Tsjee, mijn mannetje heeft het te pakken zeg! Niet normaal meer. Tussen zijn tenen zitten die krengen zelfs. Het arme kind, hij wil niet echt lopen, niet zitten (ook op zijn bips en zaakje zijn die dingen aanwezig) en zit helemaal niet lekker in zijn vel. Letterlijk dit keer Maar nu.. nu kwam ik vanmiddag bij mijn ouders om hem op te halen en ik schrok me helemaal rot. Op zijn buik heeft hij ze dus ook maar daar zijn ze open. Alsof je een blaar hebt gehad, die doorgeprikt hebt en het bovenste velletje eraf hebt gehaald. Het bloedt dus niet maar het is echt een open plek mét wondvocht en dus het bijbehorend ongemak van een daar aan plakkend rompertje Hij heeft ook zo een plek in zijn nek, die schuurt constant open door de kraagjes van zijn shirt. Heb hem bij thuiskomst gelijk een wijd shirt zónder rompertje aangetrokken zodat het zo min mogelijk open schuurt. Huisarts gebeld, we konden langskomen. Prima, zit twee straten verderop dus dat is geen enkel probleem om direct te organiseren. En wat zegt die huisarts? "ja, dat hoort er bij. Niks aan doen." WAT!? Joh, die plekken zijn zowat drie centimeter breed en ook nog eens rond! Dat moet zo onwijs zeer doen! Dat is toch niet normaal voor waterpokken? Of ben ik nu overdreven? Ik 'moet' hier toch wel IETS mee? Kan het toch niet zomaar gewoon zo laten? Zijn nek bijvoorbeeld, dat is in feite gewoon een open wond! Iemand een idee? Zal zometeen even proberen een foto te plaatsen, moet ff zoeken naar een duidelijke. Meneertje zit uiteraard niet echt stil. edit; https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150757_10200711662616552_646794580_n.jpg https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/285263_10200711663576576_1256953037_n.jpg (ook foto van rond zijn mondje bijgedaan. ik vermoed namelijk krentenbaard... ondanks dat de huisarts zegt van niet. Daar zou ze me een antibacteriele zalf voor kunnen geven maar dat doet ze dus niet omdat ze dat niet nodig vindt. Wat je op die foto ziet zit rond zijn gehele mond en is letterlijk een grote korst van opgedroogd wondvocht. Gapen deed hij daarstraks per ongeluk en dat koppie en paniek huiltje toen die korstjes scheurden....... ging door merg en been. is er niet een antibacteriele zalf die niet door huisarts voorgeschreven hoeft te worden?)
Probeer zo snel mogelijk dat spul van KidsClin te halen, werkt heel goed ! Of Calendulan, werkt ook heel goed. Mijn zoontje had het ook heel erg, en ja het doet zeer. Je mag wel een zet pil geven tegen de pijn als hij niet kan slapen. Ik heb 3 dagen en nachten met mijn zoontje op de bank doorgebracht, want alleen mama kon hem goed genoeg troosten en het fijnst vasthouden
Ach dat mannetje! Helaas geen tips. Wil je wel sterkte wensen. Vreselijk om je kind te zien lijden. liefs
Hier ook een Tycho met pokken, gelukkig bij lange na niet zo erg als bij jou, maar wij hebben net dag 3 erop zitten en alles lijkt in te drogen! Vanaf dag 1 met mentolpoeder gedaan maar dat magneet als het stuk gaat dus nu over op calendulan, en dat werkt top! Zelfs mijn vingers voelen droog aan nu! Bij z'n mondje is echt heel erg! Morgen andere huisarts? Dit is echt sneu!
Sjeeee dat is wel heftig zeg.. Ik denk wel dat je eriets mee moet want zo krijgt hij nog littekens ook dadelijk.. Zijn mond lijkt idd op krentenbaard.. Ik zou een andere ha bellen morgen je verhaal doen en daar proberen een afspraak te maken.. Zielig hoor! Sterkte!
