Wij gaan binnenkort een keer met onze dochter naar het safaripark Beekse Bergen. Nu zijn daar 4 routes: voor auto´s, een bus, een boot en wandelend. We willen sowieso een combi van minstens 2 routes doen, maar wat is nou leuk? Mijn man is bang dat er krassen van de leeuwen op de auto komen bij de autoroute , een bus lijkt me zo saai omdat je dezelfde route in de auto kan doen maar dan op je eigen ritme (en rustiger voor ons meisje), de boot lijkt me wel leuk maar dan zie je maar een klein deel, en wandelend schijnt nogal een eind te zijn, maar wel interessant! Kortom, wie kan ons helpen om een leuke planning te maken? Bedankt!
wij hebben het met de auto gedaan, en de meeste dieren durven niet in de buurt van de auto te komen.Bang voor krassen hoef je echt niet te zijn. En daarna deden wij het wandelend, dit kon op dezelfde dag nog. Voor een kleintje is het te ver denk ik, dus een buggy ofzo is wel aan te raden.Maar voor volwassenen is lopend goed te doen. Ik zou gewoon met de auto gaan, inderdaad je eigen tempo.
Hoi Tord, Zelf ben ik 2 jaar geleden in Beekse Bergen geweest.. Ik heb met de auto de safari gedaan. Heel erg leuk! Je kan het inderdaad op je eigen ritme doen, en stoppen en dieren spotten wanneer je wilt. Wat betreft de krassen op de auto, had er geen 1, want de dieren liepen op een afstandje. Maarja, je zou maar net zien dat er ineens een dier op jullie dak staat hihi.. Dat is het risico dat je met je meeneemt, maar ik denk dat het wel een klein risico is hoor. Veel plezier in ieder geval
Volgens mij zijn de wandelpaden vrij breed, als ik zo de foto´s op google zie. Auto en lopen zijn dus leuk, iemand ervaring met de boot?
Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Wij hebben zelf geen auto, dus we hebben eerst de bootsafari gedaan en daarna nog lopend. Wij vonden het allebei erg leuk. De paden zijn goed te doen met wagen.
Wij hebben het de laatste keer met de bus, lopend en 2x met de auto gegaan (Mijn nichtje viel halverwege in slaap de 1e x dus mochten we nog een keer hihi) En de enige dieren die bij onze auto kwamen waren de giraffen die gingen de hele tijd de auto aflikken.. was wel grappig.. Ohja vergeet ik bijna, ook nog een niet zo aardige struisvogel.. die ging op het raam kloppen met zn snavel..dat vond ik wel eng haha.. Maar de leeuwen zitten achter gaas, alleen de luipaarden (geloof ik dat het waren) lopen wel los maar die kwamen bij ons niet dichtbij de auto..
Mijn schoonouders hebben een seizoenskaart. Zij gaan bijna altijd ook met de auto er doorheen. Als je vaker gaat, zie je echt wel auto's die beschadigd raken hoor! Denk dus net te gemakkelijk dat dit niet gebeurd. Mijn so hebben het nog nooit gehad, maar zien om de paar keer wel auto's die wel beschadigd raken, met name bij de giraffen, die trekken de ruitenwissers eraf. De boot vaart niet het hele jaar, dus kijk dat even na! Het is lang gelden dat ik met de boot ben geweest, dus corrigeer me even als ik het mis heb, maar in mijn herinnering zie je dan toch minder dieren. Ik vind de bussafari in de zomer niet zo geslaagd vanwege de hitte. De laatste keer za ik in ieder geval in eenn bus zonder airco... Wagenziek geweest! Maar verder is de bus leuk hoor. Ze nemen echt wel hun tijd en als er iets bijzonders te zien is, laten ze hem gewoon even staan zodat je op je gemak kunt kijken. We hebben er ook wel eens met buspech gestaan. Dat was helemaal een avontuur. Moes er eerst een andere bus komen en een klein legertje verzorgers. Die vormden twee muurtjes en moesten we door dat cordon naar de andere bus lopen, haha. Lopend is goed te doen, voor de kleintjes wel een kinderwagen mee. Maar dan zijn er ook plekken waar ze tussendoor even kunnen spelen. Je kunt de hele route lopen, of de helft lopen en dan met de bus of boot terug. (Of andersom natuurlijk)
Wij zijn er de afgelopen jaren regelmatig geweest. Afgelopen april ook een midweekje op vakantie geweest. Ik kan alleen maar beamen dat de auto echt niet beschadigd raakt. De enige dieren die dicht bij de auto durven te komen zijn de zebra's en de giraffen die bij elkaar staan. Zoals net gezegd zitten de leeuwen in een kooi waar je langs rijdt en niet meer zoals vroeger dat je wel in hun leefgebied reed. Helaas.... Verder kan ik je de wandeling echt aanraden. Je ziet dan echt het meeste. Met de bus ga je zo overal voorbij en sta je alleen lang stil bij de giraffen. Met de boot is leuk maar zie je vooral de watervogels. Dus als de maar 2 dingen wilt gaan doen zou ik lekker eerst met de auto een rondje gaan doen en dan daarna (met buggy) de wandeling gaan doen. Ik vind het een mooi park en je bent mooi een dagje zoet ermee Heel veel plezier!
