De oorzaak van luieruitslag kàn ook schimmel zijn. Maizena is een voedingsstof voor schimmels en kan dus in geval van schimmel de luieruitslag zelfs verergeren. Dus goed in de gaten houden als je maizena probeert!
Ik gebruik altijd sudocreme. Werkt hier als een trein. Ik gebruik qua smeersels sowieso alleen maar sudocreme en bepanthen.
Wassen met water in hydrofiel na plas of ontlasting. Droogdeppen, aan de lucht drogen en dan maizena. Ik deed vaak wat in een potje en depte met van die grote wattenschijven. De billenzalf van dr leenarts is ook erg fijn. Zuinig in gebruik en veel beter smeerbaar als zinkzalf of sudo
Bedankt om tips geven!! Ik doe even tijdelijk voor maizena en helpt ook goed! Als open als straal is weer over dan ik doe sudocreme.. Gelukkig dat hij heeft minder klachten zoals doet bijna niet meer pijn.. Idd, ik denk dat hij heeft nog bezig voor 'n tanden doorgekomen.
Sowieso bij de eerste tekenen van rode billetjes stoppen met het gebruik van geparfumeerde billendoekjes. Verder is hier kokosvet echt een wondermiddel!! Alleen dan moet je wel echt 100% pure kokosvet hebben. Stoppen met geparfumeerde wasgel kan ook al vermindering geven. Want als je de billetjes ermee wast raakt het ook extra geïrriteerd!