hoe kan dit nou? ik doe de slagroom in de kom en de mixer aanzetten en het wordt geen schuimige romige slagroom het worden gelige kleine korrelachtige structuur? wat heb ik nou fout gedaan?
ik bedoel, als je te lang klopt dan klop je de slagroom "door", dan wordt het dun en misschien zelfs korrelig en kun je het niet meer gebruiken.
denk het ook, heb het zelf ook weleens gehad. als je slagroom stijf is dan op tijd stoppen, dan heb je dit niet meer.
als je te ver door klopt gaat ie schiften. als de slagroom op kamertemperatuur is krijg je hem ook niet stijf.
Als ik slagroom maak doe ik er altijd een beetje klop klop in. Is een zakje van ik denk dr. Oetker, en het ligt meestal bij de taart versieringen in de supermarkt.
Dan was de slagroom niet koud genoeg....(kan het beste met slagroom werken dat net uit de koelkast komt)!
dus koude slagroom, noodzout in de buurt, niet te lang kloppen en de kom nogmaals met heet water afspoelen en vetvrij maken dank voor julie tips dames
klinkt als bedorven. hoeft niet perse over datum te wezen maar als het zo'n bekertje is waar zo'n soort van alu-folie overheen zit dan kan daar een minuscuul gaatje in gezeten hebben en kan het voor de houdbaarheids datum al bedorven wezen. die afdekfolie is nou eenmaal heel broos. en een andere optie is inderdaad dat je het of niet vetvrij, of te lang geklopt heb.