Tja die kleine meid wordt pas over ruim 3 maanden een jaartje oud, maar mensen gaan nu al vragen wat we dan willen hebben voor kado's. En heel eerlijk gezegd: Ik weet het niet! Wat is nou leuk voor een kind van 1 (en ouder, want het lijkt me wel handig om alvast wat dingen te vragen die ze bijv. vanaf anderhalf jaar kan gebruiken/ mee kan spelen). Ik weet het zelf namelijk ook nooit voor andere kindjes, en zelfs voor m'n eigen kind weet ik het dus niet.. Kom niet verder dan kleertjes in maten 80/86 en groter... Echt suf maar ik kan gewoon niets anders bedenken. Heeft iemand hier misschien een kleine van een jaar of ouder en een kado gehad met 1 jaar waarvan ze dachten: "Wow, wat een geweldig/ideaal/leuk/mooi/handig kado!"
ja mijn dochter is pas 1 geworden en heeft van oma een heel leuk muziek en blokken ding in 1 gekregen... heb echt geen idee hoe het heet maar het is heel geinig voor een kindje die van muziek houd... zitten heel veel leuke kinderliedjes op, vormen en blokjes... erbovenop een poppetje waar ze op kunnen drukken zodat alle blokjes eraf vliegen... het is een soort kever achtig iets op wieltjes met een touwtje eraan...
Ik kon ook niks bedenken toendertijd, maar nu denk ik vaak 'had ik maar gezegd dat we dit of dat willen, want dan hadden we niet zoveel van die kleren gekregen die ik toch niet mooi vind'. De geslaagde kado's hier waren: - een driewiel-fiets, te gebruiken van 1 tot 3 jaar; - een loopwagen (hier 3 stuks gekregen); - een activiteiten tafel; - veel leuke boekjes; - kadobon van een kinderkledingzaak; - een houten hobbelpaard; - een soort schommel schildpad, v.a. 18 maanden; - duplo, little people - een dvdspeler voor in de auto. - heeeel veel kleren; Wat ik de laatste dagen nog bedacht heb en wat leuk zou zijn: - een dvd van Bumba (grote fans hier); - een peuter servies/ bestek
Gijs is al helemaal happy met de doosjes die om de Bumba xylofoon zaten en de Bumba puzzel.. De puzzel zelf snapt ie nog nog en de xylofoon blijft ook liggen.. Trekker en de loopauto zijn leuker.. Wij hebben zelf megabloks gegeven.. Heel veel speelgoed met een bepaalde bedoeling begrijpen die kleintjes nog niet, volgens mij.. Ik ben blij dat wij niet hele dure kadootjes gekocht hadden...
muziekinstrumentjes (trommel, xylofoon, (bad)fluitjes, pianootje etc) kleurboekjes potloodjes of krijtjes (klein duimpjes bijvoorbeeld, die zijn wat handzamer voor ukkies dan gewone potloodjes) leesboekjes duplo little people 3 wieler met duwstang (+ombouw eventueel) peuterfauteuiltje (hadden wij via de mamma mazzeldagen bij prenatal gekocht, en is al die tijd een succes geweest!) houten blokken - eventueel met duwkar
Muziekinstrumentjes Loopfietsje Zandbak Zandbakspeelgoed Tafeltje en stoeltje Groot buitenspeelkleed Stoffen bord met linten eroverheen gespannen voor op kamertje (schuif ik foto's, kaartjes en andere herinneringen achter) Laarsjes Regenjasje Fietsstoeltje Puzzels Schommel Stoffen speelhuisje
Grote successen zijn hier: - babypop, Julie is helemaal verliefd op "Gigi"! - zingend theeservies van Fisher Price (koektrommel vormenstoof is ook leuk, maar die had ze al) - Smart Trike 3-in-1 driewieler - loopfietsje (ze kan nog niet met haar voetjes bij de grond, maar duwt 'm door de kamer) - de houten poppenwagen die ze al met haar geboorte had gehad is nu ook een groot succes - muziekinstrumenten (trommel, bellenstok, sambaballen...de buren zijn hier ook zeer gelukkig mee) - houten puzzel met dieren, als je de dieren goedlegt hoor je het dierengeluid - boekjes, altijd goed - leren slofjes - en waar de mama van Julie erg blij mee was: table-top van Stokke. Wij hebben een gelakte houten tafel en Julie wil alles zelf eten en aan haar vorkje prikken. Met dat ding kan ze haar gang gaan en krijg ik geen butsen in mijn tafel
