tips voor vlees doortebakken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door missyb, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Ik word er gek van elke keer als ik vlees bak bijv. gehakt voor spaghetti dan zijn er ook stukjes die rood zijn of stukjes kip die rood zijn.
    waarom moet mij dat nou steeds overkomen word er gek van :(

iemand tips om vlees goed doortebakken?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    langer op laten staan?
    minder heet vuur..

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Eerst goed aanbakken, en daarna het vuur steeds lager zetten. Vlees moet toch zeker wel even staan. Ik laat het in elk geval tussen de 20 en de 30 minuten opstaan.

Ook doe ik wel een deksel op de pan. Dan stoomt het als het ware ook gaar. Bij kip bijvoorbeeld.
    Maar bij gepanneerd vlees is dat niet handig, dan wordt het klef. Dat moet je gewoon vaak omdraaien om het gelijkmatig gaar te krijgen.

En als je gehakt door de macaroni doet, moet het eerst rul ( grijs) zijn.

Veel oefenen, :p

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Zo doe ik het ook, maar dan wel met een beetje water erbij, wordt het jus en dan brand het vlees ook niet zo snel aan en blijft het lekker mals!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat heb ik eigenlijk nooit, al helemaal niet bij gehakt ofzo...
    Zet het zelf op redelijk hoog vuur en maar blijven roeren en roeren en roeren etc.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Idd vooral gehakt rulbakken door goed te blijven roeren. En pas de rest erbij als alles rood af is.
    En kip doe ik zeer klein snijden... dan is het sneller gaar. En dan niet al te lang bakken, saus er bij daar even in laten sudderen (bijv kipkerrie of kipsate) en het lukt gelukkig altijd.

En andere dingen is vaak kwestie van geduld hebben.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Eerst aanbakken, dan in een ovenschaal en even afbakken in de oven. Dat gaat ook goed en je vlees droogt dan niet zo uit.

8. missyb

missyb Niet meer actief

Ja ik denk altijd dat ik het wel lang genoeg doe, maar elke keer zit er weer een stukje roze of rood in of ik zie spoken :(

Deel Deze Pagina