Tips voor voedingskleding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanLieverd, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zoals het onderwerp al zegt: wie heeft er tips? Ik vind zo weinig, heb een paar leuke jurkjes en shirtjes, maar de rest van wat ik tegenkom is of heel saai, of teveel positiekleding. Ik zoek vooral tops en shirts zodat ik ze in het najaar door kan dragen met een vestje erover.
    Gewone shirts met diepe halslijn of stretch zijn denk ik niet echt een optie vanwege het formaat van mijn borsten (f cup).

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook fcup maar ik heb maar 1 voedinggstruitje die ik nouwelijks draag.ik draag een shirt dat makkelijk omhoog kan met evt een vest erbij.je ziet echt niks ervan je baby ligt toch voor je buik en met zijn hoofdje ervoor. Misschien een idee om eens voor een spiegel te gaan zitten zodat je kunt zien hoe weinig je maar ziet?

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik weet het niet hoor. Misschien gaat het nu beter, maar had bij mijn eerste zowiezo al moeite met discreet voeden, als mijn buik dan ook nog bloot erbij is? Voordat die ook weer toonbaar is, ben ik denk ik wel een paar jaar verder, wordt vast niet heel snel strak op mijn leeftijd ;)...
    Ik zal het wel een keer voor de spiegel proberen wanneer de techniek van mijn dochtertje wat beter is (pas een week oud), nu is goed laten aanhappen afentoe een hele klus en het is dan wel een grote baby, maar mijn hele buik bedekt ze nu denk ik toch nog niet :p

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik draag eigenlijk nooit voedingskleding. ik doe gewoon altijd een hemdje onder mijn shirt wat makkelijk omlaag kan (het stretchhemdjes van de hema met spagettibandjes) en dan doe ik mijn shirt omhoog en het hemdje omlaag, dan zie je helemaal niks nopes, ideaal.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn eerste was een najaarskindje, dus bij hem had ik voedingstops onder mijn (normale) shirts idd, maar dat vind ik voor de zomer weer veel te warm... Veeleisend typje ben ik he :p

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij mij werken die stretch hemdjes niet zo. Tenminste niet die ik heb geprobeerd van de hema. Misschien heb ik andere? Ze zitten te strak onder mijn borst.

En leuke voedingskleding kan ik ook niet vinden nee...

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Misschien trok ik mij er minder van aan dan.overal mag bloot maar zodra er baby bij komt moet het maar bedekt worden .begrijp me niet verkeerd ik voed gewoon discreet maar ik ga me niet bedekken met een hydrofiel of zo.en mocht iemand iets zien dan moeten ze wel heel erg hebben zitten staren.

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik droeg veel hemdjes met verstelbare spagettibandjes van de H&M onder mijn kleding, inderdaad hemdje naar beneden, shirt of trui omhoog en BH open.. die kon je gewoon wat 'langer' zetten en klemde dan niet onder de borsten (al heb ik geen ervaring met cup F, op mn hoogtepunt cup C gehad..;))

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb meestal een gewoon shirt met een blouse/vestje/tuniek achtig iets met knoopjes of rits, onderste laag gaat omhoog, bovenste open tot halvewerge. Knelt zo niet en buik is bedekt. Als het te warm is voor 2 lagen doe ik shirt omhoog en sla grote hydrofiel om.

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Kijk eens bij Boob (sommige modelletjes), Noppies/Esprit, Mothers en Vogue of mijn nieuwe favoriet Milker. Verder is er ook moois te vinden bij Japanese Weekend, Isabella Oliver, Seraphine... Je vindt het wel, maar het is voor mij nog steeds het gat in de (nursing) markt: non maternity nursing wear. Voor mij werkt die combinatie niet. Ik ben gezegend met een lijf dat snel weer terugveert (zelfs op mijn iets gevorderde leeftijd - ahum, had ik niet op durven hopen), en bovendien nu voor de 3de keer langvoedster. Ik wil geen jaren rondlopen in tenten en hobbezakken.

Het systeem "dit omhoog en dat omlaag" werkt voor mij evenwel absoluut niet prettig. Ik heb altijd ruzie dan met een teveel aan stof onder of boven mijn borsten. Zelf heb ik dus een hele garderobe aan borstvoedingskleding, ook om te kolven vind ik dit handiger. Al wissel ik inmiddels op werkdagen wel al vaker af met normale kleding "met potentieel" (vnl. watervalhals of overslag), mijn voedingskleding geniet momenteel nog steeds de voorkeur.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dank je wel!!! Zitten idd merken bij die ik nog niet ken. Jij hebt dan vast ervaring met de webshop van boobs n burbs, aangezien ik vooral die krijg als ik op de genoemde merken google. Zo ja, hoe bevalt die webshop? Moet denk ik dan tot augustus wachten met bestellen, want volgens de website kun je afgeprijsde artikelen niet retourneren in de maand juli (beetje gek). Als je andere shops weet, hoor ik ze ook graag, zelf heb ik goede ervaring met neufmoisbelle, daar zie ik nog wel een paar (nieuwe) dingen die ik kan bestellen, maar de leukste shirtjes heb ik dus al ;).

De rest ook bedankt trouwens, maar zoek toch echt echte voedingskleding aangezien ik nou eenmaal niet handig ben met discreet voeden, maar ook thuis vind ik het veel fijner als mijn kleding niet teveel gehannes is bij het voeden.

