Hallo meiden. Wie wilt zijn kindje ook graag borstvoeding geven? Bij mijn dochter heb ik borstvoeding gegeven. Ze was een huilbabytje die heel veel gehuild heeft,en de borstvoeding ging ook niet echt super lekker. Had volgens mij erg weinig en me tepels waren helemaal kapot gegaan. Ondanks dat heb ik haar 13 maanden borstvoeding gegeven alleen de nacht als ze daar behoefte aan had. Bij mijn zoon zat ik te twijfelen,borst of fles. Op het laatst toch fles gekozen omdat ik dan wist dat hij dan gewoon genoeg zou hebben en daardoor geen honger kon hebben en daarvan zou huilen. Helaas de pech gehad dat onze zoon ondanks de fles ook een huilbabytje was. Extreem veel gehuilt,waarschijnlijk hebben mijn kids overgevoelige darmen. Ze hebben allebij op pepti gezeten voor koemelk eiwit allergie. Al denk ik dat ze dat niet hebben gehad maar die melk wil het beste,ook al hield het huilen niet op Nu zwanger van onze 3e wonder,.en hoop echt dat deze lief en rustig zal zijn al weet ik dat het kans klein is. Nu zal ik toch graag weer de borst geven,voelt gewoon heel fijn, je kindje bij je heerlijk tegen je aan. Echt een momentje van ''ons'' samen. Dit was mijn verhaal!!...... Willen jullie ook graag'(weer) of borstvoeding geven aan jullie toekomstige kleine?....
ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn dochtertje en hoop dat ik verder kan gaan met dochtertje 2 of met de 2 dames ben benieuwd al lijkt het me zo raar om weer zo een klein meisje aan mn borst te hebben vergeleken nu met de "reus"
Bij me eerste lukte het niet of na ja eerlijk gezegd stond er niet 100procent achter was toen nog erg jong haha. Dus fles gehad. En bij de andere 2 vond ik dat ook wel makkelijk. Maar mocht ik nu nog een keer zwanger raken dan wil ik toch echt gaan proberen borstvoeding te geven. Ben nu wat ouder en het lijkt me ook heel mooi om het mee te maken!
Bij mijn oudste is het ook niet "gelukt" en mijn dochtertje heb ik 26 maanden gevoed. Dit babytje gaat ook minimaal 1,5 jaar bv krijgen als dat aan mij ligt (liefst langer).
bij de eerste lukte het niet erg goed, ze kwam niet genoeg bij was dan ook mijn eerste kindje. zorgen al om natuurlijk. heb het een 2 weken vol gehouden. bij de tweede mocht ik niet door medicatie bij de derde wilde ik het wel terug proberen en hij is nu 15maand en half en krijgt nog steeds. al heb ik den indruk dat het nog maar weinig is. en nu bij de 4de ga ik zeker terug 200% voor, het is zo zalig en makkelijk!
Bij mijn eerste 2 kids fles gegeven en bij de laatste bv geprobeerd maar door omstandigheden van mij en Ziva ging het niet en zijn we na een paar dagen overgegaan naar de fles
Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat en voelt! Toen ik zwanger was van mijn dochter vond ik het vanzelfsprekend en had er een romantisch idee bij, maar helaas, ze wou niet aanleggen, dronk weinig en uiteindelijk alleen met tepelhoedje, dus kolven, enz! En een spuittieten! Maar we gaan er nu weer voor
Wat leuke reactie's Spannend voor de gene die het voor het eerst gaan proberen het is natuurlijk ook zo iets aparts!! En super dames dat jullie het bij de volgende ook weer gaan doen. @RosaLynn: Ik was juist gestopt met de borstvoeding met 13 maanden omdat we graag een 2e kindje wilden. Omdat iedereen altijd zij dat het anders niet echt snel wil lukken ben ik maar gestopt. Heb er toen 4 rondes over gedaan. Anders had ik haar waarschijnlijk ook wel langer gegeven snachts! Ik merk ook dat een vriendin van mij ook heel anders borstvoeding geef dan hoe ik het gaf.(ook maar op advies van de kraamzorg) En zij doe het nu bij haar 3e kindje,en is altijd super gegaan bij haar,ze heeft ook natuurlijk voldoende voeding. Ben echt benieuwd of het allemaal wil gaan lukken nu.
