Vanaf welke leeftijd zwemmen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EdN, May 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Wij gaan volgende week naar cp, onze jongste is nu 3 maanden. Dan kunnen we wel al even met hem zwemmen toch?

2. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn voor het eerst gaan babyzwemmen toen onze zoon 10 weken was. Echter, dat was in zo'n extra warm (33 graden) doelgroepen bad. Hij hield het toen 20 minuutjes vol voordat hij te koud werd.
    Dus mijn antwoord zou zijn, ja het kan wel even, maar echt lang zal het niet duren...

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    Jahoor, officieel na de 1e prikken mag je zwemmen.
    Let er wel op dat ze het maar kort vol houden, hier was het na een half uurtje echt klaar, warm flesje of bv erin zodat ze weer op temp komen en de lekker slapen.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Na de eerste prikjes. Hier ook bij alletwee gedaan.

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ja, we houden het sowieso kort, ik denk dat mijn man na een half uurtje met de jongste vertrekt en dat ik nog even blijf met onze peuter.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hier een ervaren babyzwemjuf :)

Ze mogen vanaf 8 weken zwemmen..als ze wel hun prikjes gehad hebben. .je mag niet langer dan 15 a 20 min als je voor t eerst gaat..zeker als ze zo jong zijn. .ze kunnen zich int water moeilijk warm houden en koelen dus snel af..ikzelf heb ook net een kleine maar begin pas met m als ie 5-6 maanden is ;)

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier was bij Cp geen succes om te zwemmen met de kleine. Hij had t zo koud dat we hem na 5 min eruit hebben gehaald.huilen huilen en nog eens huilen. En ook de drukte hielp geloof ik niet mee. Hij was toen 3,5 mnd. Hoop dat t bij jou beter gaat.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Ligt aan de temperatuur van het bad. Hier met 3 maanden voor het eerst in een redelijk warm bad, en dat was groot succes. Maand later in een wat kouder bad en dat was meteen bibberen. Weet niet hoe warm het bad van CP is, maar ik denk dat dat wel lekker is.

Share This Page