Auto vraag, binnenkort nieuwe leaseauto uitzoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Mijn vriend mag hopelijk binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken. In die zin hopelijk... Het bedrijf waar hij nu werkt is 'in handen' van een investeringsmaatschappij, waardoor de budgetten op de schop zijn. Althans, daar zijn ze mee bezig en dus ook de budgetten voor leaseauto's.

Hij rijdt nu een redelijk kale Audi A3 (doorschuifmodel, was van een collega die bij het bedrijf is weg gegaan. Vriend heeft nu nog tijdelijk contract, wordt omgezet in vast contract), waarvan het leasecontract eind november af loopt. Wij zijn al aan het rondkijken voor een andere auto en hebben een aantal auto's die best in 'ons straatje passen'. Alleen nu de leasebudgetten dus ook op de schop zijn, weten wij niet of wij ook in de duurdere prijs klasse mogen. Wij hoeven niet persé een dikke vette Audi of Volvo, die van binnen kaal is uitgevoerd. Het gaat ons absoluut niet om de status, willen een meer 'aangeklede auto' hebben en als dat in een andere merk auto is, is dat prima.

Vanuit het bedrijf mag er gekozen worden tussen Audi, Skoda, Volvo, Opel en Peugeot.

Ons gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 2 kinderen (alle 2 nog in autostoeltjes) en een hond (kruising Hollandse herder met een Duitse staande). Hond moet in de kofferbak kunnen. Hoeft geen mega grote kofferbak. In de Audi A3 5 deurs hatchback past ze prima in en heeft dan nog ruimte over. Soms gaat de Sharpei van mijn schoonouders ook nog achter in de kofferbak. Van mijn kant is er een wens voor een derde wondertje. Vriend twijfelt volgens mij, dus of er daadwerkelijk een derde komt is niet zeker. Moet wel zeker passen in de auto, mocht het zover zijn.

Wij hebben afgelopen zaterdag in een Peugeot 308 station gereden. Wat een fijne auto zeg! Ruim, comfortabel en goed in de prijs. Echter de stoelen vond vriendlief die lang is (1.93m) voor geen meter zitten. In de blueline zakelijk kon je met de SW de stoelen niet aanpassen. Ook waren de mogelijkheden tot opties erg beperkt. De optie SW dus laten varen. Vriendlief zag de 308 5 deurs staan en dat is ook een goede optie. Daar hebben wij een offerte op laten maken, compleet hoe wij hem willen. Voor nog geen €30.000,00, €178 per maand bijtelling.

Wie heeft ervaring met een Peugeot 308 5 deurs? En wat vinden jullie ervan? Hoe ervaren jullie de ruimte erin? Zijn (eventuele) 3 kinderen, alle 3 in auto stoeltjes, erin mogelijk?

We zitten ook bij Skoda te kijken, die heeft ook goede optie, de octavia. Is ook betaalbaar en ruim. Wie heeft hiermee ervaring?

Groetjes

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zou ook eens een Opel gaan rijden. Vinden wij ook erg fijn rijden. Mijn man heeft nu een Audi A3 limousine gekozen als leaseauto omdat deze heel erg gunstig was (in vergelijking met andere merken) qua leaseprijs bij de leasemaatschappij waar zijn bedrijf bij zit.

Ik zou zelf bij alle merken even kijken en dan laten berekenen waar het model (waar jullie voorkeur op valt) op uitkomt qua leaseprijs.

3. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met een skoda krijg je heel veel auto voor je geld!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Man had laatst een peugeot 308 hatchback als huurauto, maar mij lijkt het te klein voor 3 autostoelen. Een opel zafira of peugeot 2008 geen optie?

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    een skoka hele fijne wagens

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    En de skoda superb is heel ruim.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou absoluut voor een station gaan!
    Opel astra station, hebben wij maar opels verbruiken veel olie.
    Opel insignia station, super mooie auto.
    Skoda octavia of superb station, mooie ruime auto's en ook de binnenkant vind ik erg mooi.
    De Peugeot 308 station vind ik erg kaal van binnen

8. tuc

tuc Niet meer actief

In een peugeot 308 sw pastten wel 3 autostoelen maar de 5 deurs weet ik niet. Zelf kopen zou ik nooit doen omdat ze best snel gebreken hebben maar dat probleem van reparatie heb je natuurlijk met lease niet. In bijna alle skoda's (de station modellen) passen 3 autostoelen (groep 0,1,2)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

skoda octavia.. Hele fijne ruime auto. Rolstoel+ quinny zapp + computer zooi past achterin, dus 1 hond past zeker.

op achterbank meer dan genoeg ruimte. Mijn man 1.89 kan achter zichzelf zitten.

10. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dan valt voor mij de 308 gewoon af, maar dan puur ook vanwege het feit dat die wens er gewoon is.

