Zo te zien ben ik (gelukkig) niet de enige die dit probleem heeft. Juiste maten weten/vinden is toch echt wel een gedoe zeg. Toen Noah geboren was was zelfs maat 50 te groot (duurde3 tot 4 weken totdat dat paste), heel lang 50 aangehad, maat 56 net 2 weken aangehad, 62 ook best lang aangehad, maat 68 ging best weer snel en nu heeft hij maat 74 (teminste, helft van 74 past hem en de andere helft is net iets te groot). Hij is nu (zaterdag 8 maanden) en ligt qua lengte net onder het gemiddelde en qua gewicht precies op het gemiddelde. Neem dan toch wel aan dat in de winter maatje 80 geld? Moeten wel nog kleren onder kunnen passen want hier in Zweden kan het wel tot -30 worden.
Wat is iedereen toch al met de wintergarderobe bezig?!? Een outfit kopen omdat je er tegenaan loopt oké maar je kan toch ook in de herfst en in de winter shoppen, heb je ook wat meer inzicht in de maat of zeg ik nu iets heel stoms?
Stom is dat niet hoor mmmarianne, maar zoals ik in het andere topic al schreef, ik wil niet misgrijpen aan die kleding dat heb ik in de zomer Ook al gehad toen ik te lang gewacht had. En het hangt verder netjes in de kast te wachten op het najaar, en de winter ideaal want ik ben al klaar en heb alles wat ik hebben wilde dit jaar
Ik woon in Zweden en hier is het smorgens 8 graden en overdag niet meer dan 20. In Oktober is het al flink aant vriezen en sneeuwen en in September heb je echt wel een winterjas nodig hier
Moeilijk hoor! E. Heeft 80 bijna overgeslagen en heeft daarna 1 jr in 86 gezeten. Ik zou vestjes in 86 kopen. Daar moet nog wat onder. Anders zit t zo strak!
Mijn zoontje ging met 1 jaar over naar 86 en heb winterjas 86 gekocht. Ging prima! Houd niet van te groot. ik denk dat je met 80 goed zit. Winterjas ga ik ook al kopen hoor binnenkort.
Ja dan snap ik dat je al aan het shoppen bent ...maar dan nog zou ik niet al teveel inslaan want je hebt ook wel meer kans dat je halverwege de winter een maat groter moet kopen. Heb even gekeken en hier heeft ie vorig jaar winter gered met een winterjas van maat 80 maar vanwege een groeispurt heeft ie verder weinig 80 gedragen.
In December komen we toch een skipak aant kopen Winterjas is dan echt te koud med -30 Ik koop meestal kleren voor 1 a 2 maanden per keer
Dit heb ik nu gedaan. (mijn vader was dit weeken op bezoek in Zweden en was zo lief om wat dingetjes te kopen voor zijn kleinzoon). Hebben een herfstjas gekocht in maat 80: Jacka - KappAhl, Mode & Kläder på nätet En een winterjas met broek in maat 86 voor de echte winter (aangezien die is vanaf ongeveer dec tot maart en daar is hij 1+): Jasje: Vinterjacka - KappAhl, Mode & Kläder på nätet Broekje: Skidbyxor - KappAhl, Mode & Kläder på nätet
Leuke kleertjes!! Ik schrok een fractie van een seconde van de prijzen.... haha!!! Heb geen idee waar jullie in Zweden eigenlijk mee betalen..... *schaam*