Stoomreiniger aanschaffen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmy, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij hebben een tegel vloer.
    En ik heb het idee dat ik hem nooit goed schoon krijg met dweilen/schrobben. Als onze dochter over de vloer kruipt, word haar lichte broekje nog vies :(.

Ik zit eraan te denken om een stoomreiniger aan te schaffen. Zal ik de vloer daar wel goed me schoon krijgen? Of ook niet?
    En waar kan je zo'n apparaat nog meer voor gebruiken?
    Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een stoomreiniger en wat is een fijne stoomreiniger? Welke zouden jullie mij aanbevelen en waarom?

Ben benieuwd :).

2. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Hoi hoi.

Ik heb hier een stoomreiniger. Mijn vriend kocht deze bij de Otto. Veel minder water verbruik, je bent zo klaar, plus de vloer is ook zo droog. Doekjes hoppa in de wasmachine. Binnenkort ga ik eens kijken of ik de bankstel en matras kan gaan stomen. Het doekje is vaak goed zwart dus neem aan dat hij wel goed reinigt ookal wil ik zelf nog wel eens gewoon moppen zo nu en dan. Zie verder geen streepjes op de vloer (vinyl) en ook tussen de voegen wordt het goed schoon in de badkamer. Nadeel is alleen dat ik af em toe het lekkere geurtje mis van allesreiniger... Maar goed die ruik je ook niet de hele tijd door. Kortom ik zou hem aanraden.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ben er helemaal blij mee, maakt super goed en snel schoon, gebruik weinig/geen chemicaliën meer en met wat geurolie erop ruikt het hele huis gelijk fris

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Heb toevallig een karcher besteld sc4 besteld

Ben benieuwd wat ik kan verwachten

Ik lees dus even mee

Ik wil er ook het tapijt boven mee doen iemand ervaring mee

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik heb een black&decker... Ben er erg blij mee. Opwarmtijd is nog geen 20 seconden.
    Klus is snel geklaard en het resultaat prima.
    Ik moet wel zeggen dat de tegels er fijner schoon van worden dan bijv. ons laminaat boven. Daar ga ik toch altijd nog met laminaatglans van HG nadweilen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo opgelost hoor. Beetje allesreiniger op je doek doen of op een paar plekken op de vloer wat allesreiniger gooien en er met de stoomreiniger overheen gaan. Zo doe ik het altijd en huis ruikt zo weer heerlijk:D

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een karcher en die zou ik je ook aanraden. Werkt echt 10x beter dan een goedkoper merk als een dirt devil of een shark.
    Ik deelde altijd met zo'n life heit spons. Dacht altijd dat het schoon was omdat het water aardig schoon bleef. Totdat ik met de stoomreiniger ging dweilen:$
    Doek was na een paar streken over de vloer gewoon pikzwart. Verder had ik altijd met de dwei last van m'n schouders en deed ik er best lang over. Met de stoomreiniger ben ik binnen 10 min klaar en geen geschrob meer. Lastig vlekje? Even stomen en verder gaan met de vloer. Paar minuten later veeg je het zo weg.
    Ik gebruik heb voor van alles. De vloeren, wanden keuken enn badkamer, deuren en voor het snel ontdooien van m'n vriezer. Binnen ,een half uur is hij ontdooit

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Kan tapijt ook of heb je appart opzetsuk nodig weer kon het nergens terug vinden

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben een hond en ik vind de stoomreiniger ideaal om ons vloerkleed mee te doen. Toen ons kindje enkel nog rondkroop deed ik dat dagelijks. Het is gewoon een fris idee. Voor een enkel harde vloer vind ik stofzuigen en/of swifferen en dweilen goed genoeg.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij de mijne zit een speciaal tapijtstuk.

11. Omdat half ZP er zo lyrisch over was, hebben wij een tijd terug ook een Karcher besteld.. Ik denk echt dat het mijn meest waardeloze aankoop ooit is geweest :) De wonderen waar iedereen het over had, verricht hij hier echt niet.. Nu hadden wij 'm voornamelijk gekocht voor de badkamer, niet voor de vloer. De vloer maakt hij prima schoon, nooit strepen etc.

12. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Kirby stofzuiger speciaal voor tegelvloeren,
    Wel heel duur maar werkt als een tierelier

13. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Wat een goede tip! Ga ik uitproberen

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook waardeloos...

Ik gebruik m alleen voor de vloer.. Inderdaad nooit strepen..

Maar ik vind m ontzettend nat en moet dan ook minimaal 20 minuten gaan zitten wachten tot het eindelijk eens droog is.. Ik ben dan dus on totaal 30 min bezig om de vloer te doen...

Nou dan dweil ik wel dan kost het me in totaal maar 15 min

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb een shark en ben er super blij mee!

16. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Wisselende meningen hebben jullie er zo te lezen over :).
    Ik denk dat ik het toch zo'n ding aan ga schaffen.
    Nu me er in verdiepen welke het gaat worden...
    Van dat gedweil word ik ook niet goed;):p.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb er een om mee te dweilen binnen 30sec opgewarmd en binnen een minuut is de vloer weer droog. Ik pak m veel sneller dan ik dat deed met de gewone dweil.

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij hebben afgelopen maandag een Kärcher gekocht. Een duurdere en uitgebreide set. Bedoeling was vooral voor de tegelvloeren, badkamer, toilet. Mijn man heeft er al heel veel mee gepoetst. Ik vanmorgen voor het eerst gebruikt om toilet van boven tot onder schoon te maken c.q. schilderklaar te maken. Ben behoorlijk lang bezig geweest maar toilet was nog nooit zo grondig gepoetst.

Waar het ook fijn voor is: uit de overloop van de kraan in de badkamer kwamen vieze luchtjes. Ding op de overloop voorzichtig schoon spuiten. Weg vieze luchtjes!

19. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb er ook 1 (een Philips steamplus)
    Gebruikt hem alleen voor de vloer, laminaat.
    Deze stoom reiniger word niet super nat, daarom blijft mijn laminaat mooi.
    Vind hem echt veel beter schoonmaken dan een dweil en niet geheel onbelangrijk :p het is veel minder werk.
    Doekje vochtig maken, water in de tank, stekker erin en gaan.

20. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij hebben een dirt devil super ding! Met 10 min alles schoon en droog!

Deel Deze Pagina