Ik gooi het maar gewoon in de groep, en voor het zelfde geld vinden jullie het harstikke belachelijk dan weet ik dat ook hihi mijn dochter weigert nu al ruim 1,5 pertinent de fles. Is het een idee om met een tepelhoedje te proberen te voeden zodat ze went aan de silecone speen in haar mond? 't is maar een idee hoor...
Persoonlijk denk ik niet dat het daaraan ligt, het drinken uit een flessenspeen is namelijk een andere drinktechniek nodig als voor het drinken uit een borst. Een tepelhoedje maakt mi enkel een probleem, omdat je kindje zo misschien minder melk uit je borst kan drinken met die extra laag ertussen. Persoonlijk denk ik dat het weigeren niet aan het silecone ligt, maar eerder aan de andere drinktechniek. Wat heb je allemaal al geprobeerd om haar het flesje te laten geven? Misschien even op borstvoeding.com of hier in het forumonderdeel zoeken naar flesweigeren voor tips als niet doen wanneer ze erge honger heeft, niet als jij zelf in de buurt bent, speen warmen en in melk dopen etc, wellicht dat je daar meer mee kan. Liefs Hanneke.
Mij lijkt het ook niet zo'n goed idee om met een tepelhoedje te gaan voeden. Wij hebben het drinken uit de fles langzaam opgebouwd, dagelijks een kleine hoeveelheid drinken aangeboden in de fles. Wilde hij niet dan was het ook goed, dus geen druk uitoefenen. Ook zijn we van de aventfles overgestapt op een difraxfles met kleine speen. Verder wilde mijn zoontje eerst geen flesje van mij (want tja, als moeder heb je natuurlijk een vele fijnere melkbron ) dus is hij met papa aan het oefenen gegaan. Toen het eenmaal beter ging accepteerd hij de fles ook van mij. In ieder geval veel succes ermee!
Ik zou het niet doen. Straks vind ze de siliconen op je borst zo vervelend dat ze ook nog gaat borstweigeren. Probeer gewoon elke dag een bodempje van 20cc met de fles te geven op een moment dat ze niet barst van de honger, maar wel wakker is. En als een fles niet lukt, gewoon een beker tegen de lippen houden en zo laten drinken.
Ok, ik dacht ik vraag jullie mening eens. We hebben inmiddels ALLE tips die op internet te vinden zijn uitgeprobeerd. De breastflow, de tommee tippie, de avent, de difrax en de calma speen geprobeerd maar mevrouw drinkt niet. @ mammainspee: toen mijn dochter de leeftijd had van jouw zoon, dronk ze ook gewoon de fles, maar nu ze bewust gaat drinken, weigert ze ook bewust. Ze kan de drinktechniek van de fles prima, heeft ze vanaf wk 7 gedaan dus daar ligt het niet aan...!
Ik had ook een tijdje een tepelhoedje gebruikt vanwege kloven mijn dochter ging er elke kerr an kokhalzen terwijl ze wel uit een flesdrinkt en er kwam elke keer lucht tussen waardoor ze onder het melk zat ik vond het dus niet ideaal...