tips voor speelhoek in tuin gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dag dames,
    wij willen voor levi een stuk afzetten in de tuin,we hebben er een mooie hoek voor van 3,5m bij 3,5 meter.
    we zitten te denken aan grastapijt,of kunstgras?:(,of van die matten die je ook ziet in speeltuinen onder een toestel ,van dat zachte.
    ook moet er een hek omheen, i.v.m de honden er niet stiekem ook gaan piessen hihi:D
    wie heeft tips?!!

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het helemaal afhankelijk is van wat je er voor uit wil geven en wat je er voor je zoontje wil maken. Je kan eens in de (grote) tuinzaak kijken wat kunstgras, tegels e.d. kosten.

Wij willen bv. geen speeltoestel (tuin is daarvoor te klein) maar willen straks wel een schommel gaan maken en een zandbak neerzetten. Daar vinden wij dus kunstgras/rubberen tegels niet voor nodig. Hier gewoon normale tegels dus (kan hij later evt. ook overheen racen met een loopauto)

Wil je een glijbaan, tuimelrek o.i.d. zijn rubberen tegels wel handig. Daarom: erg afhankelijk van wat je wil denk ik

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben de hele achtertuin kunstgras.

( hier vandaan : Kunstgrasvoordeel - Home, Soorten, Aanleg, Aanbiedingen, Contact, zelf opgehaald)

Met voor de kinderen een zandbak, trampoline ( verzonken beide) een water/zandtafel en een speelcentrum ( luchtkussen met ballenbak/zwembadje) Die laatste alleen in de zomer.
    We hebben ook een schommel maar die moet nog worden opgehangen.

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wij hebben gewoon gras, vind ik zelf mooier en lekkerder aanvoelen dan kunstgras. Zeker omdat ze er niet alleen op lopen, maar ook kruipen, rollen, liggen, etc.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nou hij kruipt op het moment,en staat,en ik vind het sneu om hem de hele tijd op schoot te houden of in z.n stoel.
    om nou op de tegels te gaan kruipen vind ik niks.
    en er is nog ruimte genoeg naast het speelhoekje om met fiets of loopauto rond te tuffen.

liever niet te veel uitgeven rond een paar honderd euro zat ik aan te denken,het word gewoon een hoekje waar zijn eigen speelgoed komt te liggen en ev later een zandbakje/zwembadje

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben goedkoop kunstgras (hornbach etc) - niet geschikt voor kruipen overigens.
    Maar verder ideaal. Ze kan er overheen fietsen etc , maar verder is het véél warmer dan tegels en als het geregend heeft ook érg snel droog. Ook kun je het met de stofzuiger heel gemakkelijk schoonzuigen :)
    Wij hebben een stukje dwars over de plaats van 5 meter breed en 4 meter lang. Op dat stukje staat verder een speelhuisje (cottage heet het ) + een kinder-tuinbankje. De zandbak (schildpad) staat op de tegels hier.
    Verder hebben we zo'n tuinstoelkussen-kist, waar we al haar buiten-speelgoed in hebben zitten.

7. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Als ik het goed onthouden heb zijn rollen gras nu in de aanbieding bij de Boerenbond voor € 1,99. Moet je natuurlijk nog wel egaliseren, voeden, etc., maar red je makkelijk met jouw budget. En nog een voordeel: echt gras hoef je nooit te stofzuigen :). Wel maaien ;).

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben gekozen voor kunstgras (van internet en geschikt voor te spelen, niet echt goedkoop bijna 400 euro alles inclusief,voor 4 bij 3 meter) met ondertapijt. en de zandbak staat gewoon op de tegels. anders is het met al dat zand zo'n gedoe.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik vind kunstgras erg hard aanvoelen, ik zou liever voor echt gras gaan.

Een paar honderd euro, wauw! Wat een geluk heeft jouw kindje.
    Mijn dochter (1,5) is gek op de glijbaan. Een veilige schommel (zo'n vierkantje met stokjes) raad ik je ook aan. Een zandbak is hier een groot succes en een klein gietertje waarmee ze planten water kan geven.

Bedenk wel dat kinderen op deze leeftijd met kleine dingen ook erg blij zijn. Een hut bouwen, bakje met wasknijpers, wat denneappels/stenen/schelpen en een voetbal is al goed voor uren speelplezier!

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja ik weet dat ze blij zijn met kleine dingen,maar die van mij kan echt niet stilzitten!!
    en ben echt niet van plan de hele zomer binnen te blijven met visite enz...
    hoe hebben jullie dat gedaan dan?? hij kan nog niet lopen maar kruipt wel.

anders zit ik denken aan een heel groot speeltapijt oid,die kan ik weer oprollen en in de schuur zetten.
    maar de grootste die ik tegen ben gekomen is 1,5m bij 1,5m:(,een stuk zijl of iets

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kidzimpulz heeft er één van 1.40 bij 2 meter ? kost dan wél weer 100 euro, maar is wel speciaal voor buiten ook...

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben echt gras. Kunstgras is wel mooi en fijn, maar dan moet je wel goede (lees dure) kwaliteit hebben!

Die zachte tegels vind ik lelijk ;)

13. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Tip: zoek eens op picknickkleed ipv speelkleed. Die zijn ook voor buiten, veel beter verkrijgbaar en goedkoper. Ik heb vorig jaar een superfijne gekocht van de HEMA.

14. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Wij hebben pas geleden graszoden gekocht.. echt gras en helemaal niet duur. Per graszode betaal je geloof ik 6 euro ofzo en is 40 cm breed. We hebben er een glijbaan op staan.

15. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Wij hebben bij hornbach grastapijt laten afsnijden, standaard 3 meter breed en de lengte kun je zelf bepalen... We hebben de blauwe genomen, als je dan toch nep neemt :p heerlijk om op te spelen, rollen, kruipen (geeft in het begin wel wat pluisjes).. Hij gaat er bij ons alleen wel steeds af... :) maar goed als je er een hekje omheen zet. We waren er nog geen 50euro voor kwijt volgens mij

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hadden geluk met kruipen, dat was hartje winter. en in no time liep hij. dus dat hele hoofdstuk buiten kruipen hebben wij overgeslagen. ik kan je dus geen tips geven buiten een kleed ( of iets anders ) met een hek eromheen dan.

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    loekie: daar zit ik ook aan te denken,maar laat je dat liggen buiten,en droogt het wel weer snel na een regenbui??
    voelt het erg hard??

18. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Je kunt het laten liggen, maar dan is het niet meteen droog dus wij halen het wel binnen. Even oprollen en binnen leggen is zo gedaan. Het voelt niet heel hard, maar het is ook weer niet zo zacht als vloerbedekking

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben nu een hoek kunstgras met demping laten leggen. Ideaal als je er een speeltoestel of badje op wilt zetten. Regenwater kan er doorheen, dus nooit een natte mat. Was wel prijzig 3x4 geloof 330 euro. Maar dan is het ook voor de komende 10 jaar netjes. Mooi kort kunstgras, waar geen zand oid ingestrooid hoeft worden.

20. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Bij de Hema zag ik nu weer de kleden liggen die ik als buitenspeelkleed gebruik. Nu heete het geen picknickkleed, maar vakantiekleed.

Deel Deze Pagina