Hoe doen jullie dat met oppas?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door lievemommy10, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje aan de mede alleenstaande mama's. Hoe regelen jullie oppas voor een avondje uit oid.

Mijn ouders passen graag op, maar de helft van het jaar wonen zij in het buitenland dus worden mijn opties flink beperkt.
    Helaas geen omgangsregeling met vader waar ze ook sommige avonden/nachten is en ook al zou ik hem misschien kunnen vragen kan dat alleen in mijn huis en weet niet of ik dat zo geweldig vindt.

Ik dacht ik vraag hier eens hoe jullie het regelen misschien haal ik er tips uit...

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen opa en oma van vaders kant? Vriendinnen die een avondje kunnen oppassen? Je zou iemand kunnen inhuren, maar of je dat wilt is een tweede. Ik persoonlijk zou dat nooit doen, maar er zijn genoeg ouders die dat wel doen.

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje! Van vaders kant helaas ook geen familie binnen NL. En vriendinnen die eens willen oppassen zijn er wel enkele van, helaas als ik een avondje uitga is het vaak met hen.

Blijft toch die ene optie over, een betaalde oppas. Opzich geen problemen mee, zelf heb ik vroeger ook veel opgepast. Maar nu nog een goede oppas vinden die ik het vertrouwen kan geven, maar eens vragen op school naar ervaringen.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou ook neigen naar betaalde oppas als er geen familie in de buurt is.
    Je dochtertje lijkt mij ook "oud genoeg" om bij een "gewone oppas" (betaalde) te kunnen achterlaten. Met een kind van een paar maand oud zou ik dat minder snel riskeren.

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Of mijn ouders passen op of mijn beste vriendin (over het algemeen als mijn ouders op vakantie zijn) ga eigenlijk nooit stappen, is echt uitzonderlijk, eerder en nachtje weg met Vl. Of zoals een tijdje geleden half weekendje met mijn moeder naar de sauna, als ik met vrienden ga dan past ondertussen Vl op. (Vl houdt niet van sauna)

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier geen oppas en geen familie, dus voor leuke dingen afhankelijk van de weekenden dat ze bij hun vader zijn.

Deel Deze Pagina