Hallo allemaal, Ik heb een vraag of er iemand tips heeft om te kunnen toepassen bij inwendige behandeling om te kunnen ontspannen. Heb binnenkort hopelijk mijn tweede ivf poging en daarvoor gaan ze mijn baarmoeder schrappen. Dit heb ik een een paar maanden geleden ook gehad maar toen ging de ivf poging niet door vanwege schildkier problemen. Kon mij niet ontspannen. Ik weet het doet niet echt pijn (of het is maar voor even) en denk dan bij mezelf doet geen pijn maar onbewust span ik mij toch aan. bedankt alvast.
In je hoofd herhalen; Als ik me ontspan, doet het minder pijn en is het sneller over. Ontspan voor ons kindje. Verder echt slap houden. Dat hielp mij
probeer je bekken los te laten ,, je kan het oefenen op je bed , ga liggen op de rug en laat je bekken spieren los , je zal voelen dat je billen naar beneden zakken en je vagina spieren zich relaxen zo is een inwendige onderzoek niet zo lastig. ze vragen je ook vaak even aan te spannen als ze erin gaan en los laten als ze erin zitten en gewoon een praatje maken met de arts of vragen aan ze of ze alles willen zeggen wat ze doen als je dat fijn vind
Meiden dank jullie wel voor je tips ga het proberen zeg al de hele tijd doet geen.pijn enz. Ik heb nu al zo vaak een inwendig onderzoek drie keer een iui en ivf maar het went nog steeds niet. Tijdens de tp bij de ivf had ik wel pijn was volgens mij door het aanprikken beurs kon na de behanndeling niet rechtopstaan enz.
Wat bij mij werkt is wiebelen met je tenen. Klinkt heel raar, maar het werkt echt! En op je ademhaling letten(buikademhaling) Succes met je behandelingen