Vrijdag hebben we een bbq bij ons thuis voor ongeveer 15 mensen. Het vlees, stokbrood en de standaard huzarensalade/runvleessalade heb ik al in huis. Maar wilde eigenlijk nog wat anders erbij...koude pastasalade of gewoon sla met ingrediënten. Maar ik ben niet zo creatief en een koude pastasalade heb ik nog nooit zelf gemaakt en vind het vaak wel lekker. Dus heeft iemand misschien een lekker maar eenvoudig recept? Verder als hapje tussendoor maak ik wat zalmwraps. Alvast bedankt!
Mijn collega had laatst een rijstsalade voor de collega's: rijst, zalm (was uit blik) en eitje. Ik ga er nu eens doperwtjes onder doen, benieuwd of dat lekker gaat zijn!
Mijn stiefmoeder maakt vaak een heerlijke waldorfsalade met gegrilde kip erin! echt super! En ceasersalade is ook heerlijk bij een bbq!
Superlekker: Pastasalade met gorgonzola en verse abrikozen | Recepten vinden en lekker koken Of Recept Koude Pastasalade Met Tonijn op Smulweb.nl Of Pastasalade met rode paprika recept Mmmm.... krijg er honger van
Ik maak wel eens koude pastasalade met daarin rode bietjes. Dan krijgt de paste namelijk een heel felroze kleur en dat zit er echt heel leuk uit. Je kookt gewoon de pasta (van die wokkeltjes zijn leuk om te gebruiken hiervoor) en dat laat je afkoelen. Dan snij je een half blikje rode bietjes in kleine stukjes,gooi dat samen met wat komkommer, tomaat, zilveruitjes, cervelaat, hamblokjes en een paar eetlepels mayo en of yoghurtdressing, in een grote glazen schaal en roer goed door. Dit er echt heel erg feestelijk uit. En smaakt ook lekker!
Pasta koken (biijvoorbeeld penne), daardoorheen kleine tomaatjes of tomatenpartjes, zwarte olijven, mozarella, lekker veel versgemalen peper en zeezout, goede olijfolie, handje verse basilicum en wat pesto!
Gado Gado! Ik kan zo snel mijn recept niet vinden, maar heb er wel een van de AH- site; Recept - Gado gado - Albert Heijn
Penne met tonijn uit blik, kappertjes, groene olijven in stukjes, ansjovis, mais, mayo, zout en peper. Errug lekker!
Zomerse macaroni: - halve paprika - 2 tomaten - bosuitjes - 2 ons coburger - macaroni allemaal in 1 schaal doen pak een schaaltje daarin: - 1 eetlepel mayonaise - 2 eetlepels magere yoghurt - 1 theelepeltje kappertjes ( zelf doe ik meer is lekker) - 1 teentje knoflook persen ( als je er niet van houd gewoon weglaten) - beetje zout, peper - een halve eetlepel suiker Alles mengen beetje proeven, dan door de macaroni iedereen die t bij ons voor t eerst eet is er dol op lekker, fris en licht voor in de zomer.
Ik maak regelmatig zelf lauw/warme aardappelsalade: Aardappels koken in de schil, af laten koelen. Schil er af trekken (met een mesje) en in plakjes snijden. Plakjes in een schaal/ kom doen. Spekjes uitbakken Uitje erbij en meebakken. p/z erbij Bouillonblokje Strooi er in de pan een beetje bloem over. Dan meteen wat water erbij en goed roeren tot mooie sausdikte. Theelepeltje mosterd erbij Scheutje azijn erbij. Even roeren nog en dit warme mengsel door de aardappels roeren, meteen serveren
Oh ja deze salade is ook super lekker: - veldsla - koude rode bietjes in blokjes/ plakjes - uitgebakken spekjes - stukjes appel Dressing erdoor van olie, azijn, mosterd, honing en een beetje zout. Evt nog wat nootjes of pijnboompitjes erover maar hoeft niet.
Pasta, gedroogde tomaatjes, zwarte olijven, kappertjes, feta, geroosterde paprika, uitje en een dressing van 3 eetl olijfolie, theelepel balsamico, mespunt honing, mespunt mosterd en beetje peper en zout.
Deze pasta salade maak ik heeeeel vaak , hij is zoooo lekker! grote zak fussili Pakje yoghurt 500 ml 500 g mayonaise 2 bakjes boursin cuisine knoflook en kruiden Pot augurken blokjes Een bosje bosuien 2 grote uien Een blikje smac. Kerriepoeder Paprikapoeder Allereerst kook je de pasta, koud afspoelen Voor de saus, de yoghurt , mayonaise en de boursin mengen , naar smaak kerriepoeder en paprikapoeder toevoegen. De saus door de fussili mengen, dan de uien en de bosuien klein snijden, en toevoegen aan de fusilli , de smac in blokjes snijden , en 6 eetlepels augurkenblokjes toevoegen, alles goed mengen. Smakelijk!