Dat is trouwens ook leuk om door een creatieve oma ofzo te laten maken: Een tafel(kleed)tent. Online zijn wel patronen te vinden. Gewoon een kleed met lange flappen aan de zijkant, met daarop dingetjes die je aan de buitenkant van een huisje ziet. Dus een opening voor de deur en dan wat leuke versieringen ofzo. Onze tafel is er helaas niet geschikt voor (in het midden een plank naar beneden) maar als je een gewone 4 kante of rechthoekige hebt, is dat ook hartstikke leuk
Echt helemaal super, ik heb al een hele mooie verlanglijst gemaakt die dus nu naar de oma's, opa's, ooms en tantes gaat hoeven ze er ook niet meer om te zeuren
speeltjes waar ze wat mee kunnen als ze wat ouder zijn, want de ontwikkeling gaat ineens erg hard na het 1e levensjaar. Een poppenbuggy was hier een enorm succes. - tuingereedschap (kan ze je helpen in de tuin) - 'kookgerei' - vormenstoof - bouwblokken
Vormenstoof heeft ze al (en vindt ze geweldig ) Tuingereedschap... das niet echt handig (onze tuin is helemaal betegeld, ben niet zo van de flora.. alles gaat toch maar dood bij mij ) O en kookgerei gaat bij deze ook op het lijstje, al was het alleen al omdat het mij zo leuk lijkt
Athina, toevallig gaat mijn moeder zo'n huisje maken van een tafel. Dat had ze in het tijdschrift OOK zien staan, hihi. Is idd super leuk!
Little people spullen zijn hier helemaal super! driewieler( elke dag naar de speeltuin), een vtech fotoalbum( kan je fotos indoen die je baby zelf omslaat), houtenblokkenkar groot succes! En... boekjes, dikke kleine kartonnenboekjes vinden ze rond een jaar echt heel leuk!
Wij hebben Jasmine zelf een driewieler met duwstang gegeven, geschikt vor kindjes van 1-3 jaar. Van anderen hebben we o.a. gekregen - meegroeischommel - speelgoed voor in zandbak/zwembadje - blokken (duplo) - boekjes - kinderservies incl bestek - xylofoon - kleertjes
de mijne is ook bijna jarig en ik heb idd ook wat topic's hier afgezocht naar ideeën Smurf krijgt van ons zo een chocco activity tafel ( was ze bij t cb niet bij weg te slaan nl) Voor de rest hebben we verschillende dingen gevraagd: duplo een vormenstoof een loopwagen een serviesje en boekjes ( wil je mijn vriendje zijn.. rupsje nooit genoeg etc) ow..en muziekinstrumentjes ( ik heb altijd gezegd geen herrie dingen.. maar smurf hier wordt erg blij van muziek..dus tja.. daar ga je dan Veel plezier alvast met het plannen
Wij vragen in ieder geval boekjes en zo'n beetje alles wat er in NL te vinden is van Rubbabu Ge-wel-dig spul!
Rubbabu? Wat is dat dan? (ik ben nog niet zo thuis in de wondere wereld van kinderspeelgoed hoor... Vond het al heel wat dat ik wist wat Little People was )
Rubbabu is speelgoed gemaakt van natuurrubber. Bijna onverwoestbaar, heel mooi van kleur en zo veilig als maar kan! Mijn zoon blijft kauwen op zijn kiepwagen, maar nog geen stukje is eraf gekomen Voor de geïnteresseerden: Rubbabu - Baby and Toddler Toys, Educational Toys, Natural Rubber Foam, Green Toys En hier kun één webshop in NL met een relatief uitgebreid assortiment (helaas is nog lang niet alles hier makkelijk verkrijgbaar - wij hebben het verjaardagskado dat we onze zoon gaan geven speciaal moeten laten bestellen...) De leukste en liefste Rubbabu Toys voor je kind
hier heeft Emma gekregen: een sesamstraat kegelspel een bierderij (plastic) een boek van winnie waarop ze op knopjes kan drukken en komt er een slaapliedje een ander winnie de peoh boek met muziek een xylofoon (muziek maken vinden kinderen rond deze leeftijd ook vaak leuk) een ballentent badspeeltjes little people van ons had ze eerder al een schommel en een zandbak gehad een driewieler is misschien ook een leuk idee