Ik ben hevig op zoek naar een zomerjas voor mijn dochtertje. Ik dacht al die tijd, ach dat komt wel, maar nu kan ik bijna geen leuke jas meer vinden (ja of ze zijn 60/70/80+ euro iets te duur vind ik..) Heel internet afgestruind en nu heb ik 2 leuke jasjes gezien van het merk cars jeans. (De licca en de ladybird) Nu zie ik ze dus alleen maar in de maat 92 en ik twijfel of dat misschien veel te groot is.. Heeft er iemand ervaring met dit merk? Hoe valt het? Mijn meisje heeft nu gemiddeld maatje 80.. Is 2 maten groter dan misschien teveel van het goeie? Ze moet hem het liefst wel tot (en met) het najaar aankunnen, maar wil natuurlijk niet dat ie veeeeel te oversized is Wat denken jullie? Of heeft er iemand misschien nog een adresje hier op internet waar ze nog leuke stoere zomer jasjes hebben?
Ik heb voor mijn zoontje (heeft nu maatje 80/86) ook 92 gekocht, op advies van de winkel. Is van BFC, dat hem altijd goed past en volgens mij niet echt groot of klein valt. Het jasje is lekker ruim en met een beetje geluk kan hij hem begin volgende lente ook nog even aan al is het maar als buitenspel jas! Heb geen ervaring met meisjesjasjes...
Ik zou echt geen twee maten groter kopen hoor! Je kindje groeit straks niet meer zo snel. 1 maat groter is voldoende, je wilt wel dat ze de jas straks aankan toch?
Zo zeg ik, twee maten groter is ff teveel van het goeie maar elk merk valt weer anders....en de groei van je kindje heb je ook niet in de hand, zo gaat het hard en zo staan ze stil....
Mijn meisje van 17 mnd zit in maat 98 nu en voor haar koop ik een 98-104 of 104. Moet ff kijken hoe het valt. Maar groter koop ik niet.
Ik denk dat 2 maten groter misschien een beetje te is. Ik heb voor mijn zoontje 1 maat groter gekocht. Hij heeft nog maat 74 (gaat nu in de bovenkleding wel richting 80) en heb vorige maand een zomerjasje maat 80 gekocht. Maar goed mijn zoontje doet behoorlijk lang met 1 maat dus dan durf ik het sowieso al niet aan om nog groter te gaan kopen.
Oke dan, bedankt voor jullie meningen! mijn meisje heeft nu maat 80, soms maat 86 (bijv. van de h.ema dat valt altijd klein vind ik) ik denk niet dat ze nu nog hard groeit...verwacht ik dan.. Dus misschien toch maar niet maat 92 online kopen.. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand ging zeggen ja dat merk valt klein hihi Ik had pas geleden een jasje van frendz van de v&d gezien maat 92 en die had ik zo gekocht qua grootte, alleen die vond ik weer niet leuk genoeg ohhhh wat een ramp zeg! Zodra de winterjassen ook maar weer in de winkel hangen, ga ik er eentje kopen in ieder geval! Weet iemand nog een leuke betrouwbare site waar ze jasjes verkopen?
Kindjes kunnen op die leeftijd ook nog hard groeien hoor. Mijn meisje was met 11 mnd op cb 82,5 cm en 10,7 kilo. Nu met 17 mnd is ze 11 cm langer gegroeit en dat in precies 6 mnd tijd. Ze is van 92-98 nu naar de 98 gegaan in 2 mnd tijd. Had ik eigenlijk ook niet verwacht want had een hoop leuke zomerkleertjes in 92 en 92-98 gekregen met haar 1ste verjaardag en nog geen 3 mnd later waren die al te klein terwijl het nog zomer moet worden. Ach mocht het zo zijn dat ze ineens een groeispurtje maakt kan je altijd nov bij zeeman of wibra terecht die hebben dan zomerjassen in de uitverkoop hangen.
Ik zou geen twee maten groter kopen, tenzij het heel klein valt. D. zit in 80 en heeft ook gewoon een jasje in maat 80. In 74 heeft ze ook zo lang gezeten, dat ik denk dat ze 86 echt pas in het najaar/de winter past. En mocht ze echt enorm hard gaan groeien, dan zien we dat dan wel weer.
Lang? Eerder dik Nouja...lekker spek Hihi meestal heeft ze de lengte en breedte wel nodig, alleen zijn de mouwen altijd te lang..
Ik zou geen 92 kopen.... Mr 86 denk ik. Dochter hier in 74 al stop ik haar soms in 80 dan sla ik t om
Die van Frendz van de v&d vallen klein. Als je een leuke ziet kan je het best 1 mt groter kopen Ze vallen 1 mt kleiner uit. Dus heeft je kindje 80 heeft kan je van Frendz 92 nemen. Mijn meisje ook gepast en die pastte 98 niet was te kort. Kwa lengte moest ze die in maat 104 maar kwa breedtd helaas te breed.
Heb er toch nog eentje in de winkel gevonden! Maatje 80 Van nijntje.. Valt blijkbaar ruim hihi Topic kan dus dicht