Om aan zwangerschapsyoga te doen of zwangerschapsgym. Mijn vraag is.. is t niet alleen maar een beetje ouwehoeren met meiden die ook zwanger zijn? Mn schoonmoeder vroeg nl of ik nog wat ging doen. Ikzelf heb er gewoon geen zin ofwel behoefte aan.. Waarom niet dan? nou ja.. Ikzelf zie t nut er niet zo erg van in, of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Ik heb op het forum wel regelmatig gelezen dat meiden baat bij bepaalde ademhalingsoefeningen hebben gehad. Kan alleen niet uit eigen ervaring spreken!
Persoonlijk vind ik het toch wel prettig, bepaalde ontspanningsoefeningen e.d. komen later vast nog van pas!
hey hoi Nou ik weet het ook nog niet hoor. Eigenlijk ook gewoon geen zin... Misschien ben ik wel te lui Ik denk dat je er misschien wel wat aan kunt hebben, maar jah dat weet je pas tegen de tijd dat je gaat bevallen en tja hoe weet je wat het verschil is? met of zonder die oefeningen..? liefs
Ik heb ook geen gym of yoga gedaan. Ik had er geen behoefte aan en wat ik hoor is dat het meestal toch meer praten met elkaar is dan echt wat doen.
Bij zwangerschap is er onder hoofdstuk "zwangerschapsgym?" heb ik al verteld dat ik bij mijn vorige zwangerschap aan zwangerschapsyoga heb gedaan. Vond dit heel prettig. ik heb een kantoorbaan en met zwangerschapsyoga kreeg ik wat beweging en ik heb altijd al "last" gehad dat ik niet goed ademhaal (te kort). Met yoga worden beide punten opgepakt. Daarnaast heb je de zwangerschapsgym en wat ik hiervan heb gehoord is dat je toch vaak een praatgroep hebt en je ervaringen kunt delen met anderen.
Ik heb zwangerschaps yoga gedaan en ik vond het niet alleen een heerlijk uurtje ontspannen, ik heb er ook echt wat aan gehad tijdens de bevalling.
Ik heb bij beide zwangerschappen niets gedaan en het is allemaal prima verlopen. Had geen zin in die gym en yoga!
Ik ben begonnen met zwangerschapsgym. Kost hier maar 30 euro, dat risico vond ik het nog wel waard. Daarnaast doe ik het met een andere meid van hier, wat natuurlijk extra gezellig is! Wat wij wij hebben gedaan is de eerste les voorstellen, en de tweede les hebben we beetje op muziek bewogen. En daarna nog een klein rondje over hoe het gaat met iedereen. En dan nog ontspanningsoefeningen. Ik ben er aan begonnen voor de tips en ik wil wat meer ontspannen richting bevalling, want ik zie daar als een berg tegenop!
Ik ben een paar keer naar gym geweest,maar ik ben weer gestopt. Ik vond het teleurstellend wat we daar deden. Het was meer een soort aerobics [denk aan; en stap,stap,stap,en op de plaats,1,2,3,4 en stap,stap...] Ik ben 6 keer geweest,en in die 6 keer hebben geen enkele ontspannings/voorbereidings oefening gedaan. Sorry,maar lopen op een muziekje kan ik zelf ook wel,daar ga ik niet voor betalen. Toen heb ik het maar van me af gezet om gym of yoga te volgen,en ik vindt het best zo.
Ik zie het ook allemaal nog niet zo zitten. Ik denk wel dat ik aan zwangersschapsyoga ga doen, voor de ademhaling tijdens de bevalling. Maar ik denk dat ik het ook leuk vind om zwangerschapszwemmen te gaan doen. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
ik heb het niet gedaan. Zie het nut er ook niet van in. Alhoewel een pufcursusje misschien wel prettig zou zijn.. Maar als je niet wil, gewoon niet doen hoor.
hoi patroeschka, ik zou lekker doen waar jij je prettig bij voelt. heb je er geen zin in, niet doen. heb je zoiets van, ik kijk wel, verdiep je dan in hetgeen je interessant lijkt. gym weet ik niks van, yoga heb ik gedaan. ik heb het niet af kunnen maken want de kleine is eerder gekomen dan verwacht maar hetgeen ik heb gevolgd heb ik ook kunnen toepassen tijdens mijn bevalling en heb ik heeel veel (alles) aan gehad. heb echt alles gebruikt en dus kan ik je dit zeker aanraden. ik heb de 'pijn' hierdoor ook 'niet' tot bijna 'niet' gevoeld. succes met je besluit enne wat je ook besluit, maak je hem zelf is dat de beste keuze, laat je niet overhalen! gr saskia
ik heb dus ook bij alle 3 mijn zwangerschappen geen gym , yoga of iets dergelijks gedaan mijn VK zei puffen leer je er niet hahaha dat gaat auto en bevallen kunnen ze je er ook niet leren dat doe je ook op automatische piloot moet ik wel zeggen dat mijn VK 2 heren waren hahaha maar heb prima bevallingen gehad en idd je lichaam neemt alles automatisch over maar als je van klaag en roddels hou dan zou ik zeker naar zoiets gaan ow ja ik heb zwemmen (1 mnd) gedaan maar ben dus ivm met het geklaag over pijntje hier en pijntje daar ermee gestopt
Heel denigrerend jou opmerking Deb Dus als je wel behoefte hebt aan zo'n cursus, dan ben je automatisch lid van de klaagclub Ik heb yoga gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap en vond dat hartstikke fijn. Buiten de ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken, deden we veel oefeningen om soepel te blijven. We kregen voorlichting over de verschillende manieren van bevallen (bv baarkruk, bad etc...) en heel veel uitleg over wat er tijdens de bevalling met jou en je kindje gebeurd. Er werd weinig gepraat, vooral veel gedààn en ik heb maar zeer weinig mensen horen klagen. Mijn bevalling verliep absoluut niet volgens het boekje en heb wèl een heleboel gehad aan de yoga... Het is gewoon voor iedereen verschillend of je iets gaat doen aan zwangerschapsvoorbereiding. Het is gelukkig geen moeten en geheel je eigen keus.
Ik heb veel gehad aan de zwangerschapscursus, zoals ie officieel heet. Er werd na mijn bevalling zelfs gevraagd waar ik zo had leren ademen/puffen. Ik heb de tips ed goed in de oren geknoopt, en toen het moment er was, heb ik alle aangeleerde technieken toegepast en gebruikt. Ik vond het persoonlijk ook wel leuk om ervaringen en ja hoor, ook de nodige kwaaltjes en 'roddels' uit te wisselen. Waarom niet? En het allerleukste vind ik het contact wat we nu nog hebben. Ook leuk voor de kids (die van mij is dol op andere kindjes, en die zijn er in mijn omgeving niet zo veel, dat maakt het extra leuk!)
Dat is een sterk punt Kiz. Helaas gaat het voor mij niet echt op. Ik ben er 6 keer geweest,en alle keren een beetje scheef aangekeken. Ik ben 18 jaar,en de jongste na mij was 29 jaar. De andere zwangeren spraken bijna niet met mij,en konden zich geloof ik ook niet in mij vinden. Zo was ik al na les 1 het 'buitenbeentje'. Opzich zit ik daar neit heel erg mee,maar het heeft voor mij geen meerwaarde qua groepsgevoel.
uhmmmm, ik heb er bij de bevalling niet zo veel aan gehad vond ik.... Ik mocht gelukkig wel aan het lachgas, bij de tweede heb ik daar ook weer voor gekozen, en als ik nu weer rugweeen krijg ga ik weer terug naar het lachgas! GOEIPOEDER!