Ik word er gek van elke keer als ik vlees bak bijv. gehakt voor spaghetti dan zijn er ook stukjes die rood zijn of stukjes kip die rood zijn. waarom moet mij dat nou steeds overkomen word er gek van iemand tips om vlees goed doortebakken?
Eerst goed aanbakken, en daarna het vuur steeds lager zetten. Vlees moet toch zeker wel even staan. Ik laat het in elk geval tussen de 20 en de 30 minuten opstaan. Ook doe ik wel een deksel op de pan. Dan stoomt het als het ware ook gaar. Bij kip bijvoorbeeld. Maar bij gepanneerd vlees is dat niet handig, dan wordt het klef. Dat moet je gewoon vaak omdraaien om het gelijkmatig gaar te krijgen. En als je gehakt door de macaroni doet, moet het eerst rul ( grijs) zijn. Veel oefenen,
Zo doe ik het ook, maar dan wel met een beetje water erbij, wordt het jus en dan brand het vlees ook niet zo snel aan en blijft het lekker mals!
Dat heb ik eigenlijk nooit, al helemaal niet bij gehakt ofzo... Zet het zelf op redelijk hoog vuur en maar blijven roeren en roeren en roeren etc.
Idd vooral gehakt rulbakken door goed te blijven roeren. En pas de rest erbij als alles rood af is. En kip doe ik zeer klein snijden... dan is het sneller gaar. En dan niet al te lang bakken, saus er bij daar even in laten sudderen (bijv kipkerrie of kipsate) en het lukt gelukkig altijd. En andere dingen is vaak kwestie van geduld hebben.
Eerst aanbakken, dan in een ovenschaal en even afbakken in de oven. Dat gaat ook goed en je vlees droogt dan niet zo uit.
Ja ik denk altijd dat ik het wel lang genoeg doe, maar elke keer zit er weer een stukje roze of rood in of ik zie spoken