Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariaveer

Mariaveer Lid

May 5, 2023
    13
    0
    1
    Female
    Hey, bezig met poging 8 iui, 2e ronde met echos en ovitrelle spuiten.

Zit nu op dag 12 van mijn cyclus.
    Eerste echo was dag 9 links 1 eitje net iets onder de 12 en een daar vlak achter van 8
    Vandaag dus dag 12 beide 14

Ben dus heel benieuwd hoe dit zich door gaat zetten. Moet morgen terug.
    Maar zoals ik het begrijp voordeel als er 2 rijpen geeft meer kans?
    Heet iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?
    Stel de een is nog net kleiner maar de ander wel 18 met het zetten van ovitrelle groeien ze dan beide door? En mochten jullie toen alsnog ovitrelle spuiten?
    En weet iemand in het geval dat ze beide blijven rijpen wat daad werkelijk de kans op een meerling is? Zover ik begrijp alsnog super klein. Vroeg me gewoon af of iemand het wist. Ik ben benieuwd maar vind vooral info over ivf als ik probeer te googlen.

2. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Een follikel groeit 2mm per dag.
    Als je ovitrelle zet is in principe de iui binnen de 24-36u. Dus dan kunnen ze inderdaad doorgroeien nog.

Maar als eentje nog stuk kleiner blijft. Bijv 1 van 14mm. Denk ik niet dat die nog mee (kan) doet(n). Want 16mm is dacht ik net maar goedgenoeg.
    Maar als je eentje van 16mm en 18mm hebt. Heb je volgens mij wel 2 folikkels die kans maken. Omdat ze inderdaad nog kunnen doorgroeien.

Zo had ik het begrepen bij de uitleg over ovitrelle en follikelmeting.

3. Maankindje

Maankindje Bekend lid

Jun 20, 2022
    807
    819
    93
    Female
    Bij de laatste echo voor de IUI die tot deze zwangerschap heeft geleid had ik 2 eitjes van 17 en 14mm. Die avond ovitrelle gezet en 1,5 dag later de IUI. De assistente waarschuwde me dat het risico erin zat dat het kleine eitje nog een groeispurt zou maken, mee zou gaan doen in de race en dat er daardoor verhoogde kans was op een meerling. Uiteindelijk is er 1 eitjes bevrucht. Maar ik weet van iemand anders op dit forum dat zij precies dezelfde situatie had, ook een eitje van 17 en 14mm en dat is wel een tweeling geworden.

Share This Page