Tips voor verhoging bv productie bij alleen maar kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door daphne78, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi,

Momenteel kolf ik al bijna 6 weken voor onze dochter die 10 weken te vroeg geboren is. 's ochtends krijg ik 70 tot max 100cc de overige keren rond de 40cc (soms 30 en soms 50).
    Nu drinkt ons meisje momenteel 8x40 cc en dit gaat alleen maar meer worden de komende dagen.
    's nachts kolven is niet te doen (ben al oververmoeid en dat wordt dan alleen maar heel veel erger).
    Omdat onze dochter dus in het ziekenhuis ligt is het momenteel leven van kolven, naar eten, ziekenhuis, kolven, 2 uur iets anders doen, kolven, eten, kolven, ziekenhuis, kolven, even tv kijken en weer kolven en slapen....
    (Die laatse keer kolven doe ik nu een paar dagen, ik dacht eerst dat het niet binnen de 3 uur mocht)..
    Maar wat is nu een tip om de productie wat omhoog te krijgen? Heb nu wel een voorraadje in de diepvries, maar die zal zo ook wel opgaan want ik krijg nu niet gekolfd op een dag wat ze nodig heeft. Ik wil graag borstvoeding blijven geven (dalijk echt aan de borst), maar zo ga ik dit niet redden?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Daphne,

Als ik het goed begrijp ga je momenteel twee keer daags naar Sam toe. Prima. Het kost natuurlijk veel energie en vergt het één en ander van jezelf.
    Soms gaat deze drukte ten koste van de borstvoeding. Om nu toch de borstvoeding op peil te houden moet je regelmatig gaan kolven dit betekent even de aankomende dagen kolven a twee uur. Waarschijnlijk is het ook mogelijk om bij Sam te kolven. Elk ziekenhuis heeft een kolfapparaat. Zorg daarnaast ookgoed voor jezelf. voldoende drinken, gezond eten en probeer toch je nodige rust te pakken.
    Vaak zie je dan na een dag of drie dat de melkproduktie toe neemt. Je zult hierbij wel weer last van stuwing gaan krijgen. 's-Nachts hoef je niet te kolven. Probeer 's-avonds laat voor het slapen nog te kolven om vervolgens de volgende ochtend weer te kolven. In de nacht kun je de rust goed gebruiken.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina