Zou je je verjaardag eerder vieren omdat een bepaald persoon anders niet kan komen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Saartje1, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dus je bent (of je kind is) nog niet jarig geweest , maar viert het een week ofzo eerder omdat een bepaald persoon anders niet kan komen op de dag dat je jarig bent en de dagen of week erna ook niet.

Ben heel benieuwd.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, ik vier mijn verjaardag wanneer het mij uitkomt.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik denk alleen als het beide ouders ofzo zouden zijn, anders niet.

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Nee er is altijd wel iemand die niet kan komen.
    Met ouders houd ik wel rekening..

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ligt er een beetje aan wie er niet kan komen!! Maar in principe hou ik alleen rekening met mijn man, dat hij dat weekend vrij is (werkt om het weekend) en de rest boeit me eigenlijk niet zo!! Er zijn er altijd wel een paar die niet kunnen

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    nee in feite niet, hou alleen rekening met ons gezin en evt. de ouders van beide zijde.
    Man werkt vaak op locatie belgie duitsland vandaar.

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ligt er bij mij aan wie het is ;)

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als ik graag zou willen dat die persoon erbij was..

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hangt ervan af wie degene is die niet kan komen.

Ouders houd ik rekening mee van beide kanten, en zometeen als ons ukje er is, ook met mijn vriendin maar die gaat knuffeltante worden.

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Nee.

11. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is een persoon die je er erg graag bij wil hebben.
    Ik zal even wat concreter zijn, mijn dochter haar beste vriendinnetje kan niet komen op haar verjaardag een dag later ook niet, dus een dag later vieren heeft geen zin, een week eerder wel kan ze dan wel.
    Nu is het voor mij heel belangrijk dat mijn dochter die 5 jaar wordt een hele leuke dag heeft op haar verjaardag en dat kan alleen met haar beste vriendinnetje, die twee zijn dol op elkaar. Tuurlijk komen haar tantes enzo ook op wie ze gek is, maar ze zal erg teleurgesteld zijn als ze hoort dat haar beste vriendin niet komt. Ze zal denk ik gaan huilen haar kennende, ze is erg gesteld op haar, en vraagt ook altijd wanneer we weer naar haar gaan en wanneer ze weer eens komt (ze woont in een andere stad).
    Nu zegt haar moeder (dat is dan een vriendin van mij), ja jammer dat je het niet een week eerder wil vieren.

De dag dat mijn dochter jarig is valt op een vrijdag, ze zou na schooltijd kunnen komen, maar geeft als reden nee dan heeft ze zwemles (kan ze die niet een keer afzeggen om op de verjaardag van haar beste vriendin aanwezig te zijn?). Ik stelde voor om het een dag later te doen op zaterdag. Dan kan ze niet omdat haar ouders terugkomen van vakantie, daar gaan ze dus heen.
    Toen stelde ik voor om het op zondag dan te doen, nog een dag later, maar dan is ze ook met haar ouders. De weken erna ook. Haar ouders blijven hier een paar maanden en in het buitenland weer een paar maanden.

Nu zegt ze dus tegen mij, jammer dat je het niet eerder wil vieren. Maar ik snap niet waarom die zwemles dan belangrijker is dan dat mijn dochter een leuke verjaardag heeft met haar dochter erbij, haar dochter staat ook te springen om te komen. Er komen verder geen andere kindjes van haar leeftijd.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou de verjaardag van m'n dochter om deze reden niet een week eerder gaan vieren. Als ze nou wat ouder was (12 of zo), dan zou je de keuze aan haar zelf kunnen laten, maar voor een kind van 5 is dat wat veel gevraagd denk ik.

Ik hou voor onze verjaardagen rekening met of wij er zelf bij kunnen zijn. Voor de rest kijkt iedereen maar. Op mijn verjaardag kan sowieso altijd maar een select gezelschap, het valt namelijk ieder jaar weer samen met pakjesavond.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ligt er aan wie die persoon is.

Verder vier ik mijn verjaardaag helemaal liever niet.

Ik zie nu je tweede bericht erbij:

Voor een beste vriendinnetje zou ik het niet doen.

Dan maar een paar dagen later samen met dat vriendinnetje een klein taartje eten.

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou me niet in alle bochten wringen. Dat doet die moeder blijkbaar ook niet, dus dan is het gewoon jammer. Volgensd jaar beter.

15. Bri

Bri Niet meer actief

En daar kun je ook best iets heel gezelligs van maken, een klein meiden-thee-feestje of zoiets! Heeft ze nog iets leuks in het verschiet.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Nee en door de door jou genoemde reden helemaal niet.
    Ik krijg de indruk dat jij liever hebt dat het vriendinnetje dr is dan dat de moeder het nodig vind.
    Ze kunnen rustig een week eerder komen, maar de verjaardag wordt dan niet gevierd, is toch absurd dat iedereen al een jaar lang in de agenda heeft staan wanneer jouw dochter jarig is en om die reden misschien andere afspraken moeten gaan verzetten omdat het feest vervroegd gaat worden.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik vier het als het mij( ons gezin) uitkomt, wel rekening houdend met familieomstandigeheden natuurlijk..
    Maar er is idd altijd wel iemand die niet kan, dan blijf je bezig.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Is het ook een idee om een kinderfeestje te geven, dat is ook vrij normaal op die leeftijd, dat vriendinnetje en wat schoolvriendjes bijvoorbeeld? Dan heeft ze haar echte verjaardag gewoon in haar verjaardagsweekend. tenminste, dat zou ik dus doen ;)

vind het ook raar dat jouw vriendin het zwemmen er niet voor af wil zeggen maar voor jouw dochtertje is het wel sneu, ze wordt 5 dus ze zal er al heel veel van snappen.

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ligt eraan welke persoon en om wat voor reden.

bijv een heel dierbaar persoon moet een zware operatie ondergaan dan wel. voor ene flutreden of een minder belangrijk persoon voor mij niet.

maar in principe verander ik het niet.

20. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Eigenlijk niet. Mijn ouders werken heel veel en kunnen soms niet op een zaterdag omdat ze dan moeten werken. Toch vieren we het vaak wel op een zaterdag, zodat we de zondag hebben om bij te komen.
    Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Maar dat zou ik anders ook niet doen.
    Ik let wel op, dat we de verjaardag niet vieren op een dag dat iemand anders jarig is (waar we dan ook altijd naar toe gaan). En anders bel ik ze eerst wanneer zij het vieren.

Deel Deze Pagina