Dat doe je nog netjes qua dozen. Bij ons waren ze inclusief. Komt zo'n verhuizer aan met een steekkarretje vol, de stapel dozen was net zo hoog als ik. We lachten erom, maar van de 120 dozen hebben we er meer dan 100 gebruikt!
Ik ben nu 5x verhuisd dus ben ervaren haha.... Zorg dat je voldoende dozen hebt in diverse maten, plak tape, labels, noppenfolie etc. Begin ruim van te voren met uitzoeken, weggooien en inpakken van zaken die je niet dagelijks gebruikt. Vooral het uitzoeken en inpakken gaat veel tijd in zitten Zorg dat je alles schoon inpakt en echt zoveel mogelijk in dozen. Creeer een kamer of hoek in het oude huis waar je dozen opstapelt. Zo hoef je niet weken tussen de dozen te leven. Label de dozen duidelijk. De laatste week pak je echt alles in, inclusief keuken. Wij aten dan altijd bij de familie. Maak van te voren een lijst met waar je je adres moet wijzigen. Denk hierbij ook aan de online zaken. Ik regelde dit in de week dat we de sleutel kregen. De dag voor de verhuizing gingen de kids uit logeren en haalde wij de meubels uit elkaar. Tegelijk zorgde een groepje vriendinnen dat het nieuwe huis geheel gepoetst werd. Op de verhuisdag zorgde we voor genoeg mankracht. Eerst ging er een lading dozen naar het nieuwe huis waar ik was met een vriendin. Wij begonnen met uitpakken van de keukenspullen. De verhuis hulpen deelde zich op in een groep rijers/sjouwers en een groep die in het nieuwe huis ging monteren (kasten, bedden) De dozen werden direct naar de juiste kamer gebracht. Zodra er een kamer gemonteerd was gingen vriendin en ik daar uitpakken, kamer voor kamer. Schoonzus zorgde in beide huizen voor eten en koffie voor de verhuisploeg. Na de laatste rit, vrachtwagen is 3x gereden geloof ik, werd ook begonnen met de verhuisfittingen vervangen voor de echte lampen etc. Tegen de tijd dat het avond was waren er 128 dozen uitgepakt en nog maar 6 te gaan. De bedden werden opgemaakt en rond 8 uur werden de kids thuis gebracht. Moet zeggen dat alles heel overzichelijk en georganiseerd verliep.
Oh wat heerlijk als je zoveel hulp hebt! Wij hadden op de dag zelf drie mensen die hielpen inpakken en eindschoonmaak oude huis doen, twee die de vrachtwagen reden (700 km) en dezelfde twee die hielpen uitpakken. Kinderen konden door de afstand ook niet naar een oppas. Wij waren niet om 8 uur 's avonds klaar
Ik ben al meer dan 20 keer verhuisd. Stap 1. Gooi veel weg Stap 2. Gooi nog meer weg. Stap 3. Begin nu al met inpakken Stap 4 Gooi nog meer weg Stap 5 Haal meer verhuisdozen bij de Action (die zijn het goedkoopst) En verhuizen met allemaal dezelfde dozen is stuk makkelijker Stap 6 Kijk met een goede blik naar je meubels, ben er erg aan gehecht? Maar vooral passen ze straks in je nw huis. zo niet. verkopen en op zoek gaan naar andere meubels. Stap 7 check je kleding, kan er wat weg? Sleutels? Telkens als je gaat klussen, wat dozen meenemen en daar uitpakken. Als het kan, op de verhuisdag enkel de grote items verhuizen. De rest heb je daarvoor al grotendeels verhuist. En de dag voor de verhuizing alles al demonteren (schroefjes in een zakje doen) Plaats een oproep op FB op zo verkoophoek om extra sjouwers te regelen. We doen altijd 2x2 teams (ochtend en middag team) Hou er rekening mee dat je oude huis opleveren minstens 2 dagen duurt. Het valt altijd tegen qua schoonmaak en kleine klusjes. (Schoonmaak doe ik ook altijd een oproepje op FB, voor 2-3 personen, meestal komt er 1 iemand niet opdagen) En natuurlijk schrijf je op de dozen, welke kamer en wat er in zit. maak zsm 1 kamer helemaal op orde, dat is je rustpunt. Voor als je het ff niet meer zitten. Een verhuurbedrijf is best prijzig als je oude rommel laat verhuizen, dan kan je beter ervoor kiezen om dat geld te gebruiken voor nw meubels. Dat heb ik laatst een vriendin aangeraden. Ze had oude meuk. Ze ging kleiner wonen, dus eigenlijk pasten die meubels niet. Dus heeft ze zoveel mogelijk verkocht, weggegeven enz. Ze is uiteindelijk verhuist met 2 aanhangers met spullen. En rest kwam via Ikea, leen bakker enz.
In de afgelopen tien jaar meer dan 6x verhuisd. Heb niet alle tips gelezen, maar een goede planning is alles. Begin weken van te voren met inpakken in dozen, alles door je handen te laten gaan en vooral weg te gooien wat je niet mee wil nemen. Sorteer de dozen en schrijf er op wat erin zit. Wij hebben verhuizingen gehad waarbij de volledige inboedel mee moest en daarbij hebben wij tijdig dingen gedemonteerd (laatste twee weken stond ons bed in de woonkamer, kon maar vast beneden staan), maar hoe dan ook:j verhuizingen waren voor ons ook altijd aanleiding om spullen te verkopen of naar de stort te brengen. In beide gevallen is tijdig beginnen noodzakelijk. Onze laatste verhuizing was het meest makkelijk: naast een eettafel met zes stoelen en kleding hadden we niks (alles verkocht bij de verkoop van ons toenmalige huis). Dus een paar ritjes met dozen en kleding heen en weer en de rest werd allemaal nieuw bezorgd (van tv's, tot meubels, kasten, bed, wasmachine, gordijnen, droger, keuken etc.) Heerlijk was dat!! Ik ga voorlopig nergens heen, maar mijn man weet: als we hier ooit weg gaan, verkopen we of onze complete inboedel weer of we huren een bedrijf in . Veel succes en vooral ook plezier!