Over 2 weken gaan we op vakantie met het vliegtuig. Mijn dochter van 7 maanden krijgt borstvoeding en ik vraag me af of ik haar bij het opstijgen en dalen kan voeden (i.v.m. de druk op de oortjes). Weet iemand dat?
De houding door nederlandse maatschappijen voorgeschreven, is buik tegen rug.(hoe het bij andere maatschappijen gaat weet ik eigenlijk niet...) Waarom? Dit is de meest veilige houding, mocht de start opeens afgebroken moeten worden, of idem tijdens de landing (hard remmen). Toch blijf ik het aan boord lastig vinden. Als baby goed vast zit, rustig ligt te drinken..Mij zal je dan niet horen vragen of je jouw kindje even wil afkoppelen. Ergo, ik kom je juist een glaasje water brengen... Dus bij binnenkomst meteen om een riempje vragen en aanleggen, dan zit je al in de "houding" en loopt het waarschijnlijk wel los
Onze dochter heeft ook aan de borst gedronken tijdens het opstijgen en landen. Ze is alle keren tijdens het drinken (opstijgen) in slaap gevallen en sliep dan ook het grootste deel van de vlucht. Ik legde trouwens pas aan als we in de buurt van de startbaan waren. We zijn een aantal keer vertrokken vanaf de Polderbaan en dan rijd het vliegtuig eerst zo'n 15-20 min., de meeste baby's zijn dan wel klaar met drinken en dan is het voordeel drinken ivm de druk op de oortjes weg. Je kunt evt. ook kolven en dat geven zodat de baby toch redelijk met de rug tegen jouw buik zit.
Hmm wisselende verhalen dus. We vliegen trouwens met Transavia. Ik neem wel een fles mee voor de zekerheid ik ben alleen bang dat ze die niet wil als ik er bij ben. Speen heeft ze ook niet en ze duimt ook niet...
Ik wilde ook gaan voeden tijdens stijgen en landen maar dat kon niet zl moest andersom zitten. Eerst dacht ik altijd wat maakt dat uit welke kant ze dan om zitten maar toen zei de als ze hard moeten remmen oid en je klapt voorover en de baby zou andersom zitten kan zijn ruggetje breken. Dus is zou echt gaan zitten hoe het wordt aangeraden met zijn gezicht van je af. Nu had ik zelf het idee dat hij er een heel klein beetje last van had tijdens de daling maar heb toen zijn speentje gegeven. Is ook een zuigende werking. Dat zou je ook kunnen doen. Mijn zoontje was toen trouwens bijna 5 maanden en vlogen ook met Transavia Dus ik zou flesje of speentje geven maar niet toch je kindje anders laten zitten dan is toegestaan. Het is dus echt wel met een reden!
Wij vlogen ook met Transavia toen ons dochtertje 4 maanden was. Bij de laatste controle voor het opstijgen werd mij verteld dat m'n dochtertje inderdaad met haar rug tegen mijn buik aan op schoot moest zitten bij opstijgen en landen. Dus toen heb ik braaf heel begrijpend geknikt naar degene die mij dit mededeelde. Maar ja, daarna gaat het cabinepersoneel zelf ook in de riem zitten voor het opstijgen, dus toen heb ik alsnog mijn dochtertje aangelegd. Tijdens het landen wilde ze overigens niet drinken en dat ging ook prima, dus ze hoeven niet altijd last van hun oortjes te krijgen. Je kan ook gewoon even aankijken wat er gebeurt en dan eventueel alsnog aanleggen. Maar goed, in ieder geval heel veel plezier op vakantie binnenkort!
Gewoon het praatje aanhoren en zodra de stewardessen zelf ook zitten alsnog aanleggen. De ene keer krijg je namelijk te horen dat het niet mag, en de keer erop vinden ze het geweldig dat je borstvoeding geeft.
Je kan ook speentje geven. T gaat erom dat ze ergens op sabbelen zodat de druk eraf gaat. Wij zijn net terug van vakantie en ik heb hem zijwaarts op de heenweg aangelegd. Op de terugweg was het etenstijd in de lucht. Dus gewoon speentje gegeven.