-Komkommer in het zuur: Komkommer raspen, een flinke scheut azijn erop, snufje aromat/peper/suiker erbij en een poosje laten staan. Voor het opdienen afgieten en je hebt een heerlijk frisse salade erbij. Wat ook heel lekker is en supersimpel: Halve perzikken uit blik in parten snijden en in een mooie schaal doen. Echt heel erg fris voor bij de bbq!
Deze salade maak ik altijd bij een bbq: krop ijsbergsla taugé rode ui 2 hardgekookte eieren uitgebakken spekkies (uit een zakje van AH) geraspte kaas ceaserdressing mmmmm, krijg er nu al weer trek in, ondanks het weer
macaroni salade beetje op gevoel doen allemaal leg er helemaal aan hoeveel je wil hebben. het is zo dat je van alle ingredienten moet zien dat het erin zit en niet dat je moet zoeken. augurk kleine stukjes( zoet zuur) , zilveruitjes ( zoet zuur) halveren, mini blokjes kaas, snijworst in stukjes ( kan plakjes kan ook blokjes als het een worst is) ( hier voor in de plaats kan je ook gerookte zalm in reepjes nemen de rest gewoon het zelfde houden of in boulion en afgekoelde kip nemen boulion weg doen of soep van maken en kip gebruiken natuurlijk he) macaroni gekookt en afgekoeld, 3 eetlepels mayonaise, paprika poeder, peper, zout, peterselie vers of gedroogt maakt niet uit. een scheutje melk erbij doen zodat de mayonaise beetje dunner word. alles door elkaar heen gooien flink omgooien en het is klaar. witte kool salade half groot blikje ananas of 1 klein blikje gesneden in blokjes halve witte kool ( middel groot ) 2 eetlepels suiker flinke koffie lepel mosterd ( kan met pitjes maar gewoon die zonder is lekkerder vind ik zelf ) peper, zout op smaak. azijn flinke scheut en beetje sap van de ananas. olijf olie 1 eetlepel. je doet eerst de witte kool fijn raspen of fijn snijden. dan maak je van de rest een dressing die gooi je over de witte kool ( niet een dag van te voren maken de kool word dan wat zacht.) ananas erbij doen en door elkaar gooien. je kan eventueel nog krentjes en/ of walnoten ( halveren ) er doorheen doen. wortel seldery salade. theelepel mosterd, zout, peper, 2 eetlepels mayonaise ( beetje melk dun maken) 2 eetlepels yoghurt ( mager of vol maakt niet uit ) potje geraspte wortels. potje geraspte seldery ( beide afgieten eerst en in een schaal doen. peterselie fijn snijden en in die schaal doen. sausje maken van de mosterd, yoghurt en mayo ( zout en peper, peterselie) en alles weer mixen doperwten mais en appelsalade blikje doperwten ( afgieten in een schaal doen ) blikje mais ( afgieten in een schaal doen ) 1 zure appel ( granny smit ) in kleine blokje snijden 2 flinke eetlepels mayonaise. 2 eetlepels yoghurt paprika poeder , zout , peper. alles weer bij elkaar in een schaal doen en door elkaar roeren. lekker simpel wat plakjes roma tomaten, mozzarella. gemalen peper en zout, scheutje olijf olie en blaadjes basilicum erop is ook natuurlijk lekker.
shit was bij de doperwten mais en appel salade de rode ui fijn gesneden nog vergeten bij te schrijven...
Ik zie dat je al een hoop recepten hebt gekregen! Bij ons komt er standaard zelf gemaakte aardappelsalade bij de BBQ en ik verzeker je succes Wordt zelfs gevraagd door familie/vrienden om een flinke pan voor ze te maken voor als zij een keer een BBQ organiseren AARDAPPELSALADE Benodigheden (+/- 6 personen): 1 zak geschilde aardappels van de AH (800 gr geloof ik) 1 komkommer 5 eieren 2 lente-uitjes 1 flesje halvolle slasaus Zout/peper Bereiden: 1. Aardappels net niet gaar koken, af laten koelen en in schijfjes snijden. Ze zullen een beetje uit elkaar vallen maar dat is niet erg 2. Eitjes (hard) koken en in schijfjes snijden 3. komkommer schillen en in dunne plakjes schaven/snijden (hoe dunner hoe beter) 4. Lente uitjes in dunne ringetjes snijden 5. Aardappels, eieren, lente uitje bij elkaar gooien. 6. Sla saus toevoegen, tot 'ie op gewenste dikte is. Ik doe er ongeveer een halve fles in. 7. Vervolgens op smaak brengen met zout en peper en een beetje paprika poeder! En dan in de koelkast en zorgen dat de salade goed koud is tijdens serveren! GEGARANDEERD succes en iets wat eigenlijk zelfs de moeilijkste eter wel lust