Tips voor vliegen met kindje van 1 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door eefkoekie, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hey Allemaal!
    Mijn vader gaat binnenkort emigreren naar Canada en nu ga ik hem van het najaar daar opzoeken samen met mijn dochtertje (dan 1 jaar). Manlief gaat niet mee i.v.m. vliegangst.
    Het is voor mij ook de eerste keer dat ik ga vliegen.

Ik heb al verschillende dingen op internet gelezen, maar ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat! In zo'n reiswiegje kan ze dan waarschijnlijk niet meer want er staat op de site dat dit tot 68 cm is, en ze is nu al 70 cm,...

Hebben julllie tips m.b.t. het slapen, bagage etc.?

Alvast bedankt!

Liefs eefkoekie

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben met m'n dochtertje naar canada gevlogen toen ze 10 maanden oud was. Ze heeft in principe (tenzij je extra betaalt) een eigen stoel, maar zit bij jou op schoot. Ze proberen er wel rekening mee te houden dat áls er plek is, dan je wat meer ruimte krijgt of toch een extra stoel etc.

Beetje afhankelijk met wie je vliegt, mag je waarschijnlijk sowieso al best veel bagage mee (2x23kg) voor jezelf en dan voor je kleintje nog 10kg, dus dat zal het probleem niet zijn.

Mijn dochter heeft zich voorbeeldig gedragen in t vliegtuig, ik was bang dat ze de hele vlucht zou huilen ofzo, maar totaal niet. Ze heeft veel geslapen en verder gewoon beetje om zich heen zitten kijken en tv gekeken enzo. Ik had een buggy en een draagzak bij me, buggy mocht mee tot het vliegtuig (is afhankelijk van stewardess op dat moment) en werd gewoon in t vliegtuig zelf opgeborgen ipv in het ruim. Bij het uitstappen stond ie ook meteen weer op me te wachten, ideaal, want moest ook overstappen.

Meer weet ik zo ff niet, maar als je meer wilt weten, vraag gerust :)

Heb je al geboekt overigens? Waar vlieg je naar toe?

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn in september in Canada geweest. Lars kon nog net in de reiswieg ( hebben ook een beetje gesmokkeld met zn gewicht, want eigenlijk was ie net iets te zwaar ), maar 10 uur lang op schoot is geen feest. Als ik jou was zou ik proberen een stoel voor je dochtertje te boeken. In de reiswieg past ze dan waarschijnlijk niet meer. Het is lekker als je een stoel extra hebt, ze kan dan waarschijnlijk ook wat beter slapen, met bv. haar hoofd op jouw schoot.

het nadeel van de heenreis vond ik dat je naar het licht toe vliegt, het is dus praktisch niet donker, waardoor onze jongens bijna niet hebben geslapen ( gelukkig niet vervelend van! ). Voor de rest tasje meenemen met wat speelgoed etc.

Vlieg je met KLM? je kunt dan namelijk een speciaal kindermenu bestellen. Misschien eet je dochter rond die tijd nog niet volledig met de pot mee, maar er zitten zeker dingen bij die ze dan mag en ook nog weer iets van een speeltje.

De beste tip is denk ik: maak je niet druk! ( al is dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan ).

Veel plezier alvast

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij zijn net terug met onze dreumes uit Amerika en Hawaii en het vliegen is ons meegevallen.
    Onze zoon is 15 maanden. Op de heenweg heeft hij in onze rugdrager gezeten en zich vermaakt met door het vliegtuig banjeren, slapen, tv kijken en spelen met een paar nieuwe speeltjes die wij mee hadden genomen.
    Je hoeft bij KLM geen aparte maaltijd te bestellen. Ze hebben altijd wel wat te eten. Onze zoon at met ons mee of hij at een potje.
    Dat was inderdaad voor kleinere baby's maar voor een keertje goed te doen.
    Hij had geen eigen stoel vanwege de leeftijd. Tot twee jaar kan je geen extra stoel boeken voor een kind. Tenzij je de mazzel hebt dat er een stoel vrij is.
    Maar ook het op schoot slapen was goed te doen.
    Je mag overigens bij KLM maar 10 kg ruim en 10 kg handbagage meenemen!!!
    De wandelwagen telt dan niet mee.

Per vliegmaatschappij verschilt dit overigens!
    Wij hadden bij KLM, United Airlines en Hawaiian Airlines verschillende regels.
    Kijk dus vantevoren goed!
    Goede vlucht!

5. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hey meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Ik vlieg inderdaad met KLM.
    Heb ook al telefonisch contact gehad met KLM en ze geven aan dat het kindje ook voor je op de grond kan slapen?
    Hebben jullie hier ervaring mee? Bijv. op een zelfgemaakt bedje van fleecedekentjes ofzo?
    Het reisbureau heeft in ieder geval wel een reiswiegje gereserveerd dus vermoedelijk zit ik dan wel bij een schot??

Toch best spannend, ook omdat het voor mij ook de eerste keer is, maar het komt vast goed hoor,..
    Vind het alleen wel erg fijn ervaringen van andere mama's te horen!!

Liefs eefkoekie

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben onze oudste op de grond laten slapen, maar dit kan eigenlijk alleen als je bij zon schot zit, anders is er geen plek voor. Inderdaad bedje maken van dekens, hij heeft er heerlijk geslapen.

Deel Deze Pagina