Goeie avond dames, Graag wat tips! Ik weet dat sommige mensen het geen goed idee vinden om te gaan. Dat snap ik moet ook iedereen helemaal zelf weten wij gaan wel. Voor degene die het wel gedaan hebben graag tips: - Hoe doen jullie het met fles voeding meenemen voor in het vliegtuig/op het vliegveld? En mee op reis? Gewoon koffer vol? - Heb je voor baby's recht op extra gewicht/koffer? - Hoe doen jullie dat met luiers? Hoeveel nemen jullie mee? Wij gaan 12 dagen.. - En zwemluiers? Zouden ze die hebben in turkije? - Telt een buggy als handbagage of gewone bagage en moet je die dan gelijk bij inchecken inleveren?? Wat een vragen.. Ik hoop dat iemand ervaring heeft en wat tips! Alvast bedankt!!
Hoezo zouden mensen dat geen goed idee vinden? Mijn zoontje was nog geen 6 maand toen we met hem op (vlieg)vakantie gingen. Ik had alle flesvoeding inderdaad meegenomen uit Nederland. Je mag voor onderweg ook alles meenemen voor je baby. Ik had een heel pak luiers meegenomen en ook potjes uit Nederland (zowel fruitpotjes als groente voor de avond). Ik had een reiswaterkokertje meegenomen zodat ik op onze kamer water kon koken voor zijn flesje (aangevuld met koud water als ik gelijk een fles wou geven en een thermoskan om gekookt water mee te nemen als we een dag weg gingen). Ook eigen koekjes meegenomen en een pot appelstroop (dat at hij graag op brood). Eigenlijk alles dus zodat hij gewoon hetzelfde bleef eten als thuis. Zwemluiers had ik ook bij me. Buggy mochten wij meenemen tot aan de gate. Vergeet niet speciale zonnebrand mee te nemen voor baby's (hoge factor!) en hoedjes tegen de zon.
Oh en ik had een flessenwarmer bij me zodat ik de potjes groente zelf kon opwarmen (au bain marie idee)
Luiers niet meenemen hoor, die verkopen ze daar gewoon. Pampers heet daar Prima maar is precies hetzelfde als hier. Alhoewel die dingen wel handig zijn om lege gaatjes van je koffer mee op te vullen . Zwemluiers heb ik er nooit gezien, die neem ik wel altijd mee. Niet heel veel want we gaan meestal in de zee zwemmen en daar gebruik ik ze niet.
Luiers voor tijdens de vlucht meenemen,, rest idd daar. Op onze vlucht mocht er n extra stuk handbagage mee, geen extra koffer. Genoeg voedingen in de tas doen, en neem genoeg eten mee zodat je zeker weet dat je hem dat kunt geven wanneer hij honger heeft. Wij mochten naar kreta ook meer dan 100ml vocht mee dan normaal toegestaan, vroegen alleen wel of we zoontje een slokje wilden laten drinken, zodat ze wisten dat er niets raars in de tuitbeker zat. Buggy gaat idd mee tot het vliegtuig. Ons zoontje at al met de pot mee, dus hebben geen potjes mee hoeven nemen. Maar weet je, wij zijn vrij makkelijk daarin en denken al gauw: daar hebben ze ook baby's en dus ook de basisdingen. En even de vliegmaatschappij bellen om voor de zekerheid te checken wat wel of niet mag. Fijne vakantie!
Waarom zou het geen goed idee zijn? Wij gaan in september ook heerlijk met z'n 3-en naar Griekenland. Ik lees even mee!
- Hoe doen jullie het met fles voeding meenemen voor in het vliegtuig/op het vliegveld? En mee op reis? Gewoon koffer vol? Ik had twee volle pakken poeder meegenomen en een kleine waterkoker.. Er stond er ook een in de kamer, maar dat vind ik vies... Voor in het vliegtuig torentjes gemaakt en kokend water aan de stewardes gevraagd. Ging prima! - Heb je voor baby's recht op extra gewicht/koffer? Nee, alles moet er bij jullie in! - Hoe doen jullie dat met luiers? Hoeveel nemen jullie mee? Wij gaan 12 dagen.. Ik had 1 pak meegenomen (8 dagen) en had nog over.. Maar bij de drogist in het centrum verkochten ze ook pampers.. - En zwemluiers? Zouden ze die hebben in turkije? Ook deze had ik een paar meegenomen.. Voor elke dag twee. - Telt een buggy als handbagage of gewone bagage en moet je die dan gelijk bij inchecken inleveren?? Wij hadden onze wandelwagen meegenomen, ik had wel de maatschappij even gebeld of dat mocht! Wij hoefden hem pas bij het vliegtuig in te leveren en mochten daardoor als eerste aan boord. Vanuit daar ging hij in het ruim denk ik, net als een rolstoel..
