Dubbelzijdig kolven (elektrisch): welke kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esvre, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Over een paar weken moet ik weer aan het werk en ik wil graag gaan kolven voor mijn zoontje. Omdat ik drie dagen werk en graag niet al teveel tijd kwijt wil zijn aan kolven wil ik graag een dubbelzijdige kolf aanschaffen (ik heb nu een medela swing, enkelzijdig)

Ik vind het alleen moeilijk om te kiezen.. Ik zou graag een zo stil mogelijke kolf willen (ik vind de medela swin die ik heb behoorlijk luiddruchtig) voor een schappelijke prijs. Wat adviseren jullie?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb gebruik de dubbele versie van de medela swing, de maxi. Zou je denken dat de filters etc van de medela swing op de maxi passen... nou nee.

En tja hij maakt geluid maar ik stoor me er niet aan :)

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ardo calypso To go. Dubbelzijdig, zelf in te stellen, hele complete set inclusief tas, koeltasje, extra flesjes en verschillende maten borst schilden. En stil!

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik gebruik de freestyle. Maakt wel geluid helaas. Heb ook goede dingen gehoord over libento James.... Stil en goed in te stellen. Maar geen eigen ervaring

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik heb ook de Swing Maxi; niet geluidloos maar vind het wel een prettige kolf.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Jaaa deze. Was er erg tevreden over. 4.5mnd fulltime mee gekolfd.
    En 400 kolfuren garantie en dus niet 1jr bijvoorbeeld dus als je niet ft kolft heb je evt bij een volgens kindje nog steeds garantie

7. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb de freestyle, wel een fijne kolf maar maakt wel geluid. Ik begrepen dat je met een Swing maxi niet meer dan 9 x per week kunt kolven. Het is wel een dubbelzijdige kolf maar met een motor van een enkelzijdige kolf.

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Klopt dat die voor 9x per week aanbevolen wordt. Ik werk drie dagen en kolf dan 3x per dag en evt daarnaast nog als ik weg ben/ga. Red de kolf prima. De motor is niet gelijk aan de gewone swing hoor. Heb ze beide gehad (naast elkaar gehad).
    Nadeel wel van de maxi vind ik dat er 6 aaa batterijen ingaan in tegenstelling tot de gewone met 4 aa batterijen. Nooit in 1x laden ;) Gelukkig heb ik waar ik kolf een stopcontact en kan ik op adapter kolven.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb net de swing maxi gekocht, kan dus nog niet zeggen of hij bevalt ;).
    Maar de motor is niet hetzelfde als van de enkele swing, het bedieningspaneel is wel hetzelfde. De motor is dacht ik wel even krachtig als van de freestyle, maar de levensduur niet, vandaar het advies van de 9 keer per week, net als bij de enkele swing overigens.
    Verder is de motor een gesloten systeem itt de enkele swing, waar theoretisch melk in de motor zou kunnen komen.
    Er bestaan geloof ik wel ook ombouwsets voor de enkelzijdige swing, maar dit wordt afgeraden juist omdat de motor minder krachtig is.

10. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Die kolf van Ardo, heeft die net als de medela kolven ook een twee fasen systeem dat ie eerst snel 'zuigt' om de toeschietreflex op te wekken en dan daarna over te gaan om wat rustiger pompen?

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ja, alleen bij de ardo stel je dit zelf in. Je kan dus net zo lang snel laten pompen wat je zelf wilt. Ook de vacuüm kan je handmatig instellen. Ik wist na enkele keren precies wat ik fijn vond en kon soms tegen het einde nog een keer een toeschietreflex opwekken door de cyclus weer wat sneller te zetten.

12. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt goed! Ik ben ook wel te spreken over het geluid.. Ik vond een site waar je de geluiden van kolven kon luisteren en hij is echt veel stiller dan wat ik gewend ben van m'n medela kolf, en aangezien de ruimte waar ik moet kolven direct aan een gang zit waar veel mensen langskomen vind ik dat wel wat prettiger :)

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik ben er erg tevreden over. Heb zelf eens in een stille kamer zitten kolven toen mijn schoonvader binnen kwam. Die had het de eerste minuten zelfs niet in de gaten. Wat ik verder heel fijn vond was dat hij zo compleet geleverd werd, dus inclusief tas, extra flesjes die in een koeltasje passen (koeltasje er ook bij) verschillende maten borst schilden etc. Prijs was voor de complete set volgens mij vergelijkbaar met de medela maar dan zonder alle accessoires. Ik heb de mijne veel gebruikt (in het begin 4 weken ivm kloven en later 3 keer per week 4 keer) en ben er zeer tevreden over.

14. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja ideaal, zo veel spullen voor een schappelijke prijs. Ik heb em besteld, komt morgen binnen (als de pakketbezorgers meewerken tenminste) Ben heel benieuwd!

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb een freestyle. Echt super-goede accu, je hoeft hem amper op te laden. Ik gebruik hem nu voor de derde keer.

Wat dat betreft over de ardo kolven alleen maar negatieve verhalen gehoord. Of hij houdt er halverwege je eerste kindje al mee op, of je krijgt hem bij je tweede kindje opeens niet meer aan de praat en moet je alsnog een nieiwe bestellen.

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier bij de 1e geen last van gehad. Daarnaast heb je de garantie nirt in jaren maar in kolfuren. Als die nog niet op zijn valt hij dus bij een volgend kindje jn de garantie...

Deel Deze Pagina