Hier ook weer borstvoeding . Heb dochter 4 weken volledig gevoed, en met 6 maand en 1 week heeft ze de laatste voeding gehad. In tussentijd iedere maand 1 voeding vervangen door de fles. Hopelijk gaat het deze keer weer zo snel op gang komen, en houd ik het deze keer langer vol. Heb echt een hele poos spijt gehad dat ik zo snel gestopt ben bij m'n dochter..
De oudste 2 hebben allebei borstvoeding gehad tot een maand of 9 (vanaf 6 maand deels fles). Deze derde gaat het zeker weer krijgen. Ideale voeding, geen gedoe en handig troostmiddel
Hier straks ook weer borstvoeding. Heb mijn dochter 4 maanden gevoed daarna afgebouwd en na 6 maanden was het klaar. Ben van plan om dat bij deze weer te doen. Het is leuk en gezellig, maar wat mij betreft geen heilig middel. Er zijn vrouwen die er trots op zijn dat ze een bepaalde tijd gevoed hebben en/of na jaren nog voeden, maar zo ver gaat het niet bij mij. Ik zie het als een manier om je kind te voeden, niks meer en niks minder.
Hier ook weer borstvoeding. Hoop het nu langer te kunnen geven dan bij mijn zoontje. Toen om medische redenen maar twee weken kunnen geven.
Bij de eerste heb ik 10 weken fulltime gekolfd omdat hij zelf nog niet kon drinken. Ben blij dat ik hem in de eerste onzekere weken het beste van mezelf heb kunnen geven. Helaas was mijn bv na die tijd gewoon op. Nu bij de 2e liep het niet altijd makkelijk maar ben blij dat ik al 7 maanden borstvoeding geef. Vind het een hele natuurlijke en intieme overgang van het zwanger zijn naar het voeden van je kindje. Ik zou het iedereen aanraden!
of je het nu 2 maand geeft of 2j het blijft gaan om voeden he je kindje heeft melk nodig, of dat nou uit je borsten komt of uit een fles.
Ik ben het ook wel van plan. Nog geen idee voor hoe lang, eerst maar eens kijken of het bevalt, en of het überhaupt mogelijk is. Wel heb ik nu al een raar idee bij een grote baby voeden. Ik ken bijv. een baby van 5 of 6 maanden, dat is inmiddels echt zo'n mini-mensje. Lacht en springt. Lijkt mij toch een raar idee om al zo'n groot kind aan je tiet te hebben hangen. Laat staan hoe raar ik het vind als het al bijna een jaar oud is! Hebben hier moeders daar nooit een gek gevoel bij gehad?! Ik kan niet uitleggen wat voor gevoel het is. Misschien meer zoiets van dat ik een onschuldig klein baby'tje meer aan de borst vind horen, dan zo'n groot kind wat al kan grijpen, lachen, kruipen en misschien al bijna kan lopen! Maar de eerste tijd sta ik er zeker voor open
nooit da gevoel gehad eigenlijk. tis dat mijn zoontje met zijn bijna 16maand nog maar 2 maal drinkt ('s morgens bij wakker worden en voor slapen gaan) want anders zou ik hem nog in het openbaar voeden ook. zolang ze het echt nodig hebben zie ik het probleem niet. tis omdat we het zo weinig "zien" dat het misschien "raar" overkomt. maar het is en blijft iets puur natuur.
Ik geef ook nog steeds bv aan de jongste, al denk ik niet dat er nog veel uitkomt. De oudste heb op 1 week na 2 jaar gehad en die stopte omdat ik zwanger was van de tweede. Vanwege medicijnen die ik moest slikken heb ze maar 9 maanden bv gehad. De jongste is nu bijna 20 maanden en krijgt nog steeds. Dit kindje krijgt ook weer bv, al ben ik er soms klaar mee en wil mijn eigen lichaam straks wel weer terug, ik vind het toch belangrijk dat ik voor mijn gevoel het beste geef aan ze. FV is niet verkeerd, maar na mijn idee isniets beter dan bv.
Ja misschien dat ik dat straks ook helemaal niet meer heb hoor. Zeker als het je eigen kindje is, en dan groei je er wellicht toch wel in mee. Ik vind het ook zeker iets puurs, en iets wat hoort, het is toch echt de natuur. Heb er ook nooit aan gedacht dat ik het niet zou willen. Maar zo heel lang weet ik nog niet hoor. Wil het wel proberen minimaal 6 maanden vol te houden. Ik heb ook wel eens een kindje gekend die al kon praten en dan altijd tietie zei, en dan kreeg hij ook tietie. Dat vond ik wel apart, zo'n kind wat dan al rent en speelt en dan ineens nog aan een borst lurkt.