ster, zo zeg dat was dus heel onverwachts dat je ging bevallen! Dat was vast even omschakelen. Toen ik bij mijn vorige zwangerschap werd opgenomen met hoge bloeddruk om ingeleid te worden, dacht ik echt even "oh nou wordt et menens" haha
Ben bij de tweede ook ingeleid met ballonkatheter, 8 uur 's ochtends ging het erin. Ik heb daar eigenlijk heel weinig van gevoeld. Had ook geen ontsluiting of wat dan ook. Om 2 uur was de katheter er uit (was al eerder op de ochtend gebeurd achteraf), 3 uur hebben ze m'n vliezen gebroken en kwart voor 10 's avonds is ons zoontje geboren.