Skoda ga ik ook nog kijken. Ik vind de Octavia erg mooi en weet dat Skoda prettig rijdt. Opel Astra daarintegen is niet mijn smaak (wel bedankt voor het mee denken hoor). Is de Insignia ruim in zijn kofferbak dan?

Nu ik de verhalen hoor over de Skoda wat er allemaal in kan (verhaal Mimi), neig ik naar de Skoda. Zeker omdat er straks een hond én een kinderwagen mee moet (mocht het zover zijn natuurlijk)

Dank jullie voor de adviezen :)

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik weet niet hoe oud je Kids zijn? Mocht er een derde komen duurt dit incl zwangerschap dan nog een jaar? Is de oudste dan niet klaar voor een verhoger? Die passen al veel makkelijker in veel auto's.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier een Skoda-fan. Ik heb 2 keer (in totaal 7,5 jaar) een Skoda Octavia gereden. Ik ben uit dienst gegaan en moest een eigen auto kopen. Heb dus weer voor een Octavia (occasion) gekozen. Geweldige auto. Heel erg compleet.

Over de stoelen kan ik niks zeggen, dat is totaal persoonsgebonden. Ik raad je daarom aan om een proefrit te maken. Ook in een model met sportstoelen, die zitten behoorlijk anders.

Mijn man is 1.92m. Hij vond ze qua lengte prima zitten, maar qua comfort een stuk minder. Hij rijdt zelf een Franse auto (Citroën) en die staan er om bekend dat ze enorm comfortabele stoelen hebben. In elk geval veel zachter dan de Duitse auto's (en dat is Skoda, want dat is eigenlijk een Volkwagen).

In een Skoda Octavia passen trouwens geen drie autostoeltjes naast elkaar...

Ik weet niet wat jullie budget is, maar anders kun je ook nog eens naar de Superb kijken.

Oja, de kofferbak ruimte van de Skoda... Daar kunnen veel auto's niet aan tippen!!! Kijk eens hier om de inhoudsmaten van de kofferbakken te vergelijken. Er zijn er niet veel, die een grotere inhoud hebben :)
    Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 34 jaar - AutoWeek.nl

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wij rijden zelf de Skoda Octavia (privé), heerlijke auto, mooi ruim, past veel "zooi" in. ;)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mag je een Audi a4 station kiezen? Zo ja, zeker die...

15. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Hier skoda octavia. Heerlijk auto en ruim!!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier passen groep1,2 en zitting verhoger sowieso naar elkaar in skoda octavia. Denk dat je even niet kijken ook naar welke stoeltjes jullie hebben en evt. Naar hoe groot oudste is als er evt. Wel een derde zou komen.

17. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Mijn man heeft de peufeot 508 sw in de lease. Een heerlijke auto. Op wat kleine reparaties na geen problemen mee. Ook die kleine reparaties zijn niet vreemd, aangezien hij in 2,5 jaar 120.000 km gereden heeft. Volgend jaar moet hij weer een andere, ik vind het nu al jammer, want ik ben gek op deze auto.

18. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Onze zoon is ruim 3,5 jaar en is 1.07 meter op dit moment. Vanaf wanneer kunnen ze op een zitverhoger dan? Zitverhoger zal ideaal zijn als hij er dan al op mag. Las tijdens het schrijven van dit bericht nogal tegenstrijdige berichten op Internet.

Lady, je man zit ook prima in de Skoda? Of las ik dat verkeerd? Vriendlief zit ook prima in een Skoda. De auto voor zijn eerste leaseauto (bij zijn vorige werkgever) was een Skoda Fabia. Al is vast niet iedere Skoda hetzelfde, ligt echt aan de stoelen.

Devil, een A4 weet ik niet. Zou fijn zijn;) Vriendlief had het erover dat die kaal iets van €39.000,00 zijn. Audi kennende is het dan de kale uitvoering. Ik ben Audi/Volkswagen en Volvo fan. Een passat is ook erg ruim trouwens.

19. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Wij hebben een peugeot 5008. Mijn man is 2 meter en zit er prima in. Maar heel belangrijk, deze auto heeft 3 stoelen op de achterbank met 3 keer isofix. Wij hebben een 7 persoons uitvoering, deze stoelen kun je helemaal wegklappen waardoor je een ruime kofferbak krijgt.

Ik persoonlijk vind het geen optie alleen een zitverhoger te gebruiken voor mijn oudste, al is ze groot voor haar leeftijd. Daarom vind ik de 3 afzonderlijk te verstellen stoelen ideaal.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    In een audi a4 krijg je volgens mij echt geen 3 stoeltjes naast elkaar, mooie auto, maar niet heel ruim van binnen.

Deel Deze Pagina