Philips Lumea

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ik wil een Philips Lumea aanschaffen maar twijfel tussen de verschillende modellen.
    Welke heb jij en ben je er blij mee?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik heb hem geretourneerd en geld teruggekregen. Weet even niet meer welk type, maar was niet de goedkoopste... gouden handvat en 3 extra opzetstukken.

Geen resultaat helaas. Lichte huid en bruine haartjes.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    he stom! Wel goed dat je je geld terug kreeg :)

Butchke vindt dit leuk.
  4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook een lumea. Als je het goed bijhoudt heeft het wel resultaat. Maar toch spijt van de aanschaf. Het werk dat je er mee hebt... Dan scheer ik liever :roflmao:

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Heb de BRI959/00. Werkt heel goed alleen heb het de laatste keer niet goed bijgehouden en dus weer terug bij af. Maar het werkt wel degelijk (had ik niet verwacht!)

KleineLai vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ik denk ook wel dat het meer werk is, maar scheren geeft mij vaak irritatie. Zeker bij de bikinilijn en oksels. Dan loop ik 2 dagen met pukkeltjes en vlekjes, en op de 3e dag komen de haartjes alweer terug.

(Harsen ben ik te mietje voor, epileren idem :p )

Athina vindt dit leuk.
  7. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

17 sep 2019
    252
    103
    43
    Vrouw
    Ik heb de lumea BRI861/00, ik ben er heel blij mee. Je moet het wel goed bijhouden en niet verwachten dat alle haartjes weg blijven. De haartjes groeien minder snel terug en zijn bij mij ook lichter van kleur dan voorheen

8. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Hier hem ook, weet niet precies welk model want heb de Lumea al 4 jaar. Voor mijn 1e zwangerschap waren de haartjes nagenoeg weg, heel erg fijn. Het af en toe bijhouden is dan peanuts. Gebruik tijdens zwangerschap wordt afgeraden dus na de bevalling was ik helaas terug bij af. Sindsdien nog niet weer de puf gehad opnieuw er mee te beginnen en ondertussen zwanger van nummer 2 dus waarschijnlijk duurt het ook nog wel even voordat ik er weer gebruik van maak. De intentie heb ik nog wel, ooit ....

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Had ik ook altijd.
    Kreeg gewoon puistjes na het scheren op mijn bovenbenen, hoe flink ik ook scrubte.

Toen toch maar naar een wax salon gegaan en de pijn viel enorm mee.
    Geen irritatie meer en zachte benen.
    Nu doe ik het thuis zelf waxen (sinds de corona).

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik heb een ouder model, maar het grootste voordeel vind ik toch eel dunnere en minder haartjes en vooral geen ingegroeide haartjes meer. Als ik t nu goed bij houd kan ik in de zomer een week zonder scheren makelijk halen

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ja ook puistjes inderdaad! Hoop je met een haarloze bikinilijn een beetje voor de dag te kunnen komen op het strand, moet je alsnog een broek(je) aan! :roflmao::cry:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Yup en bij mij vooral altijd op mijn achterbenen, dus voor mezelf ook niet zichtbaar wanneer ik voor schut liep met mijn korte broek aan.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik breek even in op het topic, zijn er ook mensen die ervaring hebben met en verschil merken tussen de verschillende merken? Ik ben meestal het volgende type: ik wil iets kopen, doe veel research en koop het beste, zodat ik er het meeste plezier mee heb, maar net nu dacht ik dus na mijn bijna ongebruikte duurste braun epilator met allerlei hulpstukken: laat ik eens een betaalbaar (maar wel met heel veel flitsen) hpl apparaat kopen :p. Ik heb dus een silk’n glide, deze: https://silkn.eu/nl/glide-150-000?gclid=EAIaIQobChMI6Z38rIid6QIV1LLVCh1fuQcZEAQYAiABEgJwn_D_BwE&gclsrc=aw.ds
    Volgens mij wordt deze niet meer verkocht. Hij functioneert verder nog, maar ik vraag me een beetje af of de hoogste intensiteit vergelijkbaar is met de hoogste intensiteit van een lumea bijvoorbeeld. Ik heb een vrij lichte huid met vrij donkere haren, dus meest ideale type. Het raampje is vrij klein, dus dat is een nadeel, maar ik heb niet hele grote delen om te ontharen, dus geen ramp. Ik heb op mijn benen namelijk niet superveel haar en alleen op mijn onderbenen en aan de voorkant en halve zijkanten, op mijn kuiten en bovenbenen en armen heb ik alleen blonde donshaartjes zoals kinderen hebben. Ik heb wel hele stugge donkere haren onder mijn oksels en op mijn bikinilijn (waar ik nog niet aan het flitsen ben geweest), die krijg ik ook niet glad met scheren en heb daar ook snel ingegroeide haren. Nu is het met mijn silk’n glide wel wat verbeterd hoor, ik hoef mijn benen maar eens per 2 weken te scheren en mijn oksels om de dag ipv dagelijks, de haren zijn iets minder, lijken minder hard te groeien en zijn wat lichter en zachter, maar weg is het niet.

Ik vraag me dus af of een ander merk nog meerwaarde zou hebben? Je hoort mensen zeggen dat een flits voelt als een elastiekje dat tegen je huid schiet, dat gevoel herken ik dus alleen van mijn oksels en dan ook nog alleen op de meest gevoelige huid, op mijn benen voel ik helemaal niets, behalve wat warmte van het apparaat, daarom vraag ik me dus af of dat met intensiteit te maken kan hebben?

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb de philips Lumea BRI956 (moest even de doos opzoeken voor het nummer) zag toen ik hem aanschafte afgelopen zomer ook de bomen in het bos niet meer als het ware tussen al die nummers dus maar gewoon 1 gedaan.

Aantal maanden gebruikt (alleen oksels en bikinilijn), in hst begin elke 2 weken daarna ging het schema naar om de 6 weken.

En ik had zoiets van nou het helpt totaal niet, moet gewoon nog scheren en er is nog net zoveel haar. Nouja en daar ben ik nu, na een tijd niet gebruiken van terug gekomen. Het groeit nu echt zoveel sneller en merk ook dat het echt meer is dan toen ik hem gebruikte.

Hier dus besloten hem zeker weer te gaan gebruiken na de bevalling.

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Deze heb ik ook. Een keer gebruikt nu en in mijn gezicht haast geen haar meer gezien. Benen idem. Oksels nog wel maar ik verwacht dat dat ook nog wel weg te krijgen is en dan iedere 3 maanden of langer ff bijhouden. Ik vond het erg makkelijk te gebruiken en had hem nog niet eens op de sterkte die die aangaf zelf. Steeds een minder.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Bedankt voor alle ervaringen!

Deel Deze Pagina