Oja, ik maakte de flesvoeding alleen met het water uit de flessen die je elke dag kreeg. Ik deed dan de helft kokend water en de helft bijvullen uit de fles.
Oh en potjes werden gewoon opgewarmd in de magnetron van het restaurant.. Dat deden alle mama's daar met kindjes Turkije houdt van kinderen, mijn zoontje werd er opgevreten door het personeel! Ik hoefde ook maar te zeggen: Can I have some bread (ookal was het restaurant dicht) for my little boy because he has hungry. It's lunchtime for him en hop.. Daar kwamen ze aan!
Luiers zou ik niet superveel meenemen zijn daar veel goedkoper.. Ik betaalde in oktober 5 euro voor een pak pampers ( prima) heten ze daar. Als je nutrilon flesvoeding geeft zou ik een pak meenemen verkopen ze daar ook heet alleen aptamil heeft dezelfde verpakking dus die vind je wel.. Voor in het vliegtuig water meenemen voor een fles anders moet je wachten op de stewardess als hij honger heeft.. Wij zijn met turkish airlines geweest toen mijn zoon 9 weken was.. Voor hem mocht ik een koffer van 10 kilo meenemen en een buggy.. De buggy mocht mee tot in het vliegtuig.. Potjes enzo hebben ze daar ook wel zou ik niet teveel meenemen want dat weegt natuurlijk superveel..
Hoe doen jullie het met fles voeding meenemen voor in het vliegtuig/op het vliegveld? En mee op reis? Gewoon koffer vol? Flesvoeding voor op het vliegveld en in het vliegtuig mag je meenemen. Hou er rekening mee dat opwarmen in het vliegtuig heel lang duurt. Je moet het dus op tijd laten warmen. Je kunt gewoon pakken en potjes voeding in je koffer doen voor als je op je bestemming bent aangekomen. Wij hadden destijds een waterkoker op de kamer (we hadden appartement met keukentje). Ik ga deze keer ook niet slepen met een waterkoker of zo (nu hebben we geen keukentje). Ik laat het daar wel opwarmen dat is geen enkel probleem. Heb je voor baby's recht op extra gewicht/koffer? Nee je mag wel 10 kilo extra handbagage meenemen. Hoe doen jullie dat met luiers? Hoeveel nemen jullie mee? Wij gaan 12 dagen.. Ik heb destijds gewoon alle luiers meegenomen want dat paste makkelijk. Doe ik denk ik in oktober weer want we mogen toch 60 kilo in de koffers. En zwemluiers? Zouden ze die hebben in turkije? Volgens mij wel zeker in badplaatsen maar zou ze voor de zekerheid meenemen. Telt een buggy als handbagage of gewone bagage en moet je die dan gelijk bij inchecken inleveren?? Een buggy mag mee tot aan de gate. De kinderwagen (mocht je die mee willen nemen) moet je inchecken.
@voeding: geef borst dus daar valt weinig aan mee te nemen. Neem wel de kolf en een flesje mee zodat we een keer uit kunnen terwijl een nichtje of tante oppast. Qua voeding heb ik er in t algemeen wel vertrouwen in dat je ter plaatse genoeg vers voor je baby vindt, ik ga geen potjes meenemen (heeft ze nog nooit gegeten ook) Wij gaan overigens naar familie, dat scheelt wel. Wij vliegen binnenkort met een Turkse prijsvechter naar verder in t midden oosten en mogen 30 kg op en 10 kg voor de baby meenemen. Ik neem de draagdoek mee, is ook de rustigste manier voor haar om in de cabine te slapen. Een buggy hebben we niet en de Joolz is veel te groot. Ik neem voor een dag of drie luiers enzo mee en de rest koop ik daar.
Je moet even checken bij de luchtvaartmaatschappij wat je mag meenemen aan extra's en hoe het met de buggy/kinderwagen zit. Wij gaan binnenkort ook vliegen (KLM). We mogen een kinderwagen inchecken, een extra stuk ruimbagage (10kg) en een extra stuk handbagage.