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Graag gedaan. Ik ben inderdaad klant bij BnB, al sinds de opening van hun eerste winkel in Brussel trouwens. De webshop bevalt me prima. Ik ken bij de genoemde merken mijn maat goed en bestel dus ook vaak online. Onlangs was er een foute kleur geleverd en dat is keurig en snel (gratis) rechtgezet. Ook bij andere contacten waren ze steeds vriendelijk en klantgericht. (En nee, ik heb geen aandelen :p)

Verder bestelde ik ook al online bij Esprit (ook zéér tevreden van, ook bij problemen wordt er snel en klantvriendelijk gereageerd, gratis verzending en retour...), bij Noppies (jammer van de verzendkosten vind ik, maar voor meerdere stuks en ook nog babykleding erbij neem ik dat maar voor lief af en toe), bij Paradisio (1 keer online nog maar en ging allemaal goed), en bij Amazon.de (laatst nog toen ik een bon -30% op alles had, flink mijn slag geslagen). Dat zijn zo'n beetje de shops die me te binnen schieten.

Oh ja, heel soms vind je ook op Kleertjes iets, en die webshop vind ik ook prima. En ook eerder zelden, maar het gebeurt dat BabyDump iets heeft, en aangezien er al gratis verzending is vanaf 20 EUR en je een cadeautje krijgt, vind ik het de moeite af en toe te checken. Ik combineer dat dan ook vaak met baby- of kinderkleding.

Ik ben overigens geen sale-shopper. Vaak doe ik niet eens meer moeite. Dus ik heb beperkt ervaring daarmee en sowieso opteer ik dan voor gekende merken waardoor ik nog niet moest retourneren.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had voedingstopjes van de h&m. Daaroverheen gewoon een eigen shirt. Zat dus niet in mijn blote buik. Deze hemdjes werkte net zoals een voedingsbh met haakjes die je los kan maken. Vond ze ideaal.

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    O en ik zie nog je opmerking over toch "echte kleding" ik had ook nog een shirt van de h&m welke 2 flappen had die je opzij kon doen. Aan de zijkanten zaten dan gaten voor je borsten, was gewoon een rondje hals. Wellicht is dat nog iets voor je?

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Weer bedankt voor de tips :). Ik wacht nog even met bestellen, want mijn meisje drinkt niet zo goed op het moment (ze slaapt te lang en is ook nauwelijks wakker genoeg te krijgen voor een voeding). De lactatiekundige denkt wel dat ze weer goed aan de borst te krijgen is als ze weer wat aangesterkt is, maar ik wacht toch nog maar even met extra kleding aanschaffen totdat we zo ver zijn. Het ligt niet aan mijn productie, want net voor het eerst gekolfd met handkolf en met 5 minuten per borst toch al 90 ml (mijn meisje is 11 dagen, dus dat zou met kunstvoeding een volledige voeding zijn).

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik gebruik ook de voedingstops van de H&M top dingen, blijven ook goed in de was :)
    IK heb zelf 1 kleinere borst en dan is worstelen met kledinglagen of speciale voedingstops echt bagger. Het kruipt omhoog tegen de mond van mn kindje aan waardoor ze weer loslaat en dan loop ik weer te pielen terwijl de kleine gaat huilen omdat ze honger heeft.
    Thuis gooi ik toch altijd het gordijn dicht en gaat eventuele bovenkleding lekker uit.
    Op werkdagen draag ik vaak wel andere truitjes met een kolfbh (dubbelzijdige kolf), maar thuis gaan die ook gelijk uit, die kolfbh's zijn ook niet allemaal gemaakt om mee te voeden :p

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon katoenen hemdjes/singlets, daarover een t-shirt, trui of vest. Bovenste laag omhoog, hemdje omlaag aan 1 kant en klaar. Ik heb geen grote cup, maar als ik nu aan m'n hemdje trek, trek ik 'm zo omlaag tot onder m'n navel, dus denk dat dit voor iedere cupmaat wel kan werken.
    Ik heb ook speciale voedingstops gehad, maar dat vond ik echt ontzettend onhandig; laagjes die weer omhoog floepten enzo.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #18 Novastar, 12 jul 2015
    Laatst bewerkt: 12 jul 2015
    Ik heb ook een grote cupmaat (E voor de zwangerschap, nu draag ik een voedingsbh cup G). Mijn favorieten zijn nu jurkjes van stretchstof met een cache coeur hals (overslag). De borststukken kun je dan opzij schuiven. Als je stopt met bv kun je ze gewoon nog aan. Ik heb bijvoorbeeld deze bij zalando gekocht:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,9 KB
      Weergaven:
      6
  19. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Hier ook F met voedingsbh's. Bij zoonlief (winterkind) droeg ik ook wel van die h&m hemdjes onder mijn gewone kleding. Nu vind ik dat veel te warm. Ik heb onlangs een aantal shirts van mamalicious besteld met zo'n ronde hals, die bevallen mij heel goed. Ze zijn een beetje saai (effen), maar als ik straks weer ga werken gewoon een jasje of vest erover en een leuke ketting ofzo..

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik had online bij kiabi wat goedkope tops besteld. Ik draag ze nu nog wel eens, je ziet niet dat het voedingstops zijn. Ik weet niet wat ze nu in de collectie hebben, maar voor het geld hoef je het niet te laten.

Deel Deze Pagina