Ik heb niets met tattoo’s, maar...

Discussion in 'De lounge' started by Katja77, Jan 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Nu overweeg ik het toch. Ik heb een groot (lelijk) litteken langs mijn ribbenboog, van zo’n 26 cm.

Ja, ik ben een beetje bekrompen als het gaat om tattoos. Ik vind soms het plaatje wel leuk maar ik vind dat het meestal niet mooi staat op de huid. Ik vind een ‘schone’ huid, dus vrij van tattoos gewoon mooier. Dat is geen feit he, gewoon mijn mening.

Maar nu overweeg ik het dus toch ... want ik vind mijn litteken verschrikkelijk, om te janken. Het moet nog zeker twee jaren helen. Maar misschien doe ik dan, heel misschien, wel een tattoo om mijn litteken te verbergen. Een bloesemtak misschien. Ik heb nog geen idee eigenlijk.

Iemand hier die een litteken heeft verborgen met een tattoo?

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    als het goed is wordt je litteken nog minder zichtbaar na een tijdje. dan trekt dat rode en witte van de strepen wat weg. niet onzichtbaar maar wel minder opvallend dan nu. bij de plekken op mn buik zag ik dat het na 3-4 jaar minder opvallend was.
    ander antwoord dan wat je vroeg maar ik wilde het je toch meegeven.

Katja77 likes this.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ja dit! Litteken van mijn keizersnede is echt weinig meer van over!

Katja77 likes this.
  4. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Als je een hekel hebt aan tatoos dan is een littekencorrectie (bij een plastisch chirurg) misschien een optie. Ik weet niet hoe oud het litteken is, maar het heeft minstens 1 jaar nodig voor het volledig genezen is en in die tijd kan er nog veel veranderen.

Ik vind dat er best veel mooie tatoeages mogelijk zijn, maar als het niets voor jou is dan zou ik eerst even verder kijken naar de alternatieven.

Katja77 and Ffion like this.
  5. fafa

fafa Niet meer actief

Dat is toch geen bekrompen mening? Bekrompen zou het zijn als je een negatief waardeoordeel hangt aan mensen met tatouages.
    Maar iets wel of niet mooi vinden is gewoon een kwestie van smaak.

En ik denk dat als je diep in je hart niet van tatouages houdt, je spijt gaat krijgen als je er toch eentje laat zetten. Geef je litteken eerst inderdaad de tijd om weg te trekken.

Katja77 and Marchella like this.
  6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik dacht dat er ook tattoo's mogelijk zijn die echt alleen zijn om het litteken minder zichtbaar te maken. Geen plaatjes ofzo. Misschien is dat een optie?

Ik begrijp je wel, als dat litteken je zo enorm tegen staat dan zoek je iets om het niet meer te hoeven zien en een tattoo is dan een voor de hand liggende optie. Ik denk dat het best heel mooi kan zijn!

Overigens ben ik het er niet mee eens dat een litteken altijd zoveel minder wordt. Mijn litteken van mijn keizersnede was best groot (hoge spoed etc) en na 4 jaar zie je hem echt nog heel duidelijk en is hij ook niet zoveel gekrompen als vaak gezegd wordt. Het is gewoon een heel lelijk ding.

Katja77 likes this.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik sluit me aan bij de rest, als je niets hebt met tatoeages is het misschien geen goede optie. Twee bewezen werkzame dingen, tenminste dat zegt de plastisch chirurg van mijn dochter:

Zo snel mogelijk smeren met een siliconen litteken creme. Wel eentje met siliconen. Ze zijn prijzig maar verlagen de verdikking op het litteken.

Als het litteken genezen is en definitief kun je naar een goede huidtherapeut gaan en proberen met microdermabrasie het litteken te verminderen.

Het gaat hier niet van weg maar kan misschien vervagen tot voor jouw acceptabele proporties. Ook kan door verloop van tijd jouw acceptatie van het litteken vergroot worden.

Katja77 likes this.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Is dat litteken van die operatie een maand geleden? Dan heb je kans dat het nog heel erg bij gaat trekken en het uiteindelijk best meevalt. Ik zou zelf liever een litteken hebben dan een tattoo waar ik eigenlijk niet helemaal achter sta en die echt gebruikt is om iets te verbloemen. Zelf vind ik een litteken trouwen mooier dan de meeste tatoeages. En ik vind littekens er gewoon bij horen, vertelt toch iets over wat je hebt meegemaakt, dat hoef je niet te verbloemen, vind ik.

