tips voor slapen overdag??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spaartje63, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spaartje63

28 jul 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Iedereen,

een veel voorkomend probleem maar ooohhzzoo frustrerend. Mijn jongste ventje van bijna 12 weekjes slaapt zzzzoo slecht overdag. Slaapt in de nacht van half 11 (leg hem 's avonds in bed wakker en zonder tut en zonder morren slaapt hij)...rond half 7 soms haf 8 is hij er dan weer, dus redelijk goede nachten. Na die pap leg ik hem meestal nog terug in bed weer zonder tut, wakker slaapt hij meestal nog 2-4 uur. Dan gaat het echter mis.

de keren daarop dat ik hem in bed wil leggen (na zijn eerste vermoeidheidstekenen ogen wrijven, jengelen....) pak hem op (soms vallen zijn ogen dicht terwijl hij op men arm ligt, ga de trap op (meestal wordt hij dan wakker maar is nog rustig) leg hem in bed, ogen gaan wijd open en hij begint te huilen...en als ik hem dan vastneem slaapt hij binnen de kortste keren wel op mijn arm dus moe is hij wel

Ik heb nog een luidruchtige 2 jarige rond lopen dus in de box slapen is geen optie, soms valt hij wel in slaap in de box kijkend naar zijn mobiel maar dit zijn vaak kleine dutjes...

Verder slaapt hij meestal wel quasi goed als we onderweg zijn ofzo (maar om nu iedere keer te gaan rijden als hij moe is) .....het wordt stil aan echt behoorlijk frustrerend...heeft iemand nog meer goede tips??

tot hier toe wordt hij ook zowat altijd huilend wakker nooit "tevreden" of is dat normaal (ben het al weer vergeten hoe het bij men oudste

Wat een verhaal hopelijk krijg ik snel wat bruikbare tips en wordt hij stil aan wat blijer en ik ook

2. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, er staan goede tips in het boek de babyfluisteraar van Tracy morgan.
    Ze adviseert een ritme van voeden, spelen en luier en dan steeds anderhalf uur slapen. Maar niet langer dan anderhalf uur. Ze geeft ook tips hoe je dat voor elkaar kunt krijgen, ik heb er veel aan gehad. Maar de nachten gaan dus perfect! Die heb je al binnen :)
    Groetjes!

3. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ja zoals al gezegd is....probeer een ritme te hebben elke dag.
    Maar hij is ook nog zo jong. Lkkr bij je op de arm laten slapen als het in zijn bed niet lukt.
    Ik weet dat mijn zoontje toen overdag ook weinig tot niet in zijn bed sliep maar savonds perfect.

4. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tracy Hogg bedoel ik :) zo heet de babyfluisteraar een Amerikaanse dame
    Het is wat Amerikaans maar ook heel logisch en duidelijk wat ze schrijft, niet zweverig of streng oid

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier precies hetzelfde probleem. Hij slaapt alleen bij mij, als ik hem neerleg, egaal waar, is hij in vijf minuten weer wakker;)
    Ik heb me er maar bij neergelegd. Probeer het over een tijdje wel weer en tot die tijd slaapt hij lekker bij mij ;)
    Heb ook een drukke drie-jarige rondrennen maar zolang hij bij mij slaapt heeft hij er nog geen last van.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Je bent niet de enige.Hier zelfde probleem overdag meteen wakker als je hem in bed legt en als je geluk hebt (heel veel geluk)slaapt hij 20 min
    Onze uk is ongecorrigeerd 4 maand 1 week(3 maanden) iedereen kijkt me raar aan als ik hem bij me laat slapen of in de wipstoel. Dan slaapt hij heerlijk (liefst hele dag in armen).omdat mensen dan zo raar kijken voel ik me meteen een slechte moeder.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier nog een mama die de hele dag een kindje op haar arm heeft slapen.
    In de wieg, box, grote bed of wipstoel het maakt niet uit zodra hij erin ligt wordt ie standaard na 5 min huilend/krijsend wakker en heel soms na 15 min :D zelfs als ik zorg dat het warm is door er eerst een kruik in te leggen lukt het nog niet.
    Krijg van iedereen te horen dat dit niet kan en niet hoort maar ja anders slaapt hij gewoon echt niet en is de hele dag overstuur. In de nachten dan leg ik hem slapend weg en is er niks aan de hand. Heb me er bij neergelegd er komt vast wel een dag dat hij alleen kan slapen en ik geniet er nu ook wel van.

8. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hier ook eentje die overdag vertikte om in bed te slapen. Alles.methodes zonder huilen geprobeerd en niet gelukt. Maar aan toe gegeven en bij ons op de arm of borst laten slapen. Daarna ging hij dat hij ongeveer 5 maanden was een tijdje in en kinderwagen, sliep hij ook goed in. Rond de 8 maanden probeerden we op ons eigen bed met hem te gaan liggen en daar sliep hij ook (helemaal ingebouwd met kussens). En nu sinds een maandje slaapt hij overdag in zijn eigen bed met hem wakker wegleggen. Het is even geduld hebben en je er bij neer te leggen als je alles al geprobeerd hebt. Uiteindelijk komt het wel goed.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Fijn om te lezen dat het uiteindelijk goed komt al duurt het even

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    mijn dochter had dat ook. Tot een maand of 2.5/3 vond ik het prima om te wandelen met haar of op de arm/draagzak in slaap te vallen. Daarna heb ik op een softe manier (a la Stephanie Lampe) haar in bed gekregen. Ik legde haar wakker in bed en ging wisselende dingen doen zoals over haar hoofdje aaien, over haar oogjes wijrven, of een beetje rammelen aan het lijfje zodat ze zachtjes in slaap werd geschud. Dan viel ze in slaap en ging ik de kamer uit. Ik heb dat vrij snel afgebouwd door al weg te lopen terwijl ze half sliep en daarna nog echt wakker was. Het was voor haar echt gewenning van in bed liggen; dus eerst veel helpen en daarna afbouwen. Is met een ouder kind erbij misschien wat lastiger, maar misschien als hij/zij bij opvang is ofzo kun je dit proberen?
    Succes!

Deel Deze Pagina