Ik werd laatst via het uwv benaderd voor een functie bij de klantenservice van een lokale Rabobank. Misschien daar eens contact mee opnemen? Bij de banken, belastingdienst enz hebben ze vaak wel mensen nodig!
De beroepen waar je op solliciteert, zijn in jouw omgeving minder kansrijk. Er worden steeds minder mensen gezocht voor administratieve en/of secretariële functies. Er is in sommige regio’s een overschot aan kandidaten. Wellicht kun je kijken op de kamsberoepenlijst van het UWV. Mogelijk dat je op functies die daarop vermeld staan, meer kans maakt. Een optie zou kunnen zijn incassomedewerker, commercieel medewerker binnendienst, klantenservice medewerker, callcenter etc. https://www.uwv.nl/particulieren/Images/kansberoepenlijst.doc
Oh en trouwens; hoe zoek je? Alleen via vacaturebanken of speur je ook websites van bedrijven af? Ik heb zelf bijv een enorme excellijst met alle bedrijven in de buurt of waar ik wil werken, ik loop elke week alle websites langs. Daar zie ik meer dan via de vacaturesites. Indeed bevat wel de meeste vacatures trouwens omdat het gratis is voor werkgevers (basispakket); Nationale Vacaturebank, Intermediair en Monsterboard moeten werkgevers voor betalen. Dat betekent dus ook dat daar minder vacatures op komen! Er worden ook veel mensen gezocht in klantenservice van IT-bedrijven. Servicedeskmedewerkers, dus vragen beantwoorden van gebruikers. Dit worden tegenwoordig vaak ''customer happiness/success consultants'' genoemd. Iedereen die bij zo'n bedrijf binnenkomt moet nog leren hoe het programma werkt van het bedrijf, dus daarin start net zo gelijk als ieder ander. Misschien is dat iets! Ik werkte zelf bij een IT-bedrijf en wij hadden ook een hele afdeling met mensen van allerlei achtergronden
Op mijn werk in Amsterdam zoeken ze eigenlijk altijd mensen op het contactcenter. Zeker als je een vreemde taal spreekt ben je gewild. Als je info over het bedrijf wil stuur me maar een pb.
De bedrijven waar je een afwijzing van krijgt eens bellen waarom je niet bent uitgenodigd. Dan hoor je misschien dat er veel kandidaten waren, of dat je brief op een bepaalde manier niet klopt, misschien je brief ook eens aan wat kennissen laten lezen. Niet aan goede vrienden, maar wel aan kritische vrienden. Linkedin, veel connecties maken, dingen liken en delen. Als je extra exclusievere cursussen/trainingen hebt gevolgd of talen spreekt kan dit ook in je voordeel werken. Administratief/secretarieel werk is een lastige sector met veel aanbod van kandidaten. Ik ken een paar mensen die een baan zoeken en die ondervinden een beetje het zelfde...helaas.