Wij zijn eind augustus geweest. Zijn lopend begonnen en terug hebben we de boot genomen. Erg leuk en daarna was het voor ons ook wel genoeg.
Wij zijn in aug. geweest. We zijn met de boot begonnen, (was erg saai voor kleine kinderen) Uit de boot is er een super leuke speeltuin, en daar kon je mee doen aan een Jambe sessie.(dat was het hoogte punt van de dag) Daarna wandeld terug richting uitgang. Ik heb het nu gezien. En weet dat ik er niet meer heen hoef. Vond er echt geen ruk aan, en de kinderen ook niet!
Ik ben er vorig jaar geweest. Vond de auto safari erg mooi, hebben we ook alle tijd voor genomen. De giraffes zijn idd best brutaal en komen dichtbij je auto. Eentje likte er aan de ramen, dus toen maar gauw doorgereden.
Wij hebben de auto route gedaan, echt superleuk. De enige dieren die echt bij de auto kwamen waren de giraffen, en dat vond onze oudste zoon echt helemaal geweldig. Daarnaast hebben we ook de wandelroute gedaan. Je hebt verschillende, lange en wat kortere. Maar ik zou inderdaad wel een buggy meenemen. Ik weet eigenlijk niet of de boot nu vaart, want die vaart volgens mij alleen in het seizoen.
En nog een bespaartip voor je: Zie in de anwb kampioen dat je nu het 2e kaartje gratis kan krijgen (max 4 kaarten), geldig tot 30 nov 2011... via anwb.nl/entreebewijs en de code is: K102011-3 Gezien het feit dat de kaartjes toch 19.95 p.p. zijn is dat mooi verdiend
Wij zijn daar een maand geleden een week op vakantie geweest. Ik zou gaan voor de auto en wandelsafari. Met de auto ben je er in een half uurtje doorheen en de enige dieren die dichtbij komen zijn de kamelen, giraffen en wat herten, dus maak je om je auto geen zorgen. de leeuwen enzo zitten in kooien en je komt niet langs de apen. Lopend is een flinke maar leuke wandeling, brede paden en je komt langs genoeg speeltuintjes en er staan her en der bankjes waar je even uit kunt rusten. Ik vond het een groot succes en onze kleine man heeft heerlijk genoten.
Je kon daar een aantal jaar geleden ook jeeps huren, dan heb je geen risico voor krassen, weet niet of dat nu nog zo is? Boot is ook leuk, heb ik ook gedaan paar jaar terug
ik zou zeggen bootsafari (maar dan moet je wel deze maand nog gaan, anders wachten tot volgend jaar) en zelf wandelen. Je ziet dan het meeste en je kunt op de boot uitrusten. Ik vind de boot leuker dan de auto.
Bedankt voor de tips! De korting had ik ook al gezien, dank je wel JBG . Ik denk dat we voor auto en wandelen gaan, tenzij ik mijn man echt niet kan overhalen vanwege de krasjes. Dan wordt het boot en wandelen. Ik heb er al zin in!