tips voor sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wie kan mij goede tips geven voor een sollicitatie a.s. donderdag.
    ik mag op sollicitatie komen voor productiewerk,
    ik moet vragen voorbereiden zeiden ze zoals waarom ben ik goed in dit werk,waarom wil ik dit werk doen?
    waarom wil ik bij dit bedrijf werken?
    ik vind dat best lastig omdat ik dat niet kan zeggen als ik er geen ervaring in heb.
     
  2. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    De vraag waarom je dit werk wilt doen moet je sowieso kunnen beantwoorden. Waarom heb je gesolliciteerd? Wat sprak je aan in de vacature? Heb je het bedrijf opgezocht op internet en wat sprak je daarbij aan? Of ken je al iemand en hoe zijn de verhalen van deze personen over het bedrijf?

    Als je het werk niet eerder hebt gedaan is er vast een andere reden waarom je op gesprek mag komen. Op welke punten voldoe je van het lijstje vereisten? En bedenk hier voorbeelden bij. Dit zou ook moeten weergeven waarom je past in de functie ook al heb je dit specifieke werk nog nooit gedaan.

    Succes!
     
  3. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik neem aan dat je voor productiewerk nauwkeurig en snel moet zijn. Ws ook fysiek wat aankunnen?
    Dat zou ik dus antwoorden op de vraag waarom je er goed in bent.
    Waarom je het werk wilt doen en voor dat bedrijf kan ik natuurlijk niet beoordelen.
    Ik zou je adviseren om via internet wel het eea te weten komen over het bedrijf, zodat je goed beslagen ten ijs komt. Weet wat voor producten ze maken en voor wie bijv.
    Succes!
     
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oke al goede tips!
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Succes!

    Maak idd een lijstje met typische vragen en zet daar je antwoord bij, dat is fijn in de voorbereiding. De vragen kun je ook vinden op internet!
     
  6. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    bedankt!
     
    pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina