Mijn dochter is nu 14 maanden en het is een echt uitslapertje. Ik ben altijd veel eerder wakker. Zij slaapt in de nacht ook erg lang hoor. Ben benieuwd hoe meeste dagindelingen zijn. Ik vind dat zij namelijk in de nacht zo lang slaapt, zeker als ik dan collega's hoor die vroeg hun bed uit moeten voor hun kind. Vaak hoor je nog dat kindjes in de ochtend nog een dutje doen. Ik denk dat wij dit schema hebben sinds zij zo'n 10 maanden oud is. Gellukkig is zij altijd al een doorslapertje geweest in de nacht. 09:00 Broodje en flesje melk 10:00-11:00 Fruit of iets anders en dan samen douchen hier tussen meestal boodschappen, huisje doen etc. lynn heeft eigen bezem en wilt altijd meevegen en poetsen HIHIHI 12:15-12:45 Broodje eten en flesje melk 13:00 Lekker slapen 15:00 Uit bedje en dan thee met fruit of een liga o.i.d. Daarna lekker naar buiten de hondjes uitlaten of naar de speeltuin, kinderboerderij noem maar op. Dan dribbelt ze lekker achter mama aan. 17:30 Avondeten 18:30 Wassen+tandjespoetsen en omkleden Daarna bij mama op bed dikkie dik voorlezen en dan lekker slapen. Meestal wordt ze rond 22:00 wakker en wilt ze een slokje water en even op bed bij papa of mama zitten. Soms nog even een schone luier. Daarna slaapt ze weer als een roosje.
Het schema van Jorja is: 6.45 uur wakker 8.00 uur eten, 1 boterham en 2 bekers sap 10.00 fruit eten 10.30 - 13.00 uur naar bed (nog maar af en toe) 13.00 eten, 1 of 2 boterhammen en 1 beker sap 15.00 koekje en 1 beker sap 18.00 avondeten en toetje en 1 beker sap 18.45 uur naar bed
Je schema 'klinkt' goed. Hier: 8.00 opstaan broodje + thee tussendoor fruit/koekje + drinken 12.30 slapen c.a. 1430 opstaan broodje + drinken tussendoor fruit/koekje + drinken c.a. 18.00 eten + toetje 19.00/19.30 slapen
Mijn meisje is ongeveer even oud als de jouwe (van 10 mrt). 7 uur: wakker worden (soms half uurtje later, maar misschien heeft ze dan zitten spelen, doet ze tegenwoordig ook wel zonder kabaal te maken) aankleden, broodje eten met bekertje water 10 uur: fruit 12 uur: lunch met bekertje water daarna flesje melk en slapen (meestal zo 2,5 uur) 16 uur: crackertje met evt. water of sap 18 uur: avondeten met bekertje water nog eventjes spelen 19 uur / 19.30: pyjama aan, flesje melk drinken, tandenpoetsen en naar bed Tot voor kort sliep ze nog 2 keer overdag, maar sinds een maandje meestal maar 1 keer. Doorslapen doet ze sinds ze 10,5 maand is. Dagschema kan heel anders zijn als we uitstapjes maken, ze slaapt dan vooral in de auto. Eetmomenten zijn wel redelijk vast, anders wordt madame hééél knorrig!
Mijn dochtertje is bijna 19 maanden maar jouw schema komt wel aardig overeen met die van mij. Tenminste op een vrije dag van mama! Tussen 8 en 9 uur Wakker en dan broodje en een beker melk rond 10 uur/half 11 beker diksap en een koekje 12 uur Broodje en drinken half 1 tot half 4/4 uur middagdutje half 4 fruit en drinken 18 uur avondeten 19 uur klaar maken om naar bed te gaan en max 19.30 in bed Ik denk dat je een gewoon schema hebt hoor. Vind je het niet vervelend dat ze s avonds wakker wordt? Niet dat je er iets aan kan doen natuurlijk..
klinkt vrij gewoon hoor. Hier zijn de wakker-worden tijdstippen zo uiteenlopend dat ik er geen knoop aan kan vastknopen. Het varieert tussen 06.30 en 09.30 en alles wat er tussen in zit. Afhankelijk van hoe laat ze wakker worden, slapen ze nog 1 of 2 keer overdag.
Wat een strakke schema's. hier is het elke dag anders. Wel altijd slapen rond uur of 11.00 in de ochtend. Maar soms ook eind van de middag. Dan gaat ze ook later slapen s avonds. En de tijd dat ze ochtend wakker wordt varieert ook nogal.
Dagindeling van Julia: tussen 6 en 7 uur wakker ontbijten en wat zelf spelen rond half 9/9 uur wat drinken met een koekje daarna gaan we vaak wat doen (boodschappen, kinderboerderij, ergens naartoe, afspraak ergens, etc) half 11/11 uur weer een beetje drinken en vaak fruit 12 uur/half 1 eten ergens tussen 1 en 4 slaapt ze 2-3 uurtjes na 4 uur gaan we soms nog even naar buiten, kleine boodschap, speeltuintje half 5 komt mijn man thuis 5 uur ga ik koken en speelt ze lekker nog wat in huis half 6 eten 7 uur naar boven, rustig tandenpoetsen en een boekje lezen, en dan naar bed. Meestal slaapt ze wel voor 8 uur.
Onze dochter is bijna 14 maanden en zitten nu ongeveer zo. Wakker worden verschilt nogal dus neem de tijd van vandaag. 07.00 wakker en BV 07.30 boterham met thee dan spelen, wat televisie kijken, mama helpen met poetsen/wassen soms doen we s ochtends wat leuks als ene stukje fietsen, naar de kinderboerderij 10.00 fruit 11.30 boterhammen 12.00 douchen we samen 12.30 BV en slapen 15.00-15.30 wakker 16.00 tussendoortje (fruit/groente/koekje oid) tussentijd gewoon spelen of we doen 's middags wat leuks, speeltuin, dierentuin, op bezoek bij vriendinnen/familie, winkelen etc. soms blijven we ook thuis en spelen we thuis wat of maken een lange wandeling met de hond. 18.30 avondeten 19.30 BV en naar bed.
Mijn zoontje is 16 mnd en op een vrije dag van mama is het ongeveer zo: 6.30: pap, daarna weer lekker slapen tussen 8 en 9: wakker worden, meestal zit ie dan in zn bedje te spelen en te kletsen. Soms ook wel half 8. Dan 'ontbijten' met mama (hij krijgt een stukje ontbijtkoek en een beker thee) en spelen, wat tv kijken ook soms. Rond 10 uur fruit. Meestal gaan we tussen 10 en 12 iets doen; boodschappen, ergens heen, etc. Rond 12 uur: lunchen met 3 boterhammen + sojamelk. Ik lunch dan ook. Na de boterham gaat ie vaak slapen, soms 1 uur, soms 2,5 uur en alles wat daar tussen zit. Dan koekje en wat te drinken (thee, water, roosvicee), gezellig met mama op de bank en daarna spelen. Soms gaan we 's middags ook nog even ergens heen. Rond 5 uur begin ik meestal met koken, rond half 6 of kwart voor 6 eten we en dan tandenpoetsen + bedritueel etc en dan ligt ie ergens tussen 6 en 7 (afhankelijk van zijn moeheid) op bed.
@Bloempjuh23 Nee ik vind het niet vervelend dat zij 's avonds wakker wordt. Ik word ook altijd 1 of 2 keer in de nacht wakker om water te drinken. En ze is altijd super gezellig op die momenten en zit alleen maar te giebelen als ze dan water krijgt uit mama's flesje. Verbaast me nogal dat ze daarna altijd meteen weer slaapt. @Pelikaantje Meeste kindjes doen het volgens mij het beste op regelmaat, zodat ze exact weten wat ze te wachten staat. Mijn man en ik draaien allebei wisseldiensten en op diverse dagen. Dus ze heeft normaliter geen regelmaat in wie haar verzorgt. Of mamma, papa of oma. Dus de enigste regelmaat die ze heeft zijn haar eet en slaaptijden. Zal straks wel moeilijk worden als de tweede er is want er is nu alleen maar aandacht voor haar en straks zal ze die moeten verdelen. Pfft ik weet soms gewoon niet hoe ik dit moet aanpakken, maar ja dat kun je pas zien wanneer het zover is denk ik zo.
T is ruim 15 maanden en eigenlijk hebben we geen schema, maar het is ongeveer zoiets: 5.30 wakker = BV 6.30 boterham(men) en sinaasappelsap of melk in tuitbeker, banaan 10.00 fles melk en naar bed (meestal 1,5-2,5 uur) 13.00 boterham(men) en water ergens in de middag nog wat fruit 17.00 reepje paprika, wat rozijntjes, soepstengel oid 17.30/18.00 avondeten 19.00 fles melk en naar bed, slaapt zo goed als altijd door, maar wel erg vroeg wakker (zn zus wordt trouwens wel nog 1-3x wakker)
Regelmaat kan m ook zitten in: 'Als ik moe ben dan ga ik slapen' en 'Als ik honger heb dan eet ik' Dat werkt iig het best in ons gezin (dus we kijken niet op de klok, maar wel naar de behoefte van de kinderen)
Mijn jongste is 1,5 jaar en doet het zo: 9.00u wakker worden, ontbijten met boterham en melk 11.00u fruit eten 12.30 lunchen met boterham en melk 13.00u slapen tot 15.30u 18.00u warm eten 19.30u naar bed
hier ook geen strak scheme maar onze kleine is nog niet zo oud, maar het valt mij ook op dat ik veel lees over strakke schema's...dan denk ik vaak dat ik iets fout doe. lijkt me ook wel lekker een straks schema zodat je zelf wat kan plannen...
hmm mijn kleine man heeft blijkbaar veel slaap nodig. -tussen 7.00u en 7.30u wordt hij wakker(in het weekend meestal wat later 8.00u/8.30u) -kwartiertje later ongeveer ontbijt (beker melk en 2 boterhammen of 1 boterham en 1 beschuit/cracker) -wassen/badje of douchen -tussendoortje(beker drinken (water of roosvicee en fruit/koekje/rozijntjes etc) -ongeveer 11.30 lunch(beker drinken 1 of 2 boterhammen) -meestal slaapt hij wel rond 12 uur of 12.30 en dan slaapt hij tot minimaal 14.00u en maximaal tot 15.30u soms zelfs 16.00u -Na het slaapje ook weer tussendoortje(beker drinken (water of roosvicee en fruit/koekje/rozijntjes etc) -17.00u of 17.30u avondeten -Tussen 18.15u en 19.15 (ligt eraan hoe moe hij is) beker melk terwijl hij sesamstraat kijkt(nemen we altijd op, hij wil de hele dag lezen, alleen voor het slapen gaan niet, heel typisch!) Het middagslaapje is eigenlijk elke dag hetzelfde en 's avonds ligt hij uiterlijk om 19.30u in bed(meestal 19.00u) 's Middags plan ik niets buiten huis, omdat ik hem niet uit zijn slaapje wil halen. Als we echt weg moeten dan gaat hij een half uurtje eerder naar bed en dan is hij uiterlijk 15.00u wakker. Hij slaapt 's nachts bijna altijd door, soms wil hij nog weleens een slokje water 's avonds/'s nachts.