Oooh die plek in zn. Nek is niet normaal. Ligt wel of ie gaat ontsteken over. Krente baard weet ik verder niks maar zou ook even naar een andere ha. Gaan.
ik kan je niet helpen, ik ben er nog niet bekend mee maar het ziet er echt zielig uit, ik raad je ook aan om naar een andere dokter te gaan, dat mannetje moet geholpen worden
Ik zou ook naar een andere HA gaan. Dit kan toch niet??! Ik zou proberen een kuurtje te krijgen om ontstekingen tegen te gaan. En dat helpt dan ook tegen de krentenbaard. Al zou ik ook graag een aanvullende zalf willen om sneller locaal iets te kunnen doen. Vooral van de krentenbaard schrik ik heel erg. Wij kregen al een antibioticazalf toen onze jongste een paar plekjes bij haar mond had, omdat het veel beter is erger te voorkomen. Als de dokter niet wil meewerken, kun je mssn even bij een vriendin oid vragen of ze mssn nog een zalfje hebben liggen (ja, mag niet, maar je moet toch wat?). Wat betreft het wondje in zijn nek, ik zou het afdekken met een wondcompres zodat het niet verder stuk gaat.
waaa..ik zie die foto''s dat is niet normaal hoor! Dat is echt wel iets anders als waterpokken, lijkt idd op krentenbaard rond zijn mondje. kan ivm zijn weerstand...och arm kindje... snel naar een andere ha hoor!!
Ik vind dit toch wel heel erg!! Hoe kan een huisarts nu zeggen dat dit erbij hoort. Er zit een flinke bacteriele infectie bij en die moet gewoon worden behandeld.Ik val gewoon van mijn stoel van verbazing dat de huisarts zegt dat dit normaal is. Ik ben zelf dokters assistente en wij vinden dit niet normaal,arm kind. Maak er wel werk van en laat je niet afschepen. Kun je naar een andere dokter?.Ik vind het gewoon schandalig dat ze jullie zo wegzetten. Laat je niet afschepen want dit is niet normaal!!!
Nou sorry! maar dat in zijn nek en bij zijn mondje is echt geen waterpokken, maar krentenbaard! Ik heb het in mijn haar gehad door een kindje van mijn werk. En dat zag er net zo uit! Ik zou een andere huisarts willen, desnoods rij je savonds naar de HAP als je geen andere huisarts kan krijgen. Echt belachelijk, het ziet er echt erg uit. Laat je idd niet afschepen hoor, want hier moet iets aan gedaan worden!
Niet laten afschepen door die huisarts!!! Dit is echt niet normaal hoor! Arm kind. Nu vanwege de pijn en ongemak, maar ook later. Dit moet behandeld worden ander hou je zeker littekens. En zeker met krentenbaard. Dat breidt zich uit als de neten!!!
Heel erg bedankt dames! was even de bevestiging die ik nodig had. Vanmiddag kan ik wederom terecht bij de huisarts, dit keer is het die andere vrouw. (ze werken met zijn tweetjes, vandaar). nog twee uurtjes, hopelijk weet ik dan meer!
Aaaaiiiiii, wat zielig voor je kindje. Ik heb het nog nooit zo erg gezien. Heel veel beterschap. Sorry heb geen tips, maar ik zou echt een bezoek eisen aan de huisarts.
Jeetje, dat ziet er heftig uit joh! Ik heb goede ervaring met je kind in een badje met havermout vlokken zetten (2-3 handjes havermout in een panty of dun washandje, dat in een lauw badje hangen en paar keer goed in knijpen, er komt dan wit spul uit). Hiervan drogen de plekjes sneller in en is de jeuk weg. Ik deed het hier 2 x per dag. Daarna niet heel stevig afdrogen, maar beetje droogdeppen. Je kan ook het spul dat uit het washandje komt ook gebruiken om op de plekjes te deppen. Sterkte met je zoontje!