Osteopaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LvB, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Ons meisje heeft nogal last van krampjes. Nu denk ik en heb ik gelezen dat een osteopaat hier wat mee kan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben erg benieuwd.

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ja ik!
    Ben er met beide kids geweest en was 2x een groot succes.
    Dus ik zou zeggen het is het proberen waard.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    In ieder geval proberen. Jaren geleden was een osteopaat nog niet zo in de picture. Hadden we het maar geweten. Ze is nu 6 jaar en wordt sinds een jaar af en toe nog behandeld. De klachten komen soms nog wel terug maar zijn er niet meer dagelijks. Als baby wel en daardoor hebben we heel wat afgetobd.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    ook hier goede ervaringen mee, maar dan wat betreft voorkeurshouding.
    ook heeft hij een keer mijn kleine man behandeld toen hij krampen had en niet kon poepen. de volgende luier was zo vol, dat het in zijn nek zat:)haha

5. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Ook hier goede ervaring met osteopaat.
    Maar bedenk wel dat bijna elke baby last van krampjes heeft in het begin, het hoort erbij zegmaar, en gaat over als ze wat ouder worden. Mijn zoons hadden er veel last van tot ze ongeveer 4 maanden waren. Toen was het over. Als het extreem is en je kindje heel veel huilt daardoor kan de osteopaat zeker iets doen om de klachten te verlichten.

Succes!

6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,905
    9,428
    113
    Gelderland
    Hier ook een goede ervaring maar dan voor dee voorkeur en gespannenheid.

Ik kreeg een heel ander kind terug. Zoek wel naar een erkende goede Osteopaat.

7. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Een goede osteopaat....

Weet iemand misschien een goede en de regio Amersfoort/Veenendaal die kant op?

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,905
    9,428
    113
    Gelderland
    Ik weet een hele goede in Zevenaar. Hij is een van de eerste die in Nederland met de Osteopatie is gekomen en heeft veel diploma's behaald. Maar dat is totaal niet in de buurt van Veenendaal.

9. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

Nov 12, 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    Hoi Dames!

Mijn dochterje Chloë heeft ook een vorkeurshouding naar rechts en veel krampen.. en kan ze heel erg huilen van de krampen..

morgen ga ik voor het eerst naar de osteopaat, dus ben benieuwd!!!

hoop zo dat ze er van opknapt..

veder nog mama's met goede ervaringen???

Liefs

10. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Hier is de houding ook niet goed, maar bij andere dochtertje fysio voor gehad dus die tips kan ik nog goed gebruiken. Hier zijn er krampjes sinds dinsdag weg! Maandag had ze er heel erg last van, toen dinsdag hier bericht geplaatst. Maar nu de laatste twee dagen niks aan de hand en een rustig en vredig meisje.

Ben benieuwd hoe het bij morgen gaat. Laat je het weten?!

11. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

Nov 12, 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    #11 Zeemeermin, Nov 25, 2010
    Last edited: Nov 25, 2010
    Hoi Hoi,

Nou ben vannochtend geweest naar de osteopaat en ze heeft alles nagekeken en gevoeld, ze heeft haar nekje los gemaakt want zat toch ietsie pietsie vast maar ook haar bekkenbodem zat erg vast, daardoor worden haar darmpjes overprikkeld en heeft ze er meer last van.. ook ligt ze dan idd in een bepaalde houding omdat het zeg maar op slot stond. ze heeft gelukkig niet meer gehuild. en was eigenlijk deze middag al erg vrolijk. ook heeft ze bij haar verhemelte de rechter kant soepeler gemaakt want daar was het ook wat hard (vraag me niet waarom haha) nou heeft ze me toch naar een baby fysio doorverwezen omdat Chloë d'r der nekje nog erg zwak is en ze hem eigelijk met 8 weken toch al meer omhoog zou moeten houden in buikligging.
    Ze heeft wel vannacht voor het eerst helemaal doorgeslapen.. van 20.30 tot 06.30 :$ ik dacht: Ohhh ik ben er toch niet doorheen geslapen haha..

hopen dat ze er wat van is opgeknap.. je velt je zoo machteloos he?!

he is het bij jou>??

liefs sherina (zeemeermin)

12. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Hoi,

Fijn dat het zo is gegaan!
    En gelijk zo'n resultaat. Echt bijzonder.
    Maak jij haar 's avonds niet meer wakker voor de fles? Of geef je borstvoeding?

Ben benieuwd hoe het blijft gaan.
    Hier vandaag ook niks gemerkt van krampjes. Maar ee blijven het goed in de gate houden.

13. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

Nov 12, 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    Hoi LvB

sorry vor mijn late reactie!
    nou nrmaal gesprken kom ze zelf vr de laatste fles rond 12 uur.. dus had haar nog wel verwacht. hier nog steeds een vrolijk kindje, geen last van krampen gelukkig..

en? bij ju ook nog goed?

liefs

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    in elst (tussen arnhem en nijmegen) 20 min denk ik van veenendaal zit ook een hele goede. Heeft ook in het sofia kinderzoekenhuis gewerkt.

we lopen er nu voor Sander... we zijn een keer geweest...

gr brenda

15. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Hoi,

Elst is hier ook zeker in de buurt. Dank je wel. Elst bij Amerongen bedoel je dan?

Hier gaat het nog steeds goed. De wonden is ze nog wel wat onrustig, paar keervwakker tussendoor. Overdag en 's nachts slaapt ze gewoon lekker.
    Niets meer gemerkt van krampjes. Hopelijk blijft dit zo!

Had Sander ook last van krampjes?

Groetjes

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    elst bij arnhem nijmegen bedoel ik.

sander heeft andere problemen, slaapproblemen, zijn hoofd blijkt vast te zitten en hij blijkt dus hoofdpijn te hebben, dit verklaard veel gedrag ook. (kopstoten enz).
    Jasper heeft wel last van krampjes en heeft ook een heftige bevalling gehad, die laten we nu ook voor de zekerheid nakijken.

17. Linny79

Linny79 Lid

Mar 6, 2010
    24
    0
    0
    Hier ook 2 keer positieve ervaring met osteopaat. 1e reflux en voorkeurshouding!! En nu krampjes en lichte voorkeurshouding!!! Geweldig!!!

Share This Page