Wij willen Olivier voordat zijn broertje geboren wordt overdoen naar zijn nieuwe kamer en dus ook naar zijn nieuwe peuterbed. Hoe pak je dit aan? Volhouden als hij uit bed blijft komen of blijft huilen, we hebben toch het ledikantje weer nodig voor zijn broertje? Hij is dan bijna 2 jaar. Wat zijn de ervaringen van anderen die dit al gedaan hebben? Goede tips?
Ik lees even mee hoor Ik zit er zelf ook aan te denken. Mijn dochtertje wil nu weleens niet slapen, maar ze kan toch geen kant op.. maarja.. straks in haar nieuwe bedje staat ze vast en zeker bij de trap. Die tv programma's zeggen steeds gewoon steeds terug in bed leggen als ze er uit gaan zonder te praten met je kind. En dan volhouden! Maarja ik heb het nog niet kunnen testen.
Dat volhouden en terug blijven leggen daar kan ik nu al tegenop zien omdat ik dan hoogzwanger ben. Ik wil Olivier al over hebben naar zijn nieuwe kamer voordat de baby komt. Zeg maar 2 weken voor de uitgerekende datum.
is dat niet heel jong? Ik heb er al wel een beetje over nagedacht en ik denk dat wij onze dochter tot 3 jaar in het ledikant laten slapen.
Ik ken wel meer kindjes die rond 2 jaar overgaan als de volgende zich aandient Misschien een beetje kind afhankelijk?
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat twee jaar de "normale" leeftijd is. Als je tegen die hoogzwanger bent, is het dan misschien een idee om nu al, of zo snel mogelijk, over te gaan naar een peuterbed. Of ben je bang dat hij daar nu nog echt te klein voor is?
Joris is 21 maanden en lag al met 18 maanden in een peuterbed (had toen een operatie gehad, mocht 6 weken niet tillen, dus toen gewoon geprobeerd). Wij hebben hem de eerste nachten laten kiezen tussen zijn ledikantje of het nieuwe peuterbed. Hij koos gelijk voor het peuterbed. Is de 5e nacht toen uit zijn bedje gevallen, en heeft toen 1 nacht in zijn ledikantje weer geslapen. En de dag erna weer gewoon in peuterbed. Hier nooit last gehad dat hij eruit kwam. Hij bleef elke keer netjes liggen als we hem erin legde om te gaan slapen...
onze boef is nu 16 maanden en krijgt een dezer dagen ook zijn nieuwe peuterbedje. dit omdat nr 2 eraan komt en het tillen voormij een beetje lastig wordt. we gaan hem er gewoon lekker inleggen, matrasje uit het ledikantje ernaast, extra verhaaltje voorlezen en dan zien we het wel. hij heeft dan nog 3 maanden om te wennen, dus tijd zat en als het niet gaat dan halen we gewoon nog een ledikantje erbij. we gaan het in ieder geval proberen, ben wel heel benieuwd! joyce
Misschien gaat het allemaal wel heel erg meevallen. Sophie is met 21 maanden overgegaan naar haar peuterbedje, en omdat ik zwanger was, en omdat ze zelf een snoekduik uit haar ledikantje had gemaakt. Ik dacht ook dat ze nooit zou blijven liggen maar ze is er de eerste maanden nooit zelf uitgekomen en ging heerlijk slapen vanaf de eerste nacht.
Dat kan natuurlijk ook dat je ze een bedje geeft.. het neerzetten .. leuk dekbedje erop, alles lekker samendoen. En dat ze dan gewoon blijven liggen en helemaal niet moeilijk gaan doen Ik krijg er wel zin in om mijn kleine meid een echt bedje te geven. Kan je lekker op de rand van het bed een verhaaltje voorlezen.. als ze wakker wordt kan ze even spelen of anders zelf naar mijn kamer toekomen *zwijmel* haha lijkt me erg leuk.. Ze is pas 2 , maar ik weet zeker dat ze het al best zou kunnen.
