Hoe slappen jullie baby's van 8 weken overdag...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratahara, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ben benieuwd, hoe het bij jullie gaat met baby van 8 weken overdag?
    hoe veel slaap hij overdag? legem jullie hem overdag in zijn bed, box off kinderwagen om te slapen? slapen ze na elke voeding iets? off 1-2 slaapjes per dag.

Mijn zontje slapt veel korte slaapjes overdag, en 1 lange (van 2 -2,5 uur) voor die lange leg ik hem in zijn bed maar rest van de slapjes slaap hij off in kinderwagen, soms valt hij in de wipstoel in slaap off in de draagdoek.
    hij slaapt na elke voeding iets -meestal na een uur na het fles word hij moe.
    Aleen avonden zijn moeilijk -hij ziet nu tussen 5 -6 voedingen soms laat hij 4 en soms 3 uur tussen, en nacht fles, en maakt nieks uit off hij 3 off 4 uur tussenlaat doet hij standard van 17.30 tot de badje om 19 uur huilen, tijdens het bad huilen en de fles om 19.30 dinkt hij ook erg onrustig.
    dus ben zelf erg onzeker, wat doe ik nu niet goed? slaapt hij te weinig overdag? ik probeer om 150 +5 in zijn flesje te doen maar dan drink hij toch die 120-130 van uit,
    zou ik nog rond 17.30-18 kleine flesje aanbieden?

graag tips!!
    hij is 8 weken en 5,900 graam

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik deed na een voeding altijd even spelen of in de wipstoel. Totdat ze ging knikkebollen of drie keer gaapte.
    Dan in de kinderwagenbak in het bed op haar eigen kamer. En dan laten slapen tot ze weer kwam.

Mijn dochter had heel veel krampjes waardoor ze heel veel huilde. :(

3. ratahara

ratahara Actief lid

29 okt 2011
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Lionne,
    en hoe doe je dan s'avonds laat in de middag?

4. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Jesse slaapt overdag altijd in de wandelwagen beneden. Omdat ik ook nog met de honden moet lopen is dat voor mij het makkelijkste. Dan kan ik hem 'pakken' wanneer we gaan lopen zonder rekening te hoeven houden met zijn slaapjes.
    Vanmorgen heeft hij dan wel na een fles en later badje in zijn bedje geslapen. Maar net na de fles van 11 uur ook geprobeerd maar hij liep te rommelen. Uiteindelijk maar eruit gehaald voordat zijn zus er van wakker zou worden. Beneden in de wandelwagen gelegd en meneer sliep gelijk....

Hij slaapt best onregelmatig nog overdag. Probeer wel duidelijk op de signalen te letten. Vaak is hij na een fles ong. een uur wakker en gaat daarna wat slapen

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Mijn kindje slaapt zowiezo tussen alle flessen in wel iets.
    Vorige week toen ze 8 weken was sliep ze na de fles van 08:00/09:00 uur vaak maar krap een uurtje. Na de fles van 12:00/13:00 deed ze wel een lange ruk van 3 uurtjes. Na de fles van 16:00/17:00 sliep ze vaak weer krap een uurtje (en dan eten wij;)) en 's avonds voed ik haar vaak om de 3 uur want het lukt haar niet de slaap te pakken soms. Sinds een 2 weken slaapt ze nu ook 's avonds (rond 21:00 u) en maken we haar voor de laatste fles rond 22:30 u wakker. en dan nog een nachtvoeding van rond 04:30 uur.

maar we zijn een week verder, ze is ruim 9 weken, en sinds 2 dagen slaapt ze eigenlijk super goed. Na elke fles eigenlijk minstens 1,5 u en soms zelfs 2 of 3 uur! Tja, zo is het elke x weer anders volgens mij.
    ik ben er wel van overtuigd dat ze tussen de voedingen in in ieder geval nog wel slapen. Voor overdag komen ze dan op 3 slaapjes uit. 's ochtends, ;s middags en einde middag. En dan na de 4e fles rond 20:00 u naar bed voor de lange ruk tot de ochtend met mogelijk nog 1 of 2 flessen.

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb mijn zoontje totdat het echt niet meer paste overdag altijd in de kinderwagen gedaan. Vaak na de fles knuffelen en tonten en dan werd hij moe en deed ik hem in de kinderwagen. Vaak ging ik dan stofzuigen zodat hij aan geluid went. Ook als hij wat jengelig was ging ik stofzuigen en sliep hij zo. Tim had ook altijd tegen 17uur zijn jengel uur dan wou hij gewoon bij je zijn dat heeft wel een tijdje geduurd denk wel tot hij 3maanden/4maanden was.

Wat bij mijn zoontje erg goed helpt zijn de Rust Reinheid en Regelmaat, hoe cliche ook! Hij kreeg standaard rond het zelfde tijd stip de fles dus bv 7uur 11uur 15uur 19uur en dan boven en naar bed en om 23uur de laatste fles. Ik deed dit niet stipt om 7uur maar rond 7uur en rond 11 uur. En al gelijk een vast bed ritueel. Het huilen rond etenstijd bleef maar baby's huilen ook gewoon om het huilen en om dingen te verwerken.

Je hoeft echt niet onzeker te zijn hoor! Een extra fles zou ik niet doen want hij drinkt de rest ook niet op dus honger zal het wel niet zijn. Lekker met hem knuffelen en liedjes zingen, misschien het bad 's ochtend doen ipv 's avonds kan ook schelen.

Deel Deze Pagina