26 weken zwanger en op vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naiobi, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Hoi meiden,

Ik zou graag willen weten wie er hier met 26 weken of later nog met vliegtuig op vakantie is geweest..

- Had jij een verklaring nodig ?
    - Had jij steunkousen aan om trombose te voorkomen?
    - Raad je het aan om dan nog op vakantie te gaan?

Ik wil namelijk a.s. zondag/maandag op vakantie naar Gran Canaria en zou het fijn vinden om te weten hoe het jullie is afgegaan..

Liefs Naiobi

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,
    ik ga aanstaande zondag op vakantie naar Griekenland en ben dan bijna 30 weken zwanger. Als ik terugkom ben ik bijna 32 weken. Ik vlieg met transavia en daar mag je to 36 weken zonder verklaring meevliegen als je 1 kindje verwacht en een goede zwangerschap hebt.
    Er word wel aangeraden om meer water te drinken onderweg en vrij regelmatig een stukje te lopen.
    Ik heb een uitdraai gevraagd aan mijn verloskundige met al mijn gegevens zoals zw duur, bloeddruk etc.
    Op de site van je luchtvaartmaatschappij staat beschreven waar je op moet letten.
    en veel plezier natuurlijk!!!!

3. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Ik ben net naar Beijing en NL geweest (ik woon in het zuiden van China). De terugweg was ik 27 weken zwanger en het was zo'n 11 uur vliegen.
    Ik had wel een brief meegenomen van mijn gyn waarin staat dat ze me fit genoeg vond. Ik heb 'm niet hoeven laten zien en het is volgens mij pas verplicht vanaf 28 weken, maar ik vond het wel verstandig om 'm mee te nemen.
    Ook hoef je geen steunkousen aan. Wel een beetje blijven bewegen.
    Het is op zich prima te doen. Zeker Gran canaria klinkt als een relaxte vakantie dus zeker doen!! Ik heb nog veel gelopen in Beijing en de Chinese muur beklommen. Dat was wel pittig. En de vliegreis was vooral zwaar door mijn 2 jarige dochter (is het ook als je niet zwanger bent).

Veel plezier!!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Klinkt relaxt!

Het vliegen weet ik verder niet, dat kun je heel gemakkelijk navragen bij de maatschappij waar je bij vliegt.

Maar ik zou zeker gaan! Ik ga zaterdag, als ik 31 wk ben, nog 3 weken kamperen op een matrasje in Zuid Frankrijk, haha!

Het enige waarover ik me zorgen maak is over of ik 's ochtends wel kan opstaan, van zo laag ;)

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @skatje jah daar zou ik mij dan ook druk overmaken ghehehe

@kaatjesman pfff dan is het dubbel zo zwaar, het lopen wat ik zal doen zal niet van zon lange duur zijn :D

@Petrabr weet je dan ook zeker dat je met transavia terug vliegt, want buitenlandse vliegtuigmaatschappijen schijnen sneller om een verklaring te vragen.. ( daar gaat het mij een beetje om eigenlijk )

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben met 26 wk en 3 dagen naar Fuerteventura gevlogen, twee weken later terug. Dat ging prima!
    - Verklaring: ik had de 'gewone' verklaring van de verloskundige bij me. Dus waarop staat wanneer ik ben uitgerekend. De verloskundige had me aangeraden niet door de detectiepoortjes te lopen maar te vragen of ze me wilden fouilleren. In Nederland hoefde ik daar ook geen verklaring voor te laten zien o.i.d., op de terugreis vroeg de mevrouw van de douane wel naar het 'bewijs' van mijn zwangerschap.
    - steunkousen heb ik niet gebruikt. De Canarische eilanden zijn niet zo lang vliegen en je kunt altijd even gaan lopen in het vliegtuig. Dat heb ik ook gedaan - en ik heb regelmatig op de plaats een beetje met mijn benen gewiebeld en gedraaid enzo.
    - Ja ik raad het aan om 'nog' op vakantie te gaan! Ik vond het vliegen geen enkel probleem en ik vond het heerlijk om er nog even 'alleen met mijn man' tussenuit te zijn en in het zonnetje te zitten. Wel ingesmeerd met factor 50 én met een hoedje op ter voorkoming van een zwangerschapsmasker. Ik droeg trouwens ook een zwangerschapstankini omdat ik de blauwe aderen op mijn buik niet zo geschikt vond om mee in de zon te gaan zitten.

Succes met je keuze!

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Trouwens, als je met Transavia vliegt, vlieg je met Transavia. Punt. Dus niet met een buitenlandse maatschappij ofzo.

Dit zijn de regels bij Transavia over vliegen tijdens je zwangerschap:

Transavia
    Zwangerschap zonder complicaties tot 36 weken? Je mag zonder ‘fit to fly verklaring’ vliegen. Na 36 weken is vliegen niet meer toegestaan. Zwangerschap met complicaties? Je mag vliegen als je een ‘fit to fly verklaring’ (in het Nederlands of Engels) hebt waaruit voldoende blijkt dat je in staat bent om te vliegen en dat hiertegen geen medische bezwaren bestaan. Let op, deze verklaring mag niet ouder zijn dan 7 dagen. Vanaf 34 weken zwangerschap mag je niet meer vliegen. Ben je zwanger van een meerling? Tot 34 weken mag je zonder een zwangerschapsverklaring vliegen. Na 34 weken mag je niet meer vliegen.

Geen probleem dus! :thumup:

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @danabelle aah dat is dezelfde kant op als ik wil..
    Tankini heb ik ook en kan ook niet vol in de zon zitten dan ben ik zeker een kreeft als ik terug kom :)

maar gelukkig nog geen negatieve reacties gezien :)

9. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn twee weken geleden teruggekomen uit Gran Canaria (Mas Palomas). Vlogen ook met Transavia. Toen we terugkwamen was ik ruim 29 weken. Had vantevoren een vliegverklaring geregeld bij VK, maar heb deze niet hoeven laten zien. Heb wel een gangpadplek geregeld dicht bij de toilet, ivm het vele plassen door de zwangerschap. Iedereen was superlief en begripvol, ik werd verwend :)

Vakantie is me prima bevallen. Vooral liggen lezen aan het zwembad, op strand liggen is niet ideaal nu. Soms stukje over boulevard gelopen, maar niet te lang. Nog dag naar mooie sauna geweest in Lopesan hotel. Aanrader! Lekker gegeten en een dagje met de auto over het eiland, was leuk.

Lekker doen dus, zou ik zeggen!

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ohja wel even een tip.. bij Transavia kun je vanuit huis online inchecken. Doe dat vooral, maar zet jezelf NIET bij de nooduitgang. Daar mag je nl. niet zitten als je zwanger bent. Dit staat niet vermeld op de site van Transavia (er staat alleen dat invaliden daar niet mogen zitten) en ik hoorde het toen ik mijn plaats al gekozen had. Heb het bij het inchecken uitgelegd en kreeg toen een andere plaats toegewezen. Ook ik zat trouwens bij het gangpad i.v.m. het vele plassen.

Deel Deze Pagina