Wij hebben in december voor Stijn een groot bed neergezet (toen bijna 2) maar hij wil er nog niet echt in. We hebben op zijn kamertje ook zijn camping bedje staan en vragen hem elke avond waar hij in wil slapen, meestal zegt hij nieuwe bed dus leggen we hem daarin en dan geven we hem een uur en als hij dan nog niet gaat slapen dan leggen we hem weer in het camping bedje. De ene avond gaat het goed en blijft hij netjes liggen en de andere keer maakt hij er een potje van en kunnen we dus ongeveer iedere 10 min naar boven om hem er weer in te leggen of als zijn speelgoed uit bed te halen
Hier slaapt kleine meid sinds 2 mnd in peuterbed. ze was er aan toe. Eerste week beide bedjes laten staan, ze mocht zelf kiezen, maar vanaf dag 1 was het het peuterbed, zelfd niet meer omgekeken naar ledikantje. Ik stop er nog wel in bed met slaapzak aan en daarover dekentje. Ze is er tot nu toe nog niet uitgeklomen, blijft altijd wachten tot we der zijn. Ze begint nu ook steeds meer klaar te worden voor dekbedje, dus voor de zomer gaan we hierop over.
Hoi, mijn stiefzoon heeft vanaf dat ie anderhalf was bij ons op het onderste stapelbed geslapen, niet eens een peuterbedje dus! Qua uit-bed-vallen zou je voor de zekerheid wat zachts op de grond ernaast kunnen leggen en om het allemaal helemaal leuk te maken, kun je je zoontje bijvoorbeeld zelf een dekbedovertrek uit laten zoeken, het allemaal met hem voorbereiden onder het mom van: grote jongen krijgt een stoer groot bed. Eruit komen, ja, dat doen ze soms wel en soms niet, dus dat is afwachten. Babyfoon erbij en zonder verdere poespas of gezellige praatjes steeds weer terugleggen...
Zou je je baby niet in een tweedehands wiegje van Marktplaats kunnen leggen tijdelijk? Totdat je zoontje wat ouder is? Dan zit er niet zo'n druk op. En als het goed gaat met hem kan je baby in het ledikantje en verkoop je het wiegje weer op Marktplaats. Is ook wel fijn voor zo'n kleintje. Lekker klein ook voor op jouw slaapkamer, en je kan ook nog kiezen voor een schommelwiegje, is ook heerlijk als je kindje onrustig is.
youame ligt net een maand in der nieuwe bed overdag is het allemaal leuk maar savonds drama ze was er nog niet klaar voor ik heb toen een extra ledikantje geleend vanmijn zus pas toen youame elke keer begn te huilen in der ledikant en zei mama die hebben we haar in het grote bed gelegt nu na 3 weken komt ze er steeds uit en wil alleen slapen als we erbij blijven zitten en we zijn met een sticker methode begonnen ik zeg je alvast je kleine kan een terug val krijgen als de baby er is he
Ik lees even mee. Yoran zal 23 maanden zijn, als de baby geboren wordt (als alles goed mag gaan). Ook wij willen Yoran graag voor de geboorte van de baby op zijn nieuwe kamer laten slapen. Punt is alleen dat op zijn toekomstige kamer al een volwassenbed staat. Dus een peuterbedje kopen vinden we onzinnig, want we hebben geen opslagruimte om het grote bed te stallen. En om een peuterbed te kopen, groot bed weg te doen en later weer groot bed te kopen, niet dus! Iemand noemde het al, maar wij hebben ook het idee om de baby de eerste tijd in een wieg op onze kamer te laten slapen. Dan kan Yoran nog in zijn ledikant op zijn nieuwe kamer slapen. Maar iemand anders noemde ook iets genieus: een campingbedje! Voor als de baby niet meer in de wieg past en Yoran onverhoopt nog niet in het grote bed wil slapen. Wordt toch wel een punt, want Yoran ligt in zijn ledikant altijd helemaal tegen het hoofdeind aangedrukt, hij zoekt echt iets om tegenaan te liggen. Het grote bed heeft geen ombouw en staat alleen met de zijkant tegen de muur. Dat wordt dus kussens om het bed heen op de grond leggen! groetjes, Natasja2
Ik he voor mijn dochter een meegroeibed opgehaald. zij lijgt ook altijd helemaal bovenin te slapen, en nu heeft ze straks toch een extra steun boven haar hoofd. Tevens heb ik er een zijplank bij gehaald. Denk dat ik haar volgende maand ( misschien eerder) al langzaam laat wennen aan haar 'grote' bed, door eerst overdag erin te leggen..
je hebt trouwens bij Ikea zo'n mooie bed uitbed-val beschermhekje Kan kindje ook niet uit bed rollen.