Katja77, Marchella and fafa like this.
  9. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    hoi, mijn zoon heeft een enorm groot litteken op zijn buik door darmoperaties/ stoma gehad.
    Ik vind dat dit bij hem hoort, een litteken is niet geweldig mooi,maar het heeft wel zijn charmes/ levensverhaal dat hij een en ander meegemaakt heeft! Dat terzijde,
    ik las bij toeval dat er ook fysiotherapie wordt aangeboden voor mensen met littekens zodat die mooier worden, wellicht kun je daarnaar opzoek?
    https://www.fysiophysics.nl/fysiotherapie/littekenfysio/

Katja77 likes this.
  10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,452
    10,379
    113
    Niet alle littekens verdwijnen, tijdens een galblaasoperatie maken ze gebruik van een kijkoperatie en heb verschillende kleine littekens maar die zijn te diep gezet en nu zijn het echte kruisjes. Blijven er dik op zitten ondanks ze er al al bijna 10 jaar zitten.

Katja77 likes this.
  11. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,248
    6,908
    113
    Female
    Ik heb heel veel littekens op mijn armen, ik heb vroeger geautomutileerd en dit heeft zijn schade nagelaten.
    Ben hier nu een paar jaar vanaf en wilde een nieuw begin, dus wilde op 1 arm een sleeve laten zetten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar puur ter afsluiting van een moeilijke fase. Er is mij vroeger altijd verteld dat er over littekens geen tattoo's gezet konden worden maar dat bleek niet te kloppen. Ik laat mijn sleeve stukje bij beetje zetten, mijn onderarm is nu deels bedekt (zie foto, hier was ie net gezet).

Maar goed. Ik heb tattoo's altijd mooi gevonden. Als het niks voor je is en je hebt er zo'n sterke mening over zou ik er denk ik ook niet aan beginnen eerlijk gezegd. Maar goed. Denk er goed over na. Dat is alles wat ik je wil meegeven. Er zijn vast andere opties :)

Attached Files:

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mooi hoor. Fijn dat je het zo positief kan afsluiten :thumup:
    En inderdaad, een goede tattoo artiest kan een litteken mooi wegwerken.

Katja77 and Lill like this.
  13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Tegenwoordig bestaan er ook 'medische' tatoeages, waarbij middels tattoo techniek met huidkleurige inkt e.d. een litteken stuk minder zichtbaar gemaakt kan worden. Laatst een stuk in krant zien staan, dat hier inmiddels een officiële opleiding voor is.

Als je nu niet van tattoo houdt, zou ik denk ook vooral kijken naar alternatieven, als litteken uitgerijpt is.

Katja77 likes this.
  14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    @Lill Mooi hoor!!!

Mijn man heeft aan beide kanten een sleeve, pas sinds 2 jr (dit jaar 46 hahahah).
    Ik heb ook 2 tattoo's op mijn buik en 1 op mijn ribbenkast!

15. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben helemaal fan van tatoeages, heb er dan ook 7 nu. Maar als je er geen fan van bent dan zou ik het niet doen. Ook niet om een litteken weg te werken. Tatoeages om iets te bedekken zijn groter dan hetgeen ze bedekken. Daarbij zit je dan vaak met wat donkerdere kleuren dan de meeste littekens zijn. En een tatoeage van 26cm is behoorlijk groot...

Katja77 likes this.
  16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor de tips en het meedenken!!

Voorlopig is het nog veel smeren en kijken hoe het heelt. Dus nog heel veel tijd om na te denken.

Leuk om ook een concreet voorbeeld te zien van Lill! Bedankt voor het delen!

Lovelive3 and Lill like this.
  17. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,248
    6,908
    113
    Female
    Graag gedaan. Mijn littekens zijn natuurlijk niet vergelijkbaar, maar dan heb je een idee :)

Katja77 likes this.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,275
    10,992
    113
    Wow, voor mezelf heb ik er niks mee, maar wat kunnen ze toch mooie dingen maken! En ook een mooie symboliek, van je littekens een vleugel